De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte




par eclectron » 13/03/21, 19:38

"Over 10 jaar zullen we heel blij zijn als alles is zoals in 2020"

"Als we iets wilden veranderen, dan zouden we in tegenstelling tot de tijd niet eens zijn waar we moesten beginnen
feodaal waar men van verre de paarse jurk van de heersende klasse in de paleizen kon zien. We wisten waar we heen moesten met de vorken
om iets te veranderen Mensen hebben tegenwoordig een grote behoefte aan verandering. Ze weten niet waar ze met hun vorken heen moeten "

Goed zicht ....
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte




par Christophe » 14/03/21, 09:34

Het ziet er geweldig uit, maar ik durf niet te kijken!
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte




par eclectron » 14/03/21, 09:54

Ik had niet gedacht dat ik er een apart onderwerp van zou maken, maar waarom niet.: Wink:
De haak die ik koos met fragmenten van dialogen, weerspiegelt niet de hele documentaire, maar daar heb ik de voorkeur aan.

Ik maak van deze gelegenheid gebruik om het kopiëren / plakken uit de transcriptie van de dialogen te corrigeren:
"Als we iets wilden veranderen, zouden we dat niet doen ofniet eens lachen waar te beginnen, in tegenstelling tot de feodale tijden waarin je de paarse jurk van de heersende klasse van ver in de paleizen kon zien.
We wisten waar we met de vorken heen moesten om iets te veranderen. De mensen van vandaag hebben dringend behoefte aan verandering.
Ze weten niet waar ze met hun vorken heen moeten "

We zitten niet in de oplossingen (die mij dierbaar zouden zijn) maar altijd in de observatie.

Aarzel je om te kijken vanwege het weer of de angst voor wat je daar zou kunnen aantreffen? : Lol:
In principe weten we het al, ik herinner me dat het een serieus uur is: middelen, RCA, verouderde economie en het virus is meer een onthuller dan een probleem, zelfs als het inderdaad een probleem is ...
We zouden graag een verandering van de samenleving willen, maar waar en hoe te beginnen.
Waarschijnlijk nog te vroeg om te vertellen .... : Roll:

In de serie "zandkorrel" kunnen we toevoegen

We vinden hetzelfde probleem "moeten verhuizen, we wachten tot het van anderen komt" : Lol:

Louis, reanimator in Marseille, enkele maanden geleden nog onbekend, zal hij erin slagen de wereld te veranderen? Goed lezen.

De lucht heeft alles gefilmd is een collectief van regisseurs, grafisch ontwerpers en beeldliefhebbers.
Met onze producties willen we op een andere manier kijken naar de crisis die onze samenleving doormaakt.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte




par eclectron » 14/03/21, 10:10

Vanuit mijn perspectief begint het meest interessante hier, om 1:07 uur:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte




par Janic » 14/03/21, 10:45

Geweldig idee om partij te kiezen voor het standpunt van het virus over de mensheid in plaats van dat van de mensheid voor het virus. Anders is het een goede samenvatting van de situatie. En schrijf er daarom deze bijbelse reflectie aan toe: "wie bent (u om anderen te beoordelen, u die hetzelfde doet! 'of'je wordt gemeten met de maat die je hebt gebruikt " wanneer de mensheid (althans een groot deel) wil vernietigen wat de basis van het leven is, veroordeelt het zichzelf tot hetzelfde lot!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte




par Ahmed » 14/03/21, 12:55

Janic, Je schrijft:
... wanneer de mensheid (althans een groot deel) wil vernietigen wat de basis van het leven is, veroordeelt het zichzelf tot hetzelfde lot!

Ik stel de beperking tussen haakjes op prijs. Hedendaagse mensen (tenminste een groot deel) gedragen zich als superroofdieren, niet op grond van enige ontologische noodzaak, maar als gastheren van een parasiet die in de recente geschiedenis verschillende keren is gemuteerd (gedurende ongeveer 10 jaar). Deze parasieten beïnvloeden het gedrag van hun gastheren en leiden hen tot acties die schadelijk voor hen zijn. De nieuwste variant tot nu toe is technologisch van aard en zet "ontwikkelde" mensen ertoe aan om systematisch de biosfeer te vernietigen ten behoeve van de technosfeer, de eerste is de voorwaarde voor hun overleving. De laatste mutatie was economischer van aard, totdat de technische kant van het virus geleidelijk begon te domineren. Het verdwijnen van de gastheer in het geval van "reizende" parasieten (die door verschillende gastheren gaan en die gedragsmanipulaties gebruiken) hindert de parasieten op geen enkele manier, aangezien de gastheer slechts een tijdelijk middel is om hun einddoel te bereiken .
Deze theorie is niet van mij, maar wordt uitgelegd in een te publiceren werk ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte




par eclectron » 15/03/21, 07:59

Janic schreef: Anders is het een goede samenvatting van de situatie.

Ik denk ook dat ze het geweldig hebben gedaan. : Wink:

Janic schreef: de mensheid (althans een groot deel) wil vernietigen wat de basis van het leven is, het veroordeelt zichzelf tot hetzelfde lot!

In feite wil de mensheid niet vernietigen, ze is zich gewoon niet bewust van haar acties, dus alles gebeurt alsof ze inderdaad wil vernietigen. En we hebben er doorzettingsvermogen in gestoken, we moeten het toegeven….

En zelfs als individuen zich bewust zijn van de vernietiging, worden we ondanks onszelf door de machine gesleept, al was het maar om te overleven, aangezien de machine alle aspecten van het leven heeft gekoloniseerd.
Moeilijk om het systeem te verlaten ...
Dernière édition par eclectron de 15 / 03 / 21, 08: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte




par eclectron » 15/03/21, 08:02

Ahmed schreef: Hedendaagse mensen (tenminste een groot deel) gedragen zich als superroofdieren, .. als gastheren van een parasiet

Ik geef toe, ik liet het los : Lol:
Wie is de parasiet?
Wie is de gastheer?
Wie koloniseert wie?
Lijkt me verwarrend ...
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte




par ABC2019 » 15/03/21, 08:05

eclectron schreef:En zelfs als individuen zich bewust zijn van de vernietiging, worden we ondanks onszelf door de machine gesleept, al was het maar om te overleven, aangezien de machine alle aspecten van het leven heeft gekoloniseerd.
Moeilijk om het systeem te verlaten ...

het is waar dat we ons echt kunnen afvragen waarom zoveel mensen de voorkeur geven aan een samenleving waar we overal voedsel in overvloed hebben, waar we effectief kunnen worden behandeld in moderne en goed uitgeruste ziekenhuizen, studeren tot hij 25 jaar oud is om banen te hebben die fysiek niet erg vermoeiend en goed betaald zijn, en om bij 62 te stoppen, gebruikmakend van zijn vrije tijd om de wereld rond te reizen, in plaats van te leven zoals in de middeleeuwen.

Het is werkelijk onbegrijpelijk.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: De zandkorrel in de machine (zuinig) - Arte




par eclectron » 15/03/21, 08:14

ABC2019 schreef:
eclectron schreef:En zelfs als individuen zich bewust zijn van de vernietiging, worden we ondanks onszelf door de machine gesleept, al was het maar om te overleven, aangezien de machine alle aspecten van het leven heeft gekoloniseerd.
Moeilijk om het systeem te verlaten ...

het is waar dat we ons echt kunnen afvragen waarom zoveel mensen de voorkeur geven aan een samenleving waar we overal voedsel in overvloed hebben, waar we effectief kunnen worden behandeld in moderne en goed uitgeruste ziekenhuizen, studeren tot hij 25 jaar oud is om banen te hebben die fysiek niet erg vermoeiend en goed betaald zijn, en om bij 62 te stoppen, gebruikmakend van zijn vrije tijd om de wereld rond te reizen, in plaats van te leven zoals in de middeleeuwen.

Het is werkelijk onbegrijpelijk.

Het is heel begrijpelijk dat na een leven van een verwend kind dat nooit iets wordt geweigerd, na een leven van Boomer, de toevoeging van het banket dat Moeder Natuur presenteert moeilijk te accepteren is.
Maar wat voor natuur ???? !!!! : Lol: : Lol: : Lol: .......... : Roll:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro en 151 gasten