Windows 11, de softwareveroudering bij uitstek! Intel 8e generatie of Ryzen 2000 verplicht ...

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Windows 11, de softwareveroudering bij uitstek! Intel 8e generatie of Ryzen 2000 verplicht ...




par Christophe » 01/09/21, 10:43

Voordat de multinationals hun praktijk van geplande veroudering min of meer goed probeerden te verbergen ... hardware of software ... nu verstoppen we ons nog meer !! Geen grapje!

Ik zeg verplicht ... maar het is bijna omdat het een "ontaarde" operatie zal zijn ... laten we zeggen dat het een de facto verplichting is zoals de covid-vaccinatie! : Cheesy:

(...) alleen de nieuwere machines hebben recht op de update naar het nieuwe Windows 11-besturingssysteem.

Onder Intel zal de computer minimaal een 8e generatie processor moeten hebben, terwijl hij onder AMD minimaal met een Ryzen 2000 of een tweede generatie Epyc moet zijn uitgerust.

Onlangs zijn er enkele 7e generatie Intel-processors aan de lijst toegevoegd, zodat sommige Microsoft Surface-producten kunnen worden bijgewerkt. Maar voorlopig worden oudere toestellen niet ondersteund, ook al kwamen ze soms pas twee of drie jaar geleden op de markt.


8e generatie is een beetje 2017 maar vooral 2018, elke pc VOOR deze datum zal daarom op de lange termijn "goed om te gooien" zijn ... (maar Windows 10 zal nog een paar jaar worden onderhouden eh ...)

https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_microprocesseurs_Intel#Coffee_Lake_(8e_g%C3%A9n%C3%A9ration)

Bron: Clubic



Bekijk of bekijk deze 2 rapporten: duurzame-consumptie / industriële-veroudering-het-verhaal-van-misleiding-t9854.html

Of hier :

https://www.econologie.com/telechargeme ... rogrammee/
https://www.econologie.com/pret-jeter-a ... e-recente/
https://www.econologie.com/obsolescence ... aspillage/
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Windows 11, de ultieme softwareveroudering! Intel 8e generatie of Ryzen 2000 verplicht ...




par phil59 » 01/09/21, 19:44

Apple heeft vaak een schone lei van eerdere versies gemaakt.

Alleen Microsoft heeft een minimum aan compatibiliteit behouden (behalve Unix, Linux).

Wat maakt dat ramen een gasfabriek zijn geworden...

Ik werkte onder ms-dos 2.11 en windows 2.3 ...

Op het werk zijn er nog een jaar, ik had nog een paar pc's in Windows XP .. we gaven het, om veiligheidsredenen, eenvoudigweg op.

Om draaitafels, pc's te vervangen, hebben we momenteel rapsberry PI4's, 2 video-uitgangen en extern bureaublad op een Windows-server geplaatst ...

Ongeveer 100 €, tegen 300 € voor een min of meer correcte draaitafel.

Als je meer dan 50 werkstations moet beheren, levert dat geld op .... (we zijn ongeveer in de jaren 70).

De kosten van het wijzigen van een server zijn op zich niet erg duur.
Aan de andere kant de licenties.... Dat is een ander verhaal.

Ik sleep de servers zo lang mogelijk, in het begin iets groter genomen, de laatste kantoorserver is van 2013, met 32 ​​GB ram, en lijkt alsof er 24 "cores" zijn ...

Vandaag zullen we het binnenkort veranderen, om redenen van veiligheid, snelheid. Ik heb er destijds zo'n € 5500 voor betaald....

Als het een systeem moet hebben dat een beetje lichter en responsiever is, waarom niet ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Windows 11, eindelijk zijn we verlost van softwareballen




par Exnihiloest » 01/09/21, 21:34

Christophe schreef:Voordat de multinationals hun praktijk van geplande veroudering min of meer goed probeerden te verbergen ... hardware of software ... nu verstoppen we ons nog meer !! Geen grapje!

Ik zeg verplicht ... maar het is bijna omdat het een "ontaarde" operatie zal zijn ... laten we zeggen dat het een de facto verplichting is zoals de covid-vaccinatie! : Cheesy:

(...) alleen de nieuwere machines hebben recht op de update naar het nieuwe Windows 11-besturingssysteem.

Onder Intel zal de computer minimaal een 8e generatie processor moeten hebben, terwijl hij onder AMD minimaal met een Ryzen 2000 of een tweede generatie Epyc moet zijn uitgerust.

Onlangs zijn er enkele 7e generatie Intel-processors aan de lijst toegevoegd, zodat sommige Microsoft Surface-producten kunnen worden bijgewerkt. Maar voorlopig worden oudere toestellen niet ondersteund, ook al kwamen ze soms pas twee of drie jaar geleden op de markt.

...

Door af en toe aan ontwikkeling te doen, ben ik altijd geconfronteerd geweest met de noodzaak om compatibel te blijven met veel oude machines, en dat gaat ten koste van de prestaties.
Nieuwere microprocessors hebben fenomenale nieuwe instructiesets, maar je kunt ze niet ten volle gebruiken om compatibel te blijven. Het resultaat is dat we de gebruiker straffen, die voor zware apps software zal hebben die ondanks een te grote processor achterblijft, en we de ontwikkelaar straffen die, als hij prestaties wil, verschillende tests en routines zal moeten doen, afhankelijk van de machine om worden gebruikt, wat zich ook tegen de gebruiker zal keren door de extra ontwikkelingskosten (en de toename van bugs), ook voor de ontwikkeling van het besturingssysteem.
Het is een echte pijn.

Van Windows 7 (2009) tot Windows 10 zijn er alleen facelifts geweest. Er komt een tijd dat je het verleden schoon moet vegen. Dat is in het verleden al gedaan. Windows 10 draait niet op een 8086 lijkt mij.
Je pc is niet compatibel met Windows 11, je blijft bij Windows 10 en wanneer een nieuwe app exclusief Windows 11 vereist (wat de ontwikkelaars kunnen rechtvaardigen), rust je jezelf uit met een nieuwe pc als je dat echt wilt.

Het heeft veel minder te maken met geplande veroudering dan met het monitoren van hardware-evolutie door het besturingssysteem, en het vermijden van gasfabrieken in het besturingssysteem vanwege de "geschiedenis" van compatibiliteit met rommel, hoewel het duidelijk zijn vruchten zal afwerpen voor µSoft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Windows 11, eindelijk zijn we verlost van softwareballen




par GuyGadeboisTheBack » 01/09/21, 21:39

Exnihiloest schreef:Nieuwere microprocessors hebben fenomenale nieuwe instructiesets, maar je kunt ze niet ten volle gebruiken om compatibel te blijven.

Neen. Het is alleen dat je niet weet hoe je het moet doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Windows 11, eindelijk zijn we verlost van softwareballen




par Exnihiloest » 01/09/21, 22:10

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Exnihiloest schreef:Nieuwere microprocessors hebben fenomenale nieuwe instructiesets, maar je kunt ze niet ten volle gebruiken om compatibel te blijven.

Neen. Het is alleen dat je niet weet hoe je het moet doen.


Wat een dwaze gedachte!
Het is duidelijk dat we "weten hoe" hetzelfde te doen met de oude instructies, maar niet met dezelfde snelheid!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Windows 11, eindelijk zijn we verlost van softwareballen




par GuyGadeboisTheBack » 01/09/21, 22:11

Exnihiloest schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
Exnihiloest schreef:Nieuwere microprocessors hebben fenomenale nieuwe instructiesets, maar je kunt ze niet ten volle gebruiken om compatibel te blijven.

Neen. Het is alleen dat je niet weet hoe je het moet doen.


Wat een dwaze gedachte!
Het is duidelijk dat we "weten hoe" hetzelfde te doen met de oude instructies, maar niet met dezelfde snelheid!

CQFD, je weet niet hoe je W10 moet optimaliseren om volledig te profiteren van je "moderne" processor. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Windows 11, eindelijk zijn we verlost van softwareballen




par Exnihiloest » 01/09/21, 23:17

GuyGadeboisLeRetour schreef:...
CQFD, je weet niet hoe je W10 moet optimaliseren om volledig te profiteren van je "moderne" processor. : Mrgreen:

Ik doe.

Maar als je software maakt die iedereen kan gebruiken, vraag je mensen niet om hun pc te optimaliseren zodat ze het programma dat aan hen wordt gegeven of verkocht goed kunnen gebruiken. Moeten ze dit doen voor elke app die ze gebruiken?!

Bovendien heeft het besturingssysteem er niets mee te maken. Wanneer ik direct in assembler ontwikkel voor Intel µproc, bijv. voor realtime FFT-berekeningen op 200 Mb / s-streams gebruik ik geen instructies die verder gaan dan die van een gemiddelde pc van minimaal 5 jaar oud, anders weet ik zeker dat het bij veel gebruikers zal crashen.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Windows 11, eindelijk zijn we verlost van softwareballen




par phil59 » 02/09/21, 12:31

GuyGadeboisLeRetour schreef:CQFD, je weet niet hoe je W10 moet optimaliseren om volledig te profiteren van je "moderne" processor. : Mrgreen:


We hebben het over werken, niet alleen je browser starten om naar een forum.

Je moet een beetje naar buiten gaan, guitounet, kijk naar rechts, naar links en heel ver naar de horizon ...

Bovendien gaat het bij een computer niet alleen om zijn processor.

En het is nog steeds de minst efficiënte randapparatuur, die het tempo oplegt.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Windows 11, de ultieme softwareveroudering! Intel 8e generatie of Ryzen 2000 verplicht ...




par GuyGadeboisTheBack » 02/09/21, 12:45

(En de ander die helderziend is over het gebruik dat ik van mijn pc maak... : Roll: )
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Windows 11, de ultieme softwareveroudering! Intel 8e generatie of Ryzen 2000 verplicht ...




par phil59 » 03/09/21, 19:55

GuyGadeboisLeRetour schreef:(En de ander die helderziend is over het gebruik dat ik van mijn pc maak... : Roll: )


Tu as REDEN !

Ik vergat, "beledigen", "denigreren", enz., de verschillende belanghebbenden ....

Je hebt echt gelijk...

Mea culpa....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten