Een driefasige asynchrone motor in eenfase laten draaien?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
idylle
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/04/21, 21:05

Een driefasige asynchrone motor in eenfase laten draaien?




par idylle » 13/04/21, 21:19

Is het mogelijk om een ​​asynchrone motor van 600W 50Hz te laten draaien met een 12v 75am-batterij en 1000w-omvormer (DC / AC), indien mogelijk, voor hoelang?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Bjr is dat het een driefasige asynchrone motor kan laten draaien (koppel met een condensator om het om te zetten in




par Obamot » 13/04/21, 22:10

In theorie kunnen we hier uitkomen door met een specifiek samenstel de driefasestroom om te zetten in enkelfasig en vice versa (bv. Met een condensator, een frequentieomvormer, etc.).

Voorbeeld: ik heb ooit een offsetautomaat verkocht en de man betaalde contant. Kort daarna werd de man die niet driefasig kon installeren (vanwege de eigenaar) met dit probleem geconfronteerd, maar voor zover ik me kan herinneren moest hij de motor vervangen ... Het was een kleine A3 offset-machine, dus dat was gaan naar...

Er is een serieuzer probleem, namelijk of de 250V voldoende is voor uw behoeften. In mijn voorbeeld was dat genoeg ...

Driefasige motoren zijn gemakkelijk 400V ... maar er is een beter rendement.
Als je echt veel stroom nodig hebt, is een enkele fase misschien niet genoeg. Of het zal niet mogelijk zijn om een ​​vergadering te maken die standhoudt.

Het is nog steeds mogelijk om de stroomvoorziening naar uw elektriciteitsleverancier te wijzigen.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Bjr is dat het een driefasige asynchrone motor kan laten draaien (koppel met een condensator om het om te zetten in




par izentrop » 13/04/21, 23:11

Hallo, voor de motor is het mogelijk met een vermogensverlies van 1/3.
Voor de berekening van de condensator http://www.volta-electricite.info/articles.php?pg=2000

Aan de andere kant duurt het voor de omvormer minimaal 6 kVA, anders wordt hij uitgeschakeld voordat de motor start.
0 x
idylle
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/04/21, 21:05

Re: Draait een driefasige asynchrone motor in eenfase?




par idylle » 13/04/21, 23:23

Goed, het mechanische vermogen dat door de motor wordt ontwikkeld, is net om een ​​koppel van ongeveer 1N / m te hebben
0 x
idylle
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/04/21, 21:05

Re: Draait een driefasige asynchrone motor in eenfase?




par idylle » 13/04/21, 23:26

Dat wil zeggen, de omvormer kan de motor niet vasthouden. : Idee:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Draait een driefasige asynchrone motor in eenfase?




par izentrop » 14/04/21, 00:16

Het is noodzakelijk om een ​​startstroom 10 keer de nominale stroom te tellen. 6 kVA is voor een low-end omvormer. Als in de kenmerken van de omvormer wordt aangegeven dat deze bestand is tegen een startstroom van 10 X zonder uit te schakelen, waarom niet. Je moet het zeker weten.
Ik heb bijvoorbeeld een 3 kVA-omvormer getest op een vriezer met een gemeten motor van 150 W ... starten onmogelijk. Over het algemeen starten deze motoren onder volledige belasting.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten