Uitstekende intellectuelen

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Uitstekende intellectuelen




par Exnihiloest » 24/03/20, 18:18

De standaard is wat de gedachte standaardiseert die men over elk onderwerp zou moeten hebben. In het huidige milieubeleid betekent de standaard:
- houden zich aan antropogene opwarming en aan het idee dat CO2 een verontreinigende stof is
- vasthouden aan het idee dat ggo's niet relevant zijn voor het algemeen belang
- vasthouden aan de methode van manipulatie door angst (vooral van de toekomst), als motivatie om de planeet te redden
niet-uitputtende lijst.

We hebben het nu veel over professor Raoult, wereld nummer 1 in infectieziekten, voor zijn behandeling van het coronavirus met chloroquine.
Hij is niet alleen briljant in zijn vakgebied, maar oefent ook zijn wetenschappelijke scherpzinnigheid uit in de analyse van andere vakgebieden. De wetenschappelijke methodologie is namelijk deels onafhankelijk van het bestudeerde vakgebied. Zo merk je bijvoorbeeld selectiebias in een studie over onderwerpen die buiten het competentiegebied vallen (en zelfs zonder zelf wetenschappelijk te zijn).

Ik ontdek dat hij ggo's verdedigt, dat hij bijna klimaatsceptisch is, en dat hij vraagt ​​wat ik ook wil: dat we ophouden met bang zijn (en bang zijn te manipuleren door catastrofisme). Dit is het onderwerp van het boek waarover hij wordt ondervraagd.
Zal het nieuws van "wie is Raoult" een milieuactivist ertoe brengen een behandeling op te geven die hem zou kunnen redden? : Lol:



De verslaggever:
[Verwarmend] "het is een vrij algemeen gevestigde wetenschappelijke consensus"

Pr Raoult:
"degenen die het ermee eens zijn, zijn degenen die religie beoefenen [...] het is alsof je een theoloog vraagt ​​of hij in God gelooft. Dus iedereen die aan de opwarming van de aarde werkt, is dat natuurlijk oké, anders doen ze iets anders. Maar als je het de geologen vraagt, die daar dichter bij staan, zijn ze daar verschrikkelijk ver van verwijderd. '.

Een traktatie, net als zijn spot met het scepticisme waar hij van wordt beschuldigd (scepticisme voor een wetenschapper zou een belediging zijn?!). Zeker, we hebben echt te maken met een vrije en onafhankelijke denker, ik voel steeds meer affiniteit met deze geest. In deze tijden is een beetje vreugde altijd goed om te nemen.

PS - Het nieuws haalt me ​​in. "Didier Raoult slaat de deur van Macron's Wetenschappelijke Raad dicht", het kwam net uit.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Uitstekende intellectuelen




par Christophe » 24/03/20, 18:21

Je kunt niet op alle gebieden een God zijn! : Cheesy:

Deze formulering is opzettelijk dubbelzinnig!

Exnihiloest schreef:PS - Het nieuws haalt me ​​in. "Didier Raoult slaat de deur van Macron's Wetenschappelijke Raad dicht", het kwam net uit.


:pijl: gezondheid-vervuiling-preventie / ontslag-van-dr-raoult-supporter-van-chloroquine-van-wetenschappelijk-advies-covid19-t16370.html

ps: ik had hem nauwelijks herkend, hij had nog een kapper en een kapper ten tijde van deze video (2016) of gewoon de tijd om te gaan ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Uitstekende intellectuelen




par Ahmed » 24/03/20, 18:23

... kortom, het is uw "goddelijke verrassing"! : Lol:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Uitstekende intellectuelen




par Exnihiloest » 24/03/20, 18:47

Christophe schreef:...
ps: ik had hem nauwelijks herkend, hij had nog een kapper en een kapper ten tijde van deze video (2016) of gewoon de tijd om te gaan ...

Bent u onlangs van mening dat manipuleren met angst om uw doel te bereiken volkomen acceptabel is, op voorwaarde dat de oorzaak goed is (dwz de uwe of die van uw clan)?
Didier Raoult is niet van mening, of levert in ieder geval wapens om tegen deze methode te vechten:

Beeld

https://www.amazon.fr/Arrêtons-davoir-peur-Didier-Raoult/dp/274992779X
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Uitstekende intellectuelen




par GuyGadebois » 24/03/20, 18:50

Ik wist niet dat Econologie een politiek platform werd waardoor sommigen onderwerpen van pure propaganda konden creëren, zonder ander doel. Ik leer elke dag.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Uitstekende intellectuelen




par Exnihiloest » 26/03/20, 20:42

GuyGadebois schreef:Ik wist niet dat Econologie een politiek platform werd waardoor sommigen onderwerpen van pure propaganda konden creëren, zonder ander doel. Ik leer elke dag.

Dit gedeelte van de forumis "Wetenschappen, samenleving, filosofie, gezondheid, milieu en politiqueOm te leren, is het voldoende om te kunnen lezen.
Als we de ophef zien die er is geweest over gele hesjes sinds hun oprichting, of de terugkerende anti-macron- of antikapitalisme- of anti-industrie-opmerkingen, zou de domeinnaam 'politiceconologie.com' beter weergeven wat 'vinden we hierover forum.
En dan is milieubewustzijn politiek. Ecologie is iets heel anders.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Uitstekende intellectuelen




par GuyGadebois » 26/03/20, 20:52

Politiek doen, praten over politiek en propaganda door een onderwerp te creëren met opzettelijke controverse is niet echt hetzelfde.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Uitstekende intellectuelen




par Christophe » 26/03/20, 21:01

GuyGadebois schreef:Ik wist niet dat Econologie een politiek platform werd waardoor sommigen onderwerpen van pure propaganda konden creëren, zonder ander doel. Ik leer elke dag.


Je weet het beste om de flap van kutjes te sluiten ... het is niet om ze te beantwoorden ...

Soms tenminste ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Uitstekende intellectuelen




par Exnihiloest » 26/03/20, 22:10

Christophe schreef:Je weet het beste om de flap van kutjes te sluiten ... het is niet om ze te beantwoorden ...
...

Het ventiel van de idioten, ik merk dat het hier veel wordt gebruikt om te voorkomen dat mensen onconventionele meningen uiten, door hen te beledigen of door hun opmerkingen te verdrinken met opmerkingen over beaufres.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Uitstekende intellectuelen




par Christophe » 26/03/20, 22:53

Nou, geen bewijs! : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten