Verbeter de isolatie van een huis

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
steen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 17/10/21, 11:05

Verbeter de isolatie van een huis




par steen » 17/10/21, 11:10

Hallo,

Ik wil alle isolatiepunten weten om in een woning te controleren.

Ik vind dat de factuur te groot is!

dank u
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Verbeter de isolatie van een huis




par SixK » 18/10/21, 01:41

U kunt beginnen met het bekijken van alle verdwaalde luchtpassages.
Ga gewoon met je hand naar de stopcontacten / schakelaar / elektrische leidingen ...
Als u lucht ruikt, kunt u siliconen, polyurethaanschuim of acrylaatkit in de huls injecteren die de draden draagt. (het is niet nodig om tonnen in te zetten, het moet gewoon verstoppen)

Als je houten balken in een kamer hebt die naar de zolder gaan, is deze zelden waterdicht.
Je kunt er een beetje siliconen- of acrylkit op doen.

Controleer de luchtdoorgangen en de isolatie ter hoogte van het inspectieluik (plaats een afdichting als de lucht passeert en een beetje isolatie op het luik indien mogelijk)

Beperk luchtbewegingen tussen woonkamers en "koude" kamers (trappen, garage, enz.)
In ons geval hebben we een gordijn geplaatst tussen de woonkamer en de entree met trappenhuis. We wilden geen deuren plaatsen.
We hebben een veel beter gevoel.

Als elektrische verwarming, installeer dan een programmeur om de verschillende zones in "comfort"-modus te verwarmen op de tijdstippen die nodig zijn (omhoog, omlaag, ...)

Je dak in de gaten houden als het vriest is een goede indicatie van de verliespunten, als het gesmolten is komt dat doordat de warme lucht er langs komt / of er zijn gebreken in de isolatie van de zolder (als je die hebt).

U kunt de zolderisolatie controleren als u die heeft. 2x20cm glaswol kruislings geplaatst, het is een goede basis, er zijn andere materialen en andere technieken. Over het algemeen is de hoogte van de isolatie vereist.

Als je een open haard hebt, moet je in ieder geval een inzethaard plaatsen. Neem het bij voorkeur BBC (waterproof) om de lucht buiten het huis te nemen.

Controleer de luchtdoorgangen bij de ramen. Als er ventilatieopeningen op uw ramen zijn, plaats dan een vochtgevoelige ventilatieopening. (wees voorzichtig, het kan worden aangepast, niet genoeg om het gewoon neer te leggen)
Vochtgecontroleerde ventilatieopeningen op de CMV zijn waarschijnlijk ook een goed idee.

Rolluiken op alle ramen.

Het is waarschijnlijk verre van volledig (ik laat de anderen invullen).
Over het algemeen kun je beter investeren in isolatie dan in verwarming.
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14763
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4283

Re: Verbeter de isolatie van een huis




par GuyGadeboisTheBack » 18/10/21, 02:26

Dubbel glas.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: Verbeter de isolatie van een huis




par izentrop » 18/10/21, 19:53

GuyGadeboisLeRetour schreef:Dubbel glas.
Als de ramen in goede staat zijn, wordt er dubbele beglazing op maat gemaakt die kan worden geïnstalleerd naar keuze ...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2205
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Verbeter de isolatie van een huis




par phil59 » 19/10/21, 20:56

GuyGadeboisLeRetour schreef:Dubbel glas.


Ja, maar het is vaak wat bijna als laatste komt.

9/10, het is niet de prioriteit, als de deuren in goede staat zijn!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verbeter de isolatie van een huis




par Obamot » 23/10/21, 10:47

Hallo,

Mogen we de Pierre-factuur zien?
0 x
Mae-thurine-04
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/03/22, 09:44

Re: Verbeter de isolatie van een huis




par Mae-thurine-04 » 03/03/22, 10:11

Hallo, om uw interieurisolatie te verbeteren, heeft u veel oplossingen, maar ze hebben niet allemaal hetzelfde budget! Als je een klein budget hebt en je wilt geen werk doen, dan moet je je wenden tot alternatieve hulpmiddelen waarmee je eenvoudig je huis effectief kunt isoleren; Hoe doe je ? Ik geef je wat sleutels!

Ten eerste kan je isolerende gordijnen op je ramen plaatsen, om zo een maximum aan warmte in je interieur te brengen. Deze goedkope oplossing is een goede keuze en het werkt echt! Ik heb jarenlang thermische gordijnen gebruikt omdat ik niet het budget had om te investeren in hoogwaardige beglazing (in studie).

Ten tweede moet je absoluut investeren in deurpoten als je dat nog niet hebt gedaan, want het voorkomt koude tocht en geloof me, je huis wordt er alleen maar comfortabeler van! Bovendien kost het niets!

Ten derde, en met een iets groter budget, raad ik je aan om een ​​vloerkleed te kopen, je zou het op het eerste gezicht niet geloven, maar het is behoorlijk effectief in het tegengaan van de kou van de tegels die van je vloer komen! Want ja, daar past de kou ook niet!

Het is duidelijk dat je er alles aan moet doen om de plaatsen en gebieden waar de kou kan binnendringen, het hoofd te bieden! Tot slot, als je echt een flink budget hebt gehad en op termijn betere isolatie wilt, doe dan net als ik en kies voor comfortabele dubbele beglazing! Ik vond het op het internet https://www.glassfonster.fr/double-vitr ... -24mm.html en sindsdien heb ik geen problemen meer met mijn isolatie!

Hier hopen we u met verschillende oplossingen (voor alle budgetten) te hebben kunnen helpen.

Goede dag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verbeter de isolatie van een huis




par Obamot » 03/03/22, 11:04

Dubbel glas.
Als de ramen in goede staat zijn, wordt er dubbele beglazing op maat gemaakt die kan worden geïnstalleerd naar keuze ...

Bij dubbele beglazing zijn er zeer dunne luchtspleten tussen glasplaten. Dus delta T° met hoge/ongunstige coëfficiënten.

Dit is de reden waarom, zelfs als het een merkbaar effect heeft, de renovatie van ramen door het installeren van extra glazen kozijnen een pleister op een houten poot is. Argon gas PVC dubbele ramen zijn onvergelijkbaar superieur in isolatieprestaties (experiment thuis gemaakt, ik had beide).
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2205
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Verbeter de isolatie van een huis




par phil59 » 03/03/22, 11:34

Tuurlijk, maar met een klein budget is het makkelijker....

Zelfs een kunststof plaat aan de buiten- en binnenkant verbetert de isolatie enigszins, tegen een minimale kostprijs, en dat kan iedereen. Het is niet buitengewoon de winst, maar een paar kleine %, voor een bijna verwaarloosbare prijs, maar elk jaar te vernieuwen....

Oplossing verre van ideaal.

18 jaar geleden heb ik dubbele beglazing met argon geplaatst, het is beter .... Ik heb spijt dat ik geen triple heb gebruikt ...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verbeter de isolatie van een huis




par Obamot » 03/03/22, 12:16

Ah ja, ja, het plastic vel (cellofaan van het type dat wordt gebruikt om bloemen in te pakken) is heel erg goed. Om te proberen maar meer isolerend dan glas, omdat cellofaan niet geleidend is (in tegenstelling tot glas dat zeer geleidend is) en wat isoleert is de ingesloten luchtlaag (2 de es als je een tweede film buiten plaatst). En inderdaad om te vernieuwen, want de folie brokkelt af en de lijm van de plakband is na een jaar moeilijk te verwijderen en versmelt met het hout.

Zolang we in de "doe-het-zelf" zitten, moeten we holle lichaamsverbindingen maken door ervoor te zorgen dat het kleine luchtdruppeltje binnenin goed aansluit op de kruising. De beste (en enige goede) hebben een "d" -vormige "beker" -vorm

E2D01B07-0FEE-4A60-A7AD-7F1D39C6B76A.jpeg
E2D01B07-0FEE-4A60-A7AD-7F1D39C6B76A.jpeg (459.27 Kio) Consulté 3890 fois


Waarom hollowbody en niet de goedkopere platte pakkingen? Om verschillende redenen:

De lucht gaat door de vlakke schuimvoegen, met name op elk verticaal/horizontaal kruispunt (aangezien ze nauwelijks rechte hoeken kunnen volgen, op straffe van een nauwelijks gewenste rek/verdikking in de contouren), en voegen nauwelijks hermetisch.

Omdat de holle lichaamsverbindingen superieur zijn, omdat ze gemakkelijk helemaal rond kunnen en moeten worden geplaatst en eindigen in een afschuining om het mini-luchtkanaal dat ze bevatten te blokkeren om ze hermetisch te maken (elk detail telt om een ​​"winst" te hebben)

Omdat de afdichtingen van het holle lichaam niets doorlaten, zijn ze ofwel afgeplat, ofwel ontvouwen ze zich in de tussenruimten als ze aanwezig zijn, wat zorgt voor continuïteit en een perfecte EN VEREISTE dichtheid van isolatie.

Voor deuren en ramen en overal te plaatsen (net alsof je cellofaanfolie aanbrengt, moet je het ook overal plaatsen (de isolatieprestaties van het geheel worden bestraft door de zwakke schakel, niet te vergeten bijvoorbeeld een luchtkanaal in de badkamer of in de keuken die bij verwarming moet worden afgedicht met schuim) Het spreekt voor zich maar zoveel beter door het te zeggen!

Hetzelfde geldt voor de drempels van de voordeur, die, als ze niet bestaan, de warme lucht van onder de deur zien ontsnappen.
Gelukkig is er (naast het "d" gewricht) dit : Arrowd:

FFB8749B-9978-42B5-8BD4-E835167A95FD.jpeg
FFB8749B-9978-42B5-8BD4-E835167A95FD.jpeg (262.28 KiB) 3890 keer geopend


Dit moet uiteraard overlappen met de “d” voeg,
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 260 gasten