Setpoint gevraagd op Okofen smart xs niet gerespecteerd door de regulator

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
adrien0063
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 19/01/21, 20:06

Setpoint gevraagd op Okofen smart xs niet gerespecteerd door de regulator




par adrien0063 » 19/01/21, 20:20

Hallo,
Ik kom naar je toe omdat ik een probleem heb dat ik niet kan oplossen.
Wanneer mijn ketel overschakelt naar de gereduceerde modus, dag of nacht, respecteert hij niet het toegewezen kamerinstelpunt.
De geprogrammeerde verlaagde Temp is 18 ° en comfort 20 °, in comfort geen zorgen, de Tambiante-setpoint is inderdaad op 20 °; wanneer dit echter naar een verlaging gaat, wordt het Tambiante-instelpunt ingesteld op 8 ° in plaats van 18 °. Zodat het huis 's nachts bijna onder de 16 ° zakt.
Ik begrijp niet waar het probleem vandaan komt.

Dit zijn mijn instellingen:

Helling 1,2

30 ° gebogen voet

Lim T ext comfort 15 °

Lim T ext verlaagd 5 °

Anticipatieduur 180min

Omgevings-T-hoorn 4

Gladmaken 10min

T omgevingshysterese uitschakeling 1.5K

T omgevingshysterese op 0.5K

Als iemand dit probleem al heeft gehad en het heeft opgelost, wil ik dat ze me op de hoogte brengen. Dank je
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Instructie gevraagd op Okofen smart xs niet gerespecteerd door de toezichthouder




par Pilpoill » 21/01/21, 16:26

Hallo,

Het omgevings-T-instelpunt dat 8 ° aangeeft is normaal, het werkt ook bij Okofen en het zal 8 ° weergeven zolang er geen warmtevraag is en de omgevings-T niet is gedaald tot 17 + hysteresisstop - hysterese werkt op 18 °.
Met uw huidige instellingen zal de verwarmingscirculatiepomp opnieuw opstarten zodra de T binnenshuis strikt gelijk is aan 18,5.

Maar alleen als het meer is dan 5 ° naar de buitensensor omdat: "Verlaagde ext T limiet 5"
Deze limiet van 5 ° heeft voorrang op de waargenomen omgevings-T.
0 x
adrien0063
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 19/01/21, 20:06

Re: Instructie gevraagd op Okofen smart xs niet gerespecteerd door de toezichthouder




par adrien0063 » 21/01/21, 18:32

Hallo,
Ik wil je bedanken dat je de tijd hebt genomen om mij te antwoorden.

Wat ik niet begrijp is dat ik naar 16 ° ben gedaald in omgevingstemperatuur zonder dat de circulatiepomp of ketel in werking is getreden, dit betekent dat ik de tekstlimiet moet wijzigen?
0 x
adrien0063
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 19/01/21, 20:06

Re: Instructie gevraagd op Okofen smart xs niet gerespecteerd door de toezichthouder




par adrien0063 » 21/01/21, 18:41

Pilpoill schreef:Maar alleen als het meer is dan 5 ° naar de buitensensor omdat: "Verlaagde ext T limiet 5"
Deze limiet van 5 ° heeft voorrang op de waargenomen omgevings-T.


De gebruikershandleiding zegt het tegenovergestelde. Boven 5 ° wordt de circulatiepomp gestopt. Ik leid hieronder af dat het moet worden gedraaid als ik mijn omgevingsinstelpunt niet heb.
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Instructie gevraagd op Okofen smart xs niet gerespecteerd door de toezichthouder




par Pilpoill » 21/01/21, 19:20

adrien0063 schreef:Hallo,
Ik wil je bedanken dat je de tijd hebt genomen om mij te antwoorden.

Wat ik niet begrijp is dat ik naar 16 ° ben gedaald in omgevingstemperatuur zonder dat de circulatiepomp of ketel in werking is getreden, dit betekent dat ik de tekstlimiet moet wijzigen?




adrien0063 schreef:
Pilpoill schreef:Maar alleen als het meer is dan 5 ° naar de buitensensor omdat: "Verlaagde ext T limiet 5"
Deze limiet van 5 ° heeft voorrang op de waargenomen omgevings-T.


De gebruikershandleiding zegt het tegenovergestelde. Boven 5 ° wordt de circulatiepomp gestopt. Ik leid hieronder af dat het moet worden gedraaid als ik mijn omgevingsinstelpunt niet heb.


Ik heb de moeite genomen om te specificeren dat de buitensensor PRIORITEIT is op de waargenomen omgevingstemperatuur T : Oops:
Het is daarom noodzakelijk om de externe verlagingsgrens te verhogen om 's nachts boven de 5 ° te verwarmen.
Boven 5 ° buiten blijft de circulatiepomp uitgeschakeld, of het nu 10, 12 of 16 ° is in uw huis : Wink:


Je vraagt ​​om hulp, ik zal het je brengen en ik ben er zeker van. Test en we praten er nog een keer over :)
0 x
adrien0063
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 19/01/21, 20:06

Re: Instructie gevraagd op Okofen smart xs niet gerespecteerd door de toezichthouder




par adrien0063 » 25/01/21, 12:59

Pilpoill schreef:Je vraagt ​​om hulp, ik zal het je brengen en ik ben er zeker van. Test en we praten er nog een keer over :)


Ik heb de buitengrens van verlaagd verhoogd en inderdaad, het werkt ...

Heel erg bedankt voor je kostbare hulp, het is niet eenvoudig om deze slimme XS aan te passen ..
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Instructie gevraagd op Okofen smart xs niet gerespecteerd door de toezichthouder




par Pilpoill » 25/01/21, 14:38

adrien0063 schreef:
Pilpoill schreef:Je vraagt ​​om hulp, ik zal het je brengen en ik ben er zeker van. Test en we praten er nog een keer over :)


Ik heb de buitengrens van verlaagd verhoogd en inderdaad, het werkt ...

Heel erg bedankt voor je kostbare hulp, het is niet eenvoudig om deze slimme XS aan te passen ..


Mocht u nog andere vragen hebben, aarzel dan niet.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 260-gasten