Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 03/01/22, 18:21

Iemand zou een idee hebben van wat er als snelgroeiende plant kan worden geplant in een tuin die het energie-equivalent van 0.5 en 1 kubieke meter hout per jaar levert (zoals beukenhout) en welke oppervlakte nodig zou zijn (ik heb ongeveer 5 acres beschikbare ruimte)?

Met andere woorden, ik ben op zoek naar één (of meerdere) planten waarmee ik jaarlijks het energie-equivalent van maximaal 1 kubieke meter kan produceren en die na jaarlijkse snoei vanzelf weer zou aangroeien.

Wilgen (ik heb er al een paar) lijken me nogal een kandidaat ... maar er zijn zeker betere!

ik had de getest miscanthus jaren geleden zonder veel succes ... blijkbaar was ik niet de enige die teleurgesteld was aangezien we er niet veel over horen:

biobrandstoffen / verwarming-met-miscanthus-biomassa-ketel-t9240.html
biobrandstoffen / olifant-gras-miscanthus-giganteus-au-jt-t3929.html

Neem je hersenen! 8) 8) 8)

Foto van een mogelijke locatie:

Beeld

ps: ik ben in de Ardennen... dus veel water maar redelijk strenge winters...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Snelgroeiende plant in een tuin om het equivalent van 0.5 tot 1 kubieke meter hout per jaar te hebben?




par GuyGadeboisTheBack » 03/01/22, 18:49

Als je een vloot hebt (ja, omdat je wilgen hebt), is populier een goede kandidaat. Linden en esdoorn ook.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Snelgroeiende plant in een tuin om het equivalent van 0.5 tot 1 kubieke meter hout per jaar te hebben?




par humus » 03/01/22, 19:27

Misschien snoeide het kikkervisje om de 3 jaar as om te oogsten?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Snelgroeiende plant in een tuin om het equivalent van 0.5 tot 1 kubieke meter hout per jaar te hebben?




par Ahmed » 03/01/22, 20:17

Eucalyptus gunii zou een goede kandidaat zijn, maar zijn beperkte vorstbestendigheid laat waarschijnlijk niet toe dat hij in overweging wordt genomen. Populier en wilg, maar ook acacia ... Dat laatste is naar mijn mening het beste en meest productieve brandhout, maar het heeft doornen, vooral in het juveniele stadium ...
Het project wordt ontsierd door een gebiedsbeperking die op lange termijn voor veel overlast kan zorgen, aangezien het allemaal bomen zijn met een sterke ontwikkeling, vooral in de hoogte. Het idee om ze jaarlijks te kappen zou alleen de productie van zeer klein hout (in diameter) mogelijk maken en als je wacht op een bepaalde rijpheid, loop je al snel tegen ingewikkelde bedrijfsomstandigheden aan...
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Snelgroeiende plant in een tuin om het equivalent van 0.5 tot 1 kubieke meter hout per jaar te hebben?




par GuyGadeboisTheBack » 03/01/22, 20:21

Het is waar dat de acacia (de valse, de zwarte sprinkhaan) een uitstekend brandhout is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Snelgroeiende plant in een tuin om het equivalent van 0.5 tot 1 kubieke meter hout per jaar te hebben?




par Macro » 03/01/22, 20:36

We zijn allemaal fren en toch hoorde ik iemand zeggen: de esdoorns buiten : Mrgreen:
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Snelgroeiende plant in een tuin om het equivalent van 0.5 tot 1 kubieke meter hout per jaar te hebben?




par Ahmed » 03/01/22, 20:45

Macro, misschien zijn het degenen die vrezen voor hun berk?

Kerel, de sprinkhanenboom (sorry voor de lokale term!) heeft een groeisnelheid die vrij dicht bij die van wilg of populier ligt, maar zijn energiedichtheid is veel hoger.
Voor mij blijft de meest voor de hand liggende zorg de irrelevantie van een energiecultuur in een beperkte en stedelijke omgeving, tenzij je je beperkt tot het produceren van bundels, in welk geval je de sprinkhaan beter kunt vergeten ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Snelgroeiende plant in een tuin om het equivalent van 0.5 tot 1 kubieke meter hout per jaar te hebben?




par Macro » 03/01/22, 20:52

Ik weet niet wat het waard is om te verwarmen, maar mijn lindebomen groeien heel snel in roeispanen
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Snelgroeiende plant in een tuin om het equivalent van 0.5 tot 1 kubieke meter hout per jaar te hebben?




par Ahmed » 03/01/22, 21:00

Het is een zacht hardhout, dus met een vrij lage dichtheid... Waar het om gaat is de hoeveelheid materiaal; zo geldt bij houtpellets (pellets) dat het onderscheid tussen dicht hout en licht hout niet langer geldt, omdat alles tot dezelfde dichtheid wordt teruggebracht.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Snelgroeiende plant in een tuin om het equivalent van 0.5 tot 1 kubieke meter hout per jaar te hebben?




par Christophe » 04/01/22, 00:24

Bedankt vrienden, ik had niet zoveel voorstellen in zo'n korte tijd verwacht ... 8)

Dus ik heb wilgen...wat zou de meest productieve snoeitechniek zijn in termen van bruinkool?

Omdat vaak de wilgen het snel en hoog opstijgen, maar zonder echt een ander brandbaar materiaal te maken dan klein hout ...

Mijn vraag is niet in de wind omdat ik net 2 bomen heb gekapt die de hergroei mogelijk maken van een oude wilg die al jaren worstelt. Ik geloof dat daar ook een berk groeide ...

Foto's van de bouwplaats morgen en de mogelijkheden op de grond...

Verder heb ik heel veel hazelnoten… die groeit ook snel en ze lijken van de omgeving te houden, maar je moet lang wachten om iets anders dan aanmaakhout te hebben!

Ik zal kijken of ik sprinkhanen kan vinden ... en de andere soorten die worden aangeboden en of ze compatibel zijn met mijn klimaat en de bodem.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten