Zaagsel Papier Log Press Project

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Zaagsel Papier Log Press Project




par Ahmed » 05/12/21, 17:23

Belangrijke inleidende opmerking: dit artikel is gegarandeerd in lekentermen geschreven (hoewel met precieze technische termen, we doen het niet opnieuw! : Oops: ). Het is dus toegankelijk voor iedereen, ook voor mensen met misverstanden of gewoon (laten we aardig zijn!) die de ingewanden van het hoofd niet in de war willen brengen. 8)

De hoeveelheid papier die ons overweldigt, is niet gestopt door de automatisering en digitalisering van documenten: dit heeft alleen de verdeling van het gebruik veranderd, maar ondanks dalingen in bepaalde sectoren, wordt het algemene resultaat weerspiegeld in een toename van het verbruikt papier/karton, als alleen in het toegenomen gebruik van internethandel en de extra verpakking die dit met zich meebrengt.
Het idee is natuurlijk om dit afval te hergebruiken door het te "upgraden" ( : Wink: ) direct, wetende dat papier niet zo gemakkelijk te recyclen is als we zouden willen zeggen; deze recycling heeft in ieder geval vrij snel grenzen bereikt.

Er zijn een groot aantal soorten pers die gemakkelijk te vinden zijn op Youtube, maar ik had eerder specifieke specificaties opgesteld. Ik wilde een stam in de vorm van een baksteen, groot genoeg en voorzien van gaten (om het drogen en verbranden te vergemakkelijken); Bovendien wilde ik een grote eenvoud van bediening gecombineerd met een behoorlijke productiesnelheid, waarbij hydraulische of mechanische vijzels werden uitgesloten.
Aanvankelijk had ik een reksysteem overwogen omdat het een sterke hefboomarm en een goede verplaatsingsamplitude (door opeenvolgende acties) mogelijk maakte. Een actuator met pedaal en geen handmatige hendel: de spieren van de benen zijn krachtiger dan die van de armen en des te meer omdat ze worden geholpen door de zwaartekracht (via de overdracht van het gewicht van het lichaam), wat niet erg gebruikelijk is (ik heb er geen gevonden). Ten slotte heb ik ervoor gekozen om me te laten inspireren door de werking van een "patroon-extruderpistool", door het aan te passen aan dit specifieke gebruik: versterking van het mechanisme en vereenvoudiging omdat het in mijn toepassing niet is voorzien om in alle posities te werken, maar strikt verticaal.

Hier is een samenvatting van het grootste deel van het proces. Ik heb geen foto's meer gemaakt sinds de start van de uitvoering van dit project, omdat enerzijds de realisatie van de compressiekamer nogal banaal is en de volgende stappen werden uitgevoerd met opeenvolgende vallen en opstaan, rekening houdend met enerzijds de ideeën en keuzes die gemaakt zijn tijdens de opmars (zeg dat er globaal gezien veranderingen nodig waren in de praktijk), anderzijds materialen (voornamelijk berging of stortkokers) die ik bij de hand had in mijn CPS*.

Nou, dat is genoeg voor dit eerste bericht: je moet denken aan degenen die niet hard lezen! : Oops:

CPS: het kan helpen ... : Wink:
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Papier / zaagselstampers.




par Ahmed » 05/12/21, 19:55

Aanvankelijk was ik geïnteresseerd in dit type pers, een bewerking van de pers voor ruwe aarde die bekend staat als "Cinva Ram". Ik denk dat je rekening moet houden met een andere compressieverhouding...
De voordelen zijn talrijk: zeer ingenieus apparaat, goede maat steen met automatisch gemaakte gaten, volgorde van bewerkingen: vullen, bovensluiting, persen en bovenopening, uitwerpen van de steen, enz.; allemaal dus in een goed tempo. Twee aspecten brachten me er echter toe om het uit te sluiten: aan de ene kant kende ik de werkelijke compressieverhouding niet, waardoor het moeilijk was om de lengte van de primaire hefboomarm (degene die op het maldeksel rust) te bepalen, evenals evenals de hoogte van de mal, die onhandig is vanwege de korte slag die met deze opstelling mogelijk is, aan de andere kant is de hefboomarm aan de buitenkant erg lang, wat een kanteling veroorzaakt die moet worden verzacht door ofwel aan de grond te bevestigen, of door een grote wielbasis aan deze kant (vandaar een omvangrijk apparaat); verder is deze hendel handmatig en vereist een bepaalde kracht, wat ingaat tegen wat ik wil.
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 05/12/21, 21:30

jenlevelehaut.jpg
jenlevelehaut.jpg (6.2 KiB) 5756 keer bekeken
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 05/12/21, 21:53

Wat een ongeduld! Echt bewegen... : Lol:

Ik zal je nog steeds enkele elementen geven terwijl ik wacht op de rest ...
Ik heb het over papier / zaagselblokken, maar veel andere brandbare materialen kunnen, althans tot op zekere hoogte, in de samenstelling worden opgenomen. Dit is het geval bij opvegen van stof, roet, dierenhaar (in de brede zin), notendoppen e.d., droge fruitstenen, etc.; het hangt allemaal af van de beschikbaarheid van afval van elke persoon. Dit kan het overgewicht in onze bakken aanzienlijk verminderen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Peter » 05/12/21, 22:59

Ik had gecomprimeerde papieren stenen geprobeerd, met een handmatige pers en een hydraulische pers om te proberen de dichtheid te krijgen, het duurt een lood om te drogen, het brandt slecht en laat een grote stapel as achter, ik gaf het idee op.
Met het zaagsel, waarom niet, de samengeperste houtblokken die in de handel worden gevonden, branden goed, ik gebruik dat als ik geen aanmaakhout meer heb. In plaats van mijn reet splijtende aanmaakhout te breken, legde ik een paar plakjes gecomprimeerd hout om het vuur aan te steken met het aanmaakpapier dat ik in mijn brievenbus vond, bovendien leggen ze meer aan het einde van het jaar is leuk : Cheesy:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par ABC2019 » 06/12/21, 02:01

Ahmed schreef:Wat een ongeduld! Echt bewegen... : Lol:

Ik zal je nog steeds enkele elementen geven terwijl ik wacht op de rest ...
Ik heb het over papier / zaagselblokken, maar veel andere brandbare materialen kunnen, althans tot op zekere hoogte, in de samenstelling worden opgenomen. Dit is het geval bij opvegen van stof, roet, dierenhaar (in de brede zin), notendoppen e.d., droge fruitstenen, etc.; het hangt allemaal af van de beschikbaarheid van afval van elke persoon. Dit kan het overgewicht in onze bakken aanzienlijk verminderen.

maar dat heb ik allemaal in de compost me ....
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par humus » 06/12/21, 08:06

ABC2019 schreef:maar dat heb ik allemaal in de compost me ....

idem en recyclingpapier vanwege de mogelijk rare inkten.
Trouwens, ik heb niet genoeg papier om een ​​houtpers te rechtvaardigen. Je moet een papieren krant lezen.
En dan weet ik niet wat ecologisch beter is, recyclen of verbranden?
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par ABC2019 » 06/12/21, 08:09

humus schreef:
ABC2019 schreef:maar dat heb ik allemaal in de compost me ....

idem en recyclingpapier vanwege de mogelijk rare inkten.
Trouwens, ik heb niet genoeg papier om een ​​houtpers te rechtvaardigen. Je moet een papieren krant lezen.
En dan weet ik niet wat ecologisch beter is, recyclen of verbranden?

om te recyclen, omdat de productie van papier meer energie vereist dan bij het branden.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par gegyx » 06/12/21, 10:50

Omdat ze wit papier voor je gaan maken met je flitsende flyers?
productie en recycling nog vervuilender, is dat altijd positief?

**
Anders dacht ik dat een zaagseloven goed en lang werkt?
**
Maar Ahmed, ik waardeer je initiatief enorm om een ​​tool te maken die voldoet aan en geschikt is voor jouw behoeften.
Dernière édition par gegyx de 06 / 12 / 21, 10: 54, 1 keer bewerkt.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 06/12/21, 10:51

Natuurlijk zijn er materialen die meer geschikt zijn als bodemvoeding en die niet verbrand mogen worden. Composteren is echter een vorm van langzame verbranding die een groot deel van de koolstof vernietigt, wat evenveel energie is die niet in de bodem terechtkomt (uitgaande van een goed uitgevoerde compostering en geen rottende machine zoals vaak het geval is).
Zoals ik al opmerkte, is papierrecycling verre van eeuwig, zoals we ons graag voorstellen via de flyers die het ding verkopen. Inderdaad, de vezels van het papier worden snel gebroken (en het is de lengte van de vezel die de sterkte van het papier maakt) door het mechanische en andere roeren dat dit met zich meebrengt en zijn niet langer geschikt voor gebruik van mindere kwaliteit of in combinatie met nieuwe vezel. Daarnaast wordt het gerecyclede papier chemisch gereinigd, wat verre van triviaal is... Een bepaald deel van het papier belandt toch in de verbrandingsoven, net als een deel van wat in de gele bak gaat... Hergebruik en direct elimineert drastisch al het vervoer dat verband houdt met recycling en de kosten die worden gedragen door gemeenschappen en vormt ook een individuele hertoe-eigening van een beetje autonomie.

In het algemeen heeft de recycling van afval tot doel de te storten hoeveelheden te verminderen (wat altijd behoorlijk problematisch is) en tegelijkertijd de evacuatie van de resterende consumptiemassa's in alle richtingen mogelijk te maken, dus de voortzetting ervan, terwijl de "eco-burgers" een goed geweten hebben " (we mogen hun "koopkoorts" niet beïnvloeden!) en, als kers op de taart, door te leiden tot de ontwikkeling van nieuwe economische sectoren ... 8)

Met betrekking tot de kwaliteit van de verbranding en de gegenereerde as, is het natuurlijk noodzakelijk om geen glanzend papier te gebruiken dat vol mineralen zit en daarom oninteressant is, omdat het onbrandbaar is. Feit blijft dat de hoeveelheid as groter is dan die veroorzaakt door de verbranding van conventionele houtblokken. De toevoeging van zaagsel is bedoeld om een ​​compromis tot stand te brengen dat gericht is op het verbeteren van de verbranding, de verbrandingswaarde en het verminderen van de hoeveelheid as. Het optimale mengsel zou ongeveer 60% papier voor 40% zaagsel zijn.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten