Goedkoop RT2020 nieuw huisproject

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Goedkoop RT2020 nieuw huisproject




par humus » 02/11/21, 18:14

Hallo iedereen

Heeft u aanknopingspunten, ideeën, advies over te gebruiken materialen, plannen; fabrikanten om een ​​goedkoop huis te bouwen, met goede energieprestaties (RT2020) en niet te lelijk om een ​​eventuele doorverkoop te vergemakkelijken.
Verlaat huizen in plastic flessen, yurts enz ... : Mrgreen:
Ik wil vooral thermische zonne-energie zoals Christophe met een houtsupplement.

Het moet er min of meer traditioneel (geruststellend) uitzien en tegelijkertijd "goedkoop" zijn

tata maakt een huis van 20m² voor 500 €
https://www.gentside.com/maison/tata-in ... 25285.html

Ik overweeg een budget van 50K tot 100K en een oppervlakte van 100m².

Een van de zwarte vlekken lijkt al de basis te zijn.
Een gemetselde woning is zwaar en ik denk dat de fundering/grondwerken fors moeten zijn, gezien het gewicht van de materialen.
Ik heb al navraag gedaan bij een lokale traditionele bouwer en gezien het land dat opvulgebieden heeft en zich in een overstromingsgebied * bevindt, bedragen de funderingen / grondwerken al ongeveer € 50. :schok:
* overstroombaar op papier omdat het nooit overspoeld is met leven. het waren kelders die onder water stonden, nooit de oppervlakte. het land ligt op een paar honderd meter van een rivier.

Kunnen we niet licht en zonder fundament bouwen of bijna?

Idem voor het dak, wat is het lichtste en het goedkoopst?
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 03/11/21, 09:10

mea culpa, het zijn de extra kosten van funderingen op opgevuld en overstroombaar land dat ik ken, het is 10 €
en niet € 50 in totaal voor deze functie :schok:

Er is deze techniek om te bouwen zonder fundering
https://www.technopieux.com/fr-CA/avant ... ux-visses/
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par Ahmed » 03/11/21, 10:18

Veel kenmerken zijn wettelijk beperkt, wat de keuzemogelijkheden beperkt. Zo zijn pannendaken zwaar en duur, terwijl een stalen dek met (of niet) geïsoleerde binnenwelving een goede technische oplossing zou zijn. De specificaties variëren echter afhankelijk van de afdeling en de meer of mindere nabijheid van historische monumenten.
De alternatieve technieken die het mogelijk maken om het zonder funderingen (of iets anders klassieks) te doen, zijn vaak te duur; om te controleren voordat je haast ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par izentrop » 03/11/21, 11:38

Hallo,
Vooral op het gemeentehuis is het in het belang dat u zich goed laat informeren voordat u een bouwvergunning aanvraagt. https://www.village-justice.com/article ... 23608.html
Ik wil vooral thermische zonne-energie zoals Christophe met een houtsupplement.
Voor inter-seizoensopslag en WKK zal een fors budget moeten worden voorzien.
Een warmtepomp in aquathermie zou waarschijnlijk zuiniger zijn https://www.infoenergie.eu/riv+ener/sou ... atives.htm
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 03/11/21, 12:14

izentrop schreef:Hallo,
Vooral op het gemeentehuis is het in het belang dat u zich goed laat informeren voordat u een bouwvergunning aanvraagt. https://www.village-justice.com/article ... 23608.html


Merci.
Ja, ik begrijp er niets van, het bevindt zich in een zone die "overstroombaar" wordt genoemd en die nooit aan de oppervlakte is overstroomd en waar het zonder problemen wordt gebouwd. (zonder kelder)
Het is een onderverdeling.
Een gekke wereld! : Lol:

izentrop schreef:Ik wil vooral thermische zonne-energie zoals Christophe met een houtsupplement.
Voor inter-seizoensopslag en WKK zal een fors budget moeten worden voorzien.
Een warmtepomp in aquathermie zou waarschijnlijk zuiniger zijn https://www.infoenergie.eu/riv+ener/sou ... atives.htm

Ik verlaag mijn pretenties : Mrgreen: , Ik overweeg een PSD van het zonneverwarmingstype zoals het een tijd geleden werd gedaan.
http://www.alterenergies.fr/pdf/Docs_pr ... uffage.pdf
de doos is gesloten.

en met een kleine extra opslag in een goed thermisch geïsoleerde tank maar geen tussenseizoensopslag, naar mijn mening te duur gezien het terrein.
Een extra warmtepomp is dus ook een goed idee.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 03/11/21, 12:26

Ahmed schreef:Veel kenmerken zijn wettelijk beperkt, wat de keuzemogelijkheden beperkt. Zo zijn pannendaken zwaar en duur, terwijl een stalen dek met (of niet) geïsoleerde binnenwelving een goede technische oplossing zou zijn. De specificaties variëren echter afhankelijk van de afdeling en de meer of mindere nabijheid van historische monumenten.
De alternatieve technieken die het mogelijk maken om het zonder funderingen (of iets anders klassieks) te doen, zijn vaak te duur; om te controleren voordat je haast ...

Ik heb vanmorgen om paalfunderingen gevraagd.
het kost de extra kosten die conventionele funderingen mij zouden kosten vanwege het opvullen van de grond.
dus al daar win ik de prijs voor klassieke foundations zonder extra kosten.

Het ideaal op deze palen is om een ​​houten framehuis te maken.
Met deze palen kunnen we traditioneel doen, maar het kost in dit geval meer dan traditionele funderingen.
Dus ga voor een MOB, het zal me aan mijn jeugd doen denken. : Lol:

Ik moet het precies uitzoeken, ik geloof dat ik aan de buitengrens van een geclassificeerd gebied (meer dan 500 m) zit, dus a priori doe ik wat ik wil, BEHALVE dat het gemeentehuis conservatief is en inspraak heeft.
Ik heb gehoord dat de kubussen ze niet lekker vindt....
We hebben ons voor bijna alles opengesteld, behalve op portefeuilleniveau. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par sen-no-sen » 03/11/21, 13:36

humus schreef:Merci.
Ja, ik begrijp er niets van, het bevindt zich in een zone die "overstroombaar" wordt genoemd en die nooit aan de oppervlakte is overstroomd en waar het zonder problemen wordt gebouwd. (zonder kelder)
Het is een onderverdeling.
Een gekke wereld! : Lol:


Een groot deel van de Franse bevolking leeft in een overstromingsgebied Een overstromingsgebied betekent niet een vaak overstroomde zone!
Daar is de site geohazards om de natuurlijke of industriële risico's per gemeente te raadplegen:
https://www.georisques.gouv.fr/
Indien van toepassing is er een PPI (speciaal interventieplan) dat moet worden opgesteld door de prefectuur en bouwrichtlijnen voor elk type grond.
We moeten vandaag de dag nog redelijk waakzaam blijven, omdat gronddruk de verlening van bouwvergunningen die in andere tijden niet zouden zijn geaccepteerd, faciliteert.
Raadpleeg de geschiedenis van natuurrampen, kijk naar de afstand die je scheidt van een hydrologisch bekken (rivierbedding, moeras), mogelijke landbewegingen enz ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14763
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4283

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par GuyGadeboisTheBack » 03/11/21, 13:47

In een overstromingsgebied krijgt het huis op palen zijn volle betekenis.
Beeld
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par Obamot » 03/11/21, 14:49

Schitterende kerel! :schok:

humus schreef:Hallo iedereen

Heeft u aanknopingspunten, ideeën, advies over te gebruiken materialen, plannen; fabrikanten om een ​​goedkoop huis te bouwen, met goede energieprestaties (RT2020) en niet te lelijk om een ​​eventuele doorverkoop te vergemakkelijken.
Verlaat huizen in plastic flessen, yurts enz ... : Mrgreen:
Ik wil vooral thermische zonne-energie zoals Christophe met een houtsupplement.

Het moet er min of meer traditioneel (geruststellend) uitzien en tegelijkertijd "goedkoop" zijn

tata maakt een huis van 20m² voor 500 €
https://www.gentside.com/maison/tata-in ... 25285.html

Ik overweeg een budget van 50K tot 100K en een oppervlakte van 100m².

Een van de zwarte vlekken lijkt al de basis te zijn.
Een gemetselde woning is zwaar en ik denk dat de fundering/grondwerken fors moeten zijn, gezien het gewicht van de materialen.
Ik heb al navraag gedaan bij een lokale traditionele bouwer en gezien het land dat opvulgebieden heeft en zich in een overstromingsgebied * bevindt, bedragen de funderingen / grondwerken al ongeveer € 50. :schok:
* overstroombaar op papier omdat het nooit overspoeld is met leven. het waren kelders die onder water stonden, nooit de oppervlakte. het land ligt op een paar honderd meter van een rivier.

Kunnen we niet licht en zonder fundament bouwen of bijna?

Idem voor het dak, wat is het lichtste en het goedkoopst?
Je hebt geen verwarming nodig, je hoeft alleen maar het Tata-huis te nemen en het te 'passiveren' met een ITE tegen een relatief bescheiden meerprijs.

Ik ben al heel lang geïnteresseerd in zo'n project ...
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par izentrop » 03/11/21, 15:13

humus schreef:Ik wil vooral thermische zonne-energie zoals Christophe met een houtsupplement.
izentrop schreef:Voor inter-seizoensopslag en WKK zal een fors budget moeten worden voorzien.
Een warmtepomp in aquathermie zou waarschijnlijk zuiniger zijn https://www.infoenergie.eu/riv+ener/sou ... atives.htm
Ik verlaag mijn pretenties : Mrgreen: , Ik overweeg een PSD van het zonneverwarmingstype zoals het een tijd geleden werd gedaan.
http://www.alterenergies.fr/pdf/Docs_pr ... uffage.pdf
de doos is gesloten.

en met een kleine extra opslag in een goed thermisch geïsoleerde tank maar geen tussenseizoensopslag, naar mijn mening te duur gezien het terrein.
Een extra warmtepomp is dus ook een goed idee.
Ok, als u van plan bent uw zwembad tegelijkertijd te verwarmen. :schok:

De thermische panelen zullen in de winter nutteloos zijn als u water op 12 ° pompt, de extra tank ook.

Vraag liever de mening van een verwarmingsmonteur die zijn vak kent, voordat u plannen uit de hoed trekt. : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 21 gasten