Sam pelton generator project 40m voor 4l / s

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sam2302
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/03/20, 10:49

Sam pelton generator project 40m voor 4l / s




par sam2302 » 28/03/20, 11:04

Hallo,

Sam ingenieur elektrische automatisering, ik kom uit de Landes
Ik presenteer u mijn installatie met 10.5 kWc zonne-energie in eigen verbruik met eigen verbruik van batterijen.
Ik beheer mijn installatie met een automaat, touchscreen en SMS-alarm op afstand.

Naast deze installatie ben ik bezig met het installeren van een leiding van 80 mm over 250 m op mijn land met een verval van 40 m.
Ik kan meer dan 10l/s krijgen bij regenachtig weer, maar ik wil gewoon 4l/s gebruiken. Ik ben momenteel op zoek naar de generator zodat deze wordt uitgerust met een peltonwiel (bij turbinealternateur, Allytech....)
Heeft u advies voor de installatie van deze turbine of andere generatorleveranciers?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Juju64
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/04/20, 09:31
Plaats: IDF
x 4

Re: Sam project pelton generator 40m voor 4l/s




par Juju64 » 24/04/20, 21:38

Hallo,

Voor kleine installaties zijn het vaak de Banki/Crossflow turbines die goed werken, deze heeft een lager rendement maar wij kunnen bijna alles passeren https://en.wikipedia.org/wiki/Cross-flow_turbine
In tafelhoekberekening, 4L/s => 14.4m3/u
Drukval: 2mCE, dus meer dan 38m, laten we zeggen 35mCE met ellebogen en andere
Hydraulisch vermogen: 1.4 kW

Anders is er ook de Turgo https://en.wikipedia.org/wiki/Turgo_turbine wat goed gaat voor dit strand, maar dat gevoeliger is voor breuk (lager, as) omdat de kracht van de jet niet in balans is en het nogal trilt, natuurlijk zijn Banki en Turgo actieturbines, dus geen noodzaak tot strakheid. Het beste blijft voor mij de Banki vanwege weinig trillingen en een beter verdeelde kracht.
1 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten