Dimensionering van regenwatertank

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Guigui95
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/04/21, 19:39

Dimensionering van regenwatertank




par Guigui95 » 12/04/21, 21:45

Hallo een en al,

Ik ben bezig met het bouwen van mijn huis in de Val d'Oise.
Het dak zal, eenmaal op de grond geprojecteerd, een oppervlakte van 116m² vertegenwoordigen. Wij zijn een gezin van 4 personen, met een jaarlijks verbruik van 150m3. Als je erover nadenkt, is dat enorm! :schok: En dat terwijl we uiteraard gemiddeld zijn... We zouden dus in staat moeten zijn om ons verbruik te verminderen, ook al zijn we nog niet toe aan droge toiletten. Kort...

Ik heb veel informatie over de installatie en de principes van filtratie, met name via de eautarcie-site en het Pluvalor-systeem... Maar ik struikel over de afmetingen van de tank...

Uitgaande van een winbaar volume van ongeveer 67L, een jaarlijks verbruik van 860L en een autonomie van 150 dagen, kom ik uit op een aanbevolen tankinhoud van ongeveer 000m45.

Gezien de steeds droger wordende zomermaanden verkoos ik om op een autonomie van 45 dagen te vertrekken. Wat denk je?

Raad je me verder aan om te beginnen met een tank van 10m3, zodat deze af en toe overloopt, of op een tank van 15m3 om opslag en dus autonomie te bevorderen?

Alvast bedankt voor uw hulp!

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4344

Betreft: dimensionering van regenwatertank




par GuyGadeboisTheBack » 12/04/21, 22:10

Heb je nagedacht over de booroptie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Betreft: dimensionering van regenwatertank




par Forhorse » 12/04/21, 22:16

het hangt ervan af of het is om geld te besparen of om hulpbronnen te sparen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Betreft: dimensionering van regenwatertank




par sicetaitsimple » 12/04/21, 22:27

Guigui95 schreef:Hallo een en al,

Ik ben bezig met het bouwen van mijn huis in de Val d'Oise.
Het dak zal, eenmaal op de grond geprojecteerd, een oppervlakte van 116m² vertegenwoordigen. Wij zijn een gezin van 4 personen, met een jaarlijks verbruik van 150m3. Als je erover nadenkt, is dat enorm! :schok: En dat terwijl we uiteraard gemiddeld zijn... We zouden dus in staat moeten zijn om ons verbruik te verminderen, ook al zijn we nog niet toe aan droge toiletten. Kort...

Ik heb veel informatie over de installatie en de principes van filtratie, met name via de eautarcie-site en het Pluvalor-systeem... Maar ik struikel over de afmetingen van de tank...

Uitgaande van een winbaar volume van ongeveer 67L, een jaarlijks verbruik van 860L en een autonomie van 150 dagen, kom ik uit op een aanbevolen tankinhoud van ongeveer 000m45.

Gezien de steeds droger wordende zomermaanden verkoos ik om op een autonomie van 45 dagen te vertrekken. Wat denk je?

Raad je me verder aan om te beginnen met een tank van 10m3, zodat deze af en toe overloopt, of op een tank van 15m3 om opslag en dus autonomie te bevorderen?

Alvast bedankt voor uw hulp!

Beeld


U zegt niet wat u met dit regenwater van plan bent, hoewel het een belangrijk element is voor de maatvoering:
- de meest elementaire, tuin water geven, buitenvloeren wassen, auto.....
- iets verfijnder, water geven + toilet doorspoelen
- veel geavanceerder en riskanter wasgebruik (vaatwasser, wasmachine, douche,...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Betreft: dimensionering van regenwatertank




par Macro » 13/04/21, 07:02

Ik heb een 5000 liter aangesloten op 60% van hetzelfde gebied als jij in Midden-Frankrijk (jaarlijkse regenval 680 mm)... Mijn familie verbruikt ongeveer 110 m3 per jaar, met deze tank kan ik 35 tot 40 m3 besparen, afhankelijk van het jaar. .. Ik heb het in december geleegd en schoongemaakt, het stelde me in staat om 5 weken autonoom te blijven ... toen werd de regen schaars ... ik moest terug naar het netwerk ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Betreft: dimensionering van regenwatertank




par Macro » 13/04/21, 14:38

Het grootste probleem waar ik mee te maken heb: grove filtratie voordat het water de tank binnenkomt....Constant ontstopping...Bladeren, mos, vogelveren...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Betreft: dimensionering van regenwatertank




par Forhorse » 13/04/21, 22:55

Het zou nodig zijn om een ​​soort bolter te vervaardigen waarvan de rotatie zou worden aangedreven door het water dat in het systeem komt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4344

Betreft: dimensionering van regenwatertank




par GuyGadeboisTheBack » 13/04/21, 23:10

Macro schreef:Het grootste probleem waar ik mee te maken heb: grove filtratie voordat het water de tank binnenkomt....Constant ontstopping...Bladeren, mos, vogelveren...

Je zou een "mandje" kunnen aanpassen zoals voor zwembaden. Je moet hem alleen regelmatig legen. Omdat ik uw installatie niet heb gevisualiseerd, is het gewoon wat mij het eenvoudigst lijkt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Betreft: dimensionering van regenwatertank




par Ahmed » 13/04/21, 23:17

@ Macro: In plaats van een mand, waarom geen "Chinese hoed" (tip up) of een rooster met een eenvoudige helling waardoor het afval aan de rand kan worden geëvacueerd? De bereiken van de watermolen zijn uitgerust met schermen op een negatieve helling om deze ophopingen die de filtering van het water belemmeren te vermijden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Betreft: dimensionering van regenwatertank




par izentrop » 14/04/21, 00:00

Macro schreef:Het grootste probleem waar ik mee te maken heb: grove filtratie voordat het water de tank binnenkomt....Constant ontstopping...Bladeren, mos, vogelveren...
Hallo,
van een regenopvangbak met een diameter van 100 en uitgang in 50, heb ik een "canvas" klamboe aan de onderkant van de goot bevestigd met aansluiting op het centrale evacuatiegat, zodat alle bladeren en stukjes schuim die niet door de mug gaan net worden geëvacueerd.
Sindsdien geen onderhoud meer, de klamboe reinigt zichzelf en alleen het gefilterde water gaat naar mijn tanks.

Ik heb een ruwe tekening gemaakt. De helling van de goot is niet weergegeven.
toebehoren
evacuRain.gif
evacuPluie.gif (5.64 Kio) 4603 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten