Sharp dubbelzijdige 540W zonnepanelen

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Sharp dubbelzijdige 540W zonnepanelen




par jean.caissepas » 27/04/22, 16:28

Een verbetering van het bestaande op het gebied van prestaties en duurzaamheid!

Sharp heeft de lancering aangekondigd van een nieuwe bifaciale monokristallijne halfcel fotovoltaïsche module van silicium. Dit nieuwe paneel - de NB-JD540 - heeft een vermogen van 540 W. Deze module is bedoeld voor commerciële en openbare zonne-energiecentrales en biedt lagere elektriciteitskosten (LCOE) en een beter rendement op de investering.

Afhankelijk van de omstandigheden ter plaatse kan bifaciale technologie het vermogen van zonnepanelen tot 25% verbeteren.


Volledig artikel hier: https://www.enerzine.com/sharp-lance-un ... 96-2022-04
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Sharp dubbelzijdige 540W zonnepanelen




par Christophe » 27/04/22, 16:34

Ik heb een paar maanden geleden 440W bifacials (inclusief 70W bifacial) met een efficiëntie van 23,3% geïnstalleerd op mijn OOST-gerichte kas naast een op het ZUIDEN gerichte polykristallijne draad...

Ze zijn al geëvolueerd omdat ze zijn verhuisd naar 450W volgens de gegevens: https://www.alma-solarshop.fr/panneau-i ... arent.html

Het is duidelijk dat ze beter produceren, vooral in het diffuse, dan mijn "enkelzijdige" polykristallijne...

Hier is een foto tijdens de installatie (ik ben zeker de enige fotovoltaïsche "installateur" die in de sneeuw werkt...):

solar_greenhouse.jpg
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Sharp dubbelzijdige 540W zonnepanelen




par izentrop » 27/04/22, 19:07

1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Sharp dubbelzijdige 540W zonnepanelen




par sicetaitsimple » 27/04/22, 21:09

Christophe schreef:Ik heb een paar maanden geleden 440W bifacials (inclusief 70W bifacial) met een efficiëntie van 23,3% geïnstalleerd op mijn OOST-gerichte kas naast een op het ZUIDEN gerichte polykristallijne draad...

Erg goed! Maar ik heb een vraag?
In een andere thread hadden we het enige tijd geleden over de beroemde Belgische "magische" opslag, de "teller die achteruit loopt".
En ik meen me te herinneren dat je met je vorige installatie de productie en het verbruik van zonne-energie min of meer in evenwicht hield over het jaar.
Met deze paar extra 2kWp (5 panelen van iets meer dan 400Wp) maak je een overschot in de productie, tenzij je verbruik ook veranderd is.
Wat is de verklaring? Heeft u het type aan-/verkoopcontract elektriciteit gewijzigd?
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten