PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par Christophe » 06/02/21, 19:33

Onderwerp sindsdien verdeeld zonne-fotovoltaïsche / all-dat-wat-het-takes-weet-over-the-fotovoltaïsche-en-France-t7302-520.html

sicetaitsimple schreef:De prijzen (in € / kW per jaar) zijn er

Beeld


Deze tabel is slechts de set van de BELASTING OM HET RECHT TE HEBBEN op een PV-installatie... je moet eventuele overschrijdingen toevoegen (je bent nooit op 0 kWh ofwel een injectie, consumptie <productie, of je neemt af, consumptie> productie ...) ...Ik heb boven een .xls gepost, het lijkt me anders is het deze keer weer op ware grootte!

PROSUMENT BELASTING SIMULATIE CALCULATOR

https://www.econologie.com/calcul-taxe- ... -de-tarif/

Als u negatief bent, betaalt u nog steeds het vaste bedrag, zelfs als u 2000 kWh injecteert ... "gratis" ...

2 voorbeelden voor u om de PROSUMER-belastingzwendel beter te begrijpen die is opgezet door een georganiseerde bende oplichters:

a) Ik produceer meer dan ik consumeer

Ik heb 2.9 kWp, ik produceer 2630 kWh, ik heb 1830 kWh verbruikt ...Ik injecteer 800 kWh "gratis" en ik betaal ... 275 € ... voor deze 800 kWh gracieus geïnjecteerd te hebben ...Deze 800kWh wordt uiteraard verkocht aan mijn buren ... voor rond de € 264 (hier is de kWh, alles inclusief, € 0.33) ... er wordt dus DUBBEL gefactureerd vanuit de energieleverancier en diefstal en verzwijging van kWh door de GRD omdat ze de elektriciteitsproducent de kWh (mij) niet betaalden!

Vol_taxeprosumer.png
Vol_taxeprosumer.png (91.2 KiB) 9551 keer bekeken


b) Ik consumeer meer dan wat ik produceer

Ik heb 2.9 kWp, ik produceer 2630 kWh, ik heb 3630 kWh verbruikt omdat ik een ketelstoring had en ik 5 weken niet meer verwarmd met elektriciteit ... ik neem 1 kWh en ik betaal ...433 € belasting voor deze 1000 kWh ... dus ik betaal 0.43 € / kWh ... wat duurder is per werkelijk verbruikte kWh dan iemand die de PV-investering NIET heeft gedaan ... is het alleen voor diegene die enkele duizenden heeft geïnvesteerd euro's om koolstofarme groene energie te produceren ???

Vol_taxeprosumer_levement.png
Vol_taxeprosumer_prelevement.png (91.66 KiB) 9551 keer bekeken


Het ergste is dat als deze 2 jaar na de nieuwe meter houdt geen rekening met de 1000 kWh die gratis wordt geïnjecteerd, aangezien de nieuwe verbruiksindex de index is die wordt afgetrokken van de injectie

U BEGRIJPT WAAROM IK NU OVER SCAM SPREEK?

Reageer door slim te spelen door te zeggen dat het in Frankrijk hetzelfde is en je krijgt een klap!

c) Herinner me eraan waar ik zei dat MIJN installatie me 8000 € kostte ??? :schok: :schok: :schok: :schok:

Het kostte me iets minder 4000 € voor 2.9 kWp of iets minder dan 1.4 € / Wp (het is niet geïntegreerd) ... Ik moest in minder dan 5 jaar winst maken en IK HEB GEEN ENKELE HULP ONTVANGEN, noch bij de installatie, noch bij het gebruik !!!

Zoals je hierboven ziet, wordt ik belast tegen € 275 per JAAR VOOR 0 kWh verbruikt ...

Deze profucker-belasting vertegenwoordigt meer dan 60% van mijn BEFORE-rekening, dus wiskundig gezien verdrievoudigt dit mijn ROI, die tussen 13 en 15 jaar oud zal zijn ... en als de UPS eerder faalt of er is een ander probleem, zal dat niet gebeuren NOOIT winstgevend!

Met deze belasting (de politieke en media-beloften spraken over vrijstelling in de voorwaarden van mijn installatie !!), zou ik de € 4000 hebben gehouden om een ​​auto te kopen ... Dit is waar we zijn als we worden geleid door boeven die dat niet doen. Het kan me geen moer schelen over het klimaat en toekomstige generaties ... Het zijn criminelen!

Bewaar alstublieft uw morele en rekenles voor iemand anders, want in dit geval bent u de eikel die de belastinggrondslag niet eens begreep ...
toebehoren
Simulator-prosumer.xlsx
(5.24 miljoen) Downloaded keer 987
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Christophe » 06/02/21, 19:39

Ah en gebruik niet het waardeloze argument dat deze belasting bedoeld is om de variatie in productie / consumptie te compenseren ...

Waarom is dat een rot argument?

Omdat de niet-eigenaren van PV-panelen niet worden belast op de variabiliteit van het verbruik !! In naam van welke goochelarij zijn de prosumenten die duizenden euro's hebben geïnvesteerd? ​
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Christophe » 06/02/21, 19:50

sicetaitsimple schreef:echter, het door elkaar halen van alle cijfers schaadt oneerlijk uw argument ...
Want als je praat over je installatie van 3kWp denk ik, die bij u rond de € 8000 kwam, is het niet € 1500 dat u moet betalen maar minder dan € 300 / jaar.
En zelfs de grootste installaties die in aanmerking komen voor de "meter die achteruit loopt", 10kWp, betaalt minder dan 1000 € / jaar.


3 zinnen 3 onzin en een beetje laster ...

U BENT EEN TOCARD

Kom op, laten we een beetje lachen: 10 kWp (of 9100 kWh geproduceerd en geïnjecteerd) voor 3000 kWh extra verbruikt (12100 kWh verbruikt in totaal) dat geeft dit:

3000kwh.png
3000kwh.png (57 KiB) 9611 keer bekeken


Ofwel een kWh opgenomen tegen de werkelijke prijs van 1382/3000 = 0.46 € / kWh ZONDER TE PRATEN over de afschrijving VAN DE INSTALLATIE (wat deze prijs kan verdubbelen !!) Of een prijs per kWh die dicht bij 8 keer meer dan in FRANKRIJK ZONDER PV !!

JA EEN TOCARD

Het is WALBANIE !! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
1 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par thibr » 06/02/21, 21:06

cool ... we ademen :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16176
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Remundo » 07/02/21, 08:22

nee, maar dat moet je weten Meneer ingewikkeld heeft de kunst om mensen te irriteren onder het mom van neerbuigende beleefdheid met de saus "ik weet alles".

En Christophe is soms een beetje gespannen, dus daar ga je ...

We relaxen eh ... : Roll:
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Christophe » 08/02/21, 11:11

Remundo schreef:En Christophe is soms een beetje gespannen, dus daar ga je ...


0a06b41543b73bb767d76456609e84c2.jpg
0a06b41543b73bb767d76456609e84c2.jpg (41.94 KiB) 9493 keer bekeken
1 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Fotovoltaïsch: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par ENERC » 08/02/21, 13:00

In de hoop dat ik me niet als een eikel zal laten zien, zal ik het vergelijken met het Franse geval:
- In Frankrijk worden inkomende en uitgaande stromen apart geteld.
- neem het typische geval van een overtollige verkoop met een aankoopprijs van 10 € ct
- Ik heb uw koffer geprijsd op 10 kW, maar in Frankrijk is de maximale limiet 6 kW

Ik produceer jaarlijks 10MWh en verbruik 13 MWh. Maar mijn eigen verbruik is zeg maar 35%.
Balans:
- 3500 kWh zijn "gratis" (eigen verbruik)
- 7500 kWh wordt meer verkocht, d.w.z. 750 €
- Ik koop 7500kWh + 3000KWh, of 10,5 MWh aan 18 ct, of € 1890
het kost me 1890-750 -> 1190 €
Het is dus min of meer hetzelfde als in België.

In België wordt de 7500 kWh niet verbruikt die de meter in de zomer 's middags op zijn kop zet, je gebruikt hem in de winter rechtop. Het is een beetje normaal om te betalen voor de energiecentrales die je in de winter van sap voorzien, toch?

Je klaagt, maar dat is de Franse prijs. De oplossing om deze prosumentenbelasting te verlagen, is door uw eigen verbruik te verhogen (bijvoorbeeld met batterijen of gecontroleerd SWW)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Fotovoltaïsch: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par Christophe » 08/02/21, 13:19

ENERC schreef:Ik produceer jaarlijks 10MWh en verbruik 13 MWh. Maar mijn eigen verbruik is zeg maar 35%.
Balans:
- 3500 kWh zijn "gratis" (eigen verbruik)
- 7500 kWh wordt meer verkocht, d.w.z. 750 €
- Ik koop 7500kWh + 3000KWh, of 10,5 MWh aan 18 ct, of € 1890
het kost me 1890-750 -> 1190 €
Het is dus min of meer hetzelfde als in België.


Het was goed geprobeerd, behalve dat ...

Uw redenering is helemaal verkeerd !!!

In Frankrijk, met de 2 meters, één voor productie, één voor consumptie ... 100% van de PV-productie wordt verkocht aan EDF en door de prosumer aan EDF gefactureerd tegen een (nog) periodiek (nog) gesponsord tarief (eens per jaar).

Ik geloof dat dit tarief ongeveer 2 keer de marktprijs is !! Een paar jaar geleden was het 5 keer!


La In Frankrijk wordt geen rekening gehouden met het idee van eigen consumptie (zelfs als er fysiek een deel van de elektronen is dat in eigen verbruik gaat!)

Dus als u in Frankrijk 10 MWh PV produceert, ontvangt u ongeveer het equivalent van 20 MWh aan de marktprijs! Dus vraag Remundo of hij geld verliest met zijn 2 PV-installaties !!

Dus als je daadwerkelijk 13 MWh verbruikt, heb je nog steeds een bonus verschuldigd door EDF van 20-13 = 7 MWh marktprijs (18 cent lijkt mij hoog, ik dacht dat het 15 was? Dus 7000 * 0.15 = € 1050 betaald door EDF AU PROSUMER sinds EDF het 0.3 * 10 = € 000 verschuldigd was en het verbruikte 3000 * 0.15 = € 13 !).

Het kost je dus de Franse prosumer niet en je verdient toch geld !!

In dit voorbeeld moet het verbruik op het net DUBBEL de PV-productie overschrijden, wil de prosumer EDF gaan betalen! In ieder geval is de Franse prosumer afpersing als hij in evenwicht is (0 kWh verbruikt) of als hij meer injecteert dan hij verbruikt !!


Ik zeg dubbel omdat ik een geschatte factor 2 heb genomen, maar je kunt al deze berekeningen herhalen met de echte factor (ik geloof dat het 0.25 € / kWh PV is voor de nieuwe contracten ... maar ik weet niet of het HT is of met BTW ... kortom, het is nodig om een ​​beetje te verfijnen in ieder geval is het geen RACKET!)

ENERC schreef:In België wordt de 7500 kWh niet verbruikt die de meter in de zomer 's middags op zijn kop zet, je gebruikt hem in de winter rechtop. Het is een beetje normaal om te betalen voor de energiecentrales die je in de winter van sap voorzien, toch?


Ja absoluut, maar niet met een som van afpersing die vertegenwoordigt 60% van de factuur VOOR PV en niet een bijdrage die vertegenwoordigt per kWh eigenlijk MEER verbruikt dan die zonder PV en wie hebben liever van auto gewisseld dan PV op te zetten !!

Nee, maar klimaathypocrisie is genoeg !!

Moet je zeggen hoe?

Dus ja, oké voor een paar dozijn euro's jaarlijkse bijdrage zonder zorgen! Maar zeker niet honderden € aan onsamendrukbare maffia-belasting die mijn ROI met 3 vermenigvuldigt en zeker de winstgevendheid van de installatie teniet doet !!

ENERC schreef:Je klaagt, maar dat is de Franse prijs. De oplossing om deze prosumentenbelasting te verlagen, is door uw eigen verbruik te verhogen (bijvoorbeeld met batterijen of gecontroleerd SWW)


Niet waar, ik kom uw volledig bevooroordeelde redenering ontmantelen!
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Fotovoltaïsch: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par ENERC » 08/02/21, 13:38

Je baseert je op oude cijfers:
tariffs.png
tariffs.png (47.71 KiB) 9384 keer bekeken


Het idee van zelfconsumptie komt in Frankrijk niet in aanmerking (zelfs als fysiek een deel van de elektronen in eigen verbruik gaat!)

Ja ja. De Linky telt in realtime heen en weer. Je produceert, je zet de oven aan, het overtreft de productie en je betaalt toch, ook al heb je 15 minuten later weer een overschot.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Fotovoltaïsch: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel!




par Christophe » 08/02/21, 13:45

Oké bron om te beginnen?

Dus het is minder interessant ok (het is heel recent) maar wat verandert dat ???

Het is niet omdat het minder interessant is dat het afpersing, diefstal en verzwijging betreft zoals in België!

Het verandert gewoon dat NIEUWE PV-installaties zullen dalen aangezien de prijs van de gekochte kWh lager is dan de marktprijs! Het is dus niet langer een sappige plaatsing (en des te beter, de scheuren zullen er niet meer zijn !!) ...

Dus zelfs met deze cijfers voor 2021:

a) De Franse prosumer die 0 kWh betaalt, betaalt in België NIETS VS € 275 per jaar !!

Als hij een beetje verbruikt, betaalt hij de prijs van de kWh van een niet-prosument: daar is geen probleem mee!

Het bevordert het feit van in balans zijn!

Maar er is geen racket voor "gebruik van het netwerk" bij injectie !!

b) De Franse prosumer die 800 kWh injecteert (om mijn voorbeeld hierboven te gebruiken) met deze nieuwe tarieven op het netwerk zal 80 € versus 275 € betaald worden in België !! Voordeel in Frankrijk: 355 € per jaar!

c) Last but not least zijn deze nieuwe tarieven NIET RETROACTIEF (denk ik?) in tegenstelling tot de Belgische prosumentenbelasting !! De ultieme staatszwendel met terugwerkende kracht !!

Dus mijn oude cijfers gelden nog steeds voor de overgrote meerderheid van de PV-installaties in Frankrijk ... en dit zal de norm blijven aangezien het aantal niet echt meer zou moeten toenemen (en dat is jammer ... maar het is niet het debat ...)

Dus vraag het aan Remundo !! Ik denk dat het 0.65 € per kWh PV is teruggekocht!

Dus nee, het is niet echt hetzelfde als in België !!! :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 252 gasten