Configuratie OKOFEN PE 32 + SOLAR + SWW + 800L TANK + UVR1611 + HONEYWELL

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Browno
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/04/22, 11:29

Configuratie OKOFEN PE 32 + SOLAR + SWW + 800L TANK + UVR1611 + HONEYWELL




par Browno » 10/04/22, 11:52

Bonjour à tous,

Ik lees nogal wat forum en vond veel interessante berichten om mijn ketel te configureren/analyseren. Ik kan mijn probleem echter niet oplossen.

Mijn situatie/thuis:
Ik ben in België (LUIK)
ik verwarm 300 m2
3 verdiepingen
Op het zuiden
Platteland

Mijn installatie:
Een OKOFEN PE 32 Pellematic-ketel
Een silo van 5T - S280H
Een buffertank van 800L - KSTS 800
Een verordening - UVR1611
Twee zonnepanelen
Een Honeywell Evohome-systeem

Mijn huidige opstelling:
Ik heb het huis 3 jaar geleden gekocht en ik heb echt het gevoel dat de ketel veel pellets verbruikt. Hier heb ik dus even naar gekeken forum (en anderen) om te zien hoe ik er statistieken over kan hebben en hoe ik dit verbruik kan verminderen.
Op het moment van schrijven (buitentemperatuur: 5°) start mijn ketel 15 keer per dag. Ik heb er een beetje naar gekeken, en ik heb moeite om veel dingen te begrijpen.
Mijn honeywell-systeem regelt alleen de ontsteking van de pompen die het water in de leidingen (en de kleppen op de radiatoren) duwen. Concreet, wanneer het systeem detecteert dat het nodig is om in een van de kamers te verwarmen, verandert het een parameter in de UVR1611 en dat doet het denken dat de temperatuur van de kamer -9999° is. Hierdoor schakelt de UVR1611 regeling de pomp in en duwt warm water door de leidingen.

Mijn vragen:
- Kan het Honeywell EVOHOME-systeem niet ook als regelaar fungeren? Is mijn UVR1611 systeem niet teveel?
- Hoe de parameters voor de ECS aanpassen? Op het niveau van de UVR1611 regeling vind ik deze functionaliteit niet terug.
- Wat zijn, volgens uw ervaring, de configuraties die moeten worden aangebracht om een ​​zuinig verwarmingssysteem te hebben terwijl het operationeel blijft?

Bij voorbaat dank voor het lezen en helpen.
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 490-gasten