Slaapstoornissen

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
oma21
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/07/21, 13:03

Slaapstoornissen




par oma21 » 13/07/21, 13:06

Hallo,
Wat zijn de medicijnen om slaapstoornissen te behandelen?
Dank u voor uw antwoord
0 x
fred89
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/07/21, 11:05

Re: Slaapproblemen




par fred89 » 15/07/21, 11:17

Hallo,
Het is belangrijk om te proberen de oorzaak van slaapproblemen te achterhalen. Het aanpakken van deze oorzaak zal de eerste behandeling zijn. Als stress bijvoorbeeld de oorzaak is van slapeloosheid, zullen we zoveel mogelijk proberen deze oorzaak weg te nemen, een stapje terug doen van professionele verplichtingen en proberen conflicten op te lossen. In gevallen van slapeloosheid mogen medicijnen nooit zonder medisch recept worden gebruikt of hergebruikt. Slaperigheid overdag, verminderde alertheid, interacties met andere medicijnen en afhankelijkheid zijn allemaal risico's die u moet vermijden.
• Imovane.
• Stilnox.
• Zolpidem-almus.
• Zolpidem-pijl.
• Zolpidembiogaran.
• Zolpidem-cristers.
• Zolpidem bijv.
• Zolpidem-mylan.
Melatonine is ook een hormoon dat 's nachts door een deel van de hersenen (epifyse of pijnappelklier) wordt aangemaakt. De afscheiding ervan reguleert het dagelijkse ritme, afhankelijk van het licht. De effectiviteit van melatonine kan in verband worden gebracht met een kalmerende werking die vergelijkbaar is met die van een slaappil. Volgens de informatie die ik lees op: -https://www.vitaminexpress.org/fr/melatonine-buy, is melatonine een natuurlijk hulpmiddel bij slaapproblemen en jetlag, omdat het de tijd van inslapen kan verkorten en een goede nachtrust kan bevorderen .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Slaapproblemen




par Christophe » 15/07/21, 11:29

Heeft u iets natuurlijkers als methode?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6526
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Slaapproblemen




par Macro » 15/07/21, 11:49

Lichamelijke activiteit (maar niet vlak voor het slapengaan)
Verminder stimulerende middelen (suiker, koffie, thee, enz.) en alcohol
vermijd te veel eten in de avond
Verbied schermen in de avond (vooral de polemieken van forums en sociale netwerken) en spannende literatuur
slaapplaats zonder parasitair licht (telefoon wake-up LED's, enz.) en gematigd (van 12 tot 18°)
Ga niet direct naar bed na 2 uur met hoge snelheid op de snelweg te hebben gereden (dit is voor mij: als ik mijn ogen sluit zie ik de verkeersborden op de grond in mijn hoofd knipperen)
Ga achter uw partner zitten die goed slaapt (als zij niet slaapt, ga dan naar de volgende regel)
deelnemen aan seksuele activiteiten : Mrgreen:

Welterusten...
3 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Slaapproblemen




par Christophe » 15/07/21, 11:51

Dat is het, het is natuurlijk!

We hebben hun SPAM-poging daar echt verslagen! : Mrgreen:

Bedankt Macro!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6526
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Slaapproblemen




par Macro » 15/07/21, 12:01

Bovendien...Chemische slaap is verre van een herstellende slaap... Ik heb hier thuis een demonstratie van met mijn vrouw... Die na dramatische familiegebeurtenissen al jaren dit soort vuiligheid consumeert zonder er vanaf te kunnen komen... ze kan 12 uur slapen en opstaan met het enige verlangen om wakker te worden, terug naar bed te gaan….

Met de levensstijl die ik heb... slaap ik eigenlijk heel onregelmatig... Maar ik moet er mee omgaan... Als ik vannacht niet genoeg heb geslapen (1 uur opstaan ​​om 6 uur) zal ik het goedmaken. Dit avond ….
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Slaapproblemen




par phil59 » 15/07/21, 19:36

Soms neem ik het.

40 jaar geleden viel ik soms om 23 uur in slaap, en om middernacht sprong ik wakker, in topvorm...

Eén nacht is prima, 2, 3 nachten op rij, uiteindelijk “eet” je iedereen.

Een flink aantal jaren geleden was dat vaak 3 uur per nacht, zelfs bij voldoende slaap, maar nu ging het prima.

Nu ik ouder word, heb ik 5 uur per nacht nodig om me goed te voelen. Maar af en toe, ongeveer een of twee keer per maand, slaap ik soms acht uur achter elkaar.

Maar het overkomt mij nog wel eens dat ik niet voor 4 uur kan slapen en de wekker om 30 uur afgaat... de volgende nacht val ik op zijn best om 5 uur in slaap...

Af en toe, als ik het gevoel heb dat het niet goed is om te slapen, neem ik er een...
Ik ben nogal resistent tegen deze "hypnotica"...

Toen ik mijn knieschijf in 6 blies, werd ik tijdens de operatie "wakker"...
Een paar maanden later, tijdens de wintersport, heb ik er op een avond 3 ingenomen, jammer, maar de hele nacht niet geslapen. En de volgende dag niet skiën!

Dit is een van de redenen waarom ik, als ik een lange rit moet maken, dit 's nachts doe. Maar als ik me slaperig voel, stop ik. Als het 15 minuten duurt, zijn het 15 minuten, maar het kunnen ook uren duren als dat nodig is. Tot nu toe is het maximaal een uur geweest. Nu ik rijd dan in een EV, stop ik meer en maak ik van de gelegenheid gebruik om de auto op te laden.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Slaapproblemen




par Exnihiloest » 16/07/21, 18:52

Macro schreef:...
Verbied schermen in de avond (vooral de polemieken van forums en sociale netwerken)...

Het heeft mij er nooit van weerhouden om te slapen, en heel goed (misschien omdat ik na mijn woorden de slaap van de rechtvaardige slaap). : Lol: ).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Slaapproblemen




par Exnihiloest » 16/07/21, 19:02

phil59 schreef:Soms neem ik het.

40 jaar geleden viel ik soms om 23 uur in slaap, en om middernacht sprong ik wakker, in topvorm...

Eén nacht is prima, 2, 3 nachten op rij, uiteindelijk “eet” je iedereen.

Een flink aantal jaren geleden was dat vaak 3 uur per nacht, zelfs bij voldoende slaap, maar nu ging het prima.

Nu ik ouder word, heb ik 5 uur per nacht nodig om me goed te voelen. Maar af en toe, ongeveer een of twee keer per maand, slaap ik soms acht uur achter elkaar.

Maar het overkomt mij nog wel eens dat ik niet voor 4 uur kan slapen en de wekker om 30 uur afgaat... de volgende nacht val ik op zijn best om 5 uur in slaap...


Als ik zie dat we ons hele leven lang niet slapen, was ik jaloers op mensen zoals jij die heel weinig kunnen slapen, totdat iemand me vertelde dat de gemiddelde levensduur van mensen die weinig slapen korter zou zijn dan die van mensen die nachten van normale lengte hebben .

Ik weet niet of dit waar is of niet, of dat de vermindering overeenkomt met het feit dat de totale duur van het wakkere leven voor iedereen ongeveer even lang is, ongeacht de cumulatieve slaapduur.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Slaapproblemen




par phil59 » 17/07/21, 01:26

Ik weet het niet, maar ik heb de indruk dat de neuronen sneller "weggaan".

Mijn ouders keken naar cijfers en letters, en toen ik 10-15 jaar oud was, kon ik, als de telling goed was, deze meestal binnen 5-6 seconden vinden. Aan de andere kant was het nodig om de tussenresultaten opnieuw te berekenen...

Als ik kijk, weet ik niet noodzakelijkerwijs wanneer het kan worden gevonden, of praktisch de tijd die ik heb om het te vinden, of misschien moet ik een potlood en papier nemen...
Het is het meest "in het oog springende" voorbeeld, en daarna zijn er veel kleine details... veel langzamer dan voorheen om oplossingen en ideeën te vinden...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 330-gasten