6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je kunt in- en uitstappen waar je maar wilt!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Patrice072LeMans
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 12/02/20, 20:01
x 5

6 Halfmetros die 2 van de 4 stations stoppen, maar je kunt in- en uitstappen waar je maar wilt!




par Patrice072LeMans » 12/02/20, 20:28

6 HALVE METROHAALTJES 2 VAN DE 4 STATIONS MAAR JE STAPT OP EN NEER WAAR JE WILT.
Je neemt op elk station de metro om naar een ander station te gaan.
Stel je voor dat de metro stopt maar in één op de twee stations en je gaat gemiddeld 50% sneller vooruit...
Dit is het principe van mijn nieuwe uitvinding.
Met de 6 halve metro's die ik voorstel, kun je van elk station naar elk ander station gaan, maar elke metro stopt slechts in 1 op de 2 stations om gemiddeld 50% sneller te gaan.
Mijn metro met stations ABCDABCDABCDABCDABCD… laat de AC-trein (N°2) naar alle A-stations en alle C-stations gaan.
BC (N°5) gaat naar alle B- en C-stations…
Met 6 halve metro's AB, AC, AD, BC, BD, CD kunnen reizigers naar elk station gaan door slechts 1 keer op 2 te stoppen.
In een station kunnen 2 halve metro's tegelijkertijd stoppen.
Energiebesparing omdat 2 keer minder stops.
Economie van het aantal treinen, omdat ze een gemiddelde snelheid hebben van 50% sneller.

Configureerbare treinsimulator

trein met 1 halte op 2.jpg
trein met 1 halte op 2.jpg (76.97 KiB) 5133 keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 6 HALVE METROHAALTJES 2 VAN DE 4 STATIONS MAAR JE STAAT OP EN NEER WAAR JE WILT.




par GuyGadebois » 12/02/20, 20:44

Het beste zou non-stop zijn. We nemen het meteen en we springen als we aankomen.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: 6 HALVE METROHAALTJES 2 VAN DE 4 STATIONS MAAR JE STAAT OP EN NEER WAAR JE WILT.




par Remundo » 12/02/20, 21:25

uhhhh ik begreep niet alles,

kézaco een "halve metro"?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 6 HALVE METROHAALTJES 2 VAN DE 4 STATIONS MAAR JE STAAT OP EN NEER WAAR JE WILT.




par GuyGadebois » 12/02/20, 22:39

Remundo schreef:uhhhh ik begreep niet alles,

kézaco een "halve metro"?

Het is de helft van een. Sterker dan Dupont, die vent.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: 6 HALVE METROHAALTJES 2 VAN DE 4 STATIONS MAAR JE STAAT OP EN NEER WAAR JE WILT.




par Remundo » 12/02/20, 23:07

Ik ken het woord demi en het woord metro goed,

maar halve metro blijft onduidelijk, is het gewoon een metro met de helft van het aantal auto's? Dit komt simpelweg neer op het vermenigvuldigen van het aantal riemen met kleinere maten.

De treinen die niet alle stations halen, dat bestaat al, maar over het algemeen wachten we langer op de snelle trein omdat de stoptreinen tijd moeten hebben om ervoor uit te ruimen.

Anders zie ik de logica voorgesteld door onze vriend Patrice. in te dienen bij de RATP 8)
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 6 HALVE METROHAALTJES 2 VAN DE 4 STATIONS MAAR JE STAAT OP EN NEER WAAR JE WILT.




par sicetaitsimple » 12/02/20, 23:14

De echte vraag is of hij ooit de metro heeft genomen... tenminste in Parijs.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 6 HALVE METROHAALTJES 2 VAN DE 4 STATIONS MAAR JE STAAT OP EN NEER WAAR JE WILT.




par GuyGadebois » 12/02/20, 23:38

Remundo schreef:Anders zie ik de logica voorgesteld door onze vriend Patrice. in te dienen bij de RATP 8)

Vandaar mijn antwoord... : Cheesy:
Maar als we onze redenering verder doordrijven, nemen we een individuele cabine beschikbaar in een station en bevelen we deze (bijvoorbeeld vocaal) om ons te begeleiden naar het station van onze keuze. De metro als meerkeuze monogondel, kortom.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: 6 HALVE METROHAALTJES 2 VAN DE 4 STATIONS MAAR JE STAAT OP EN NEER WAAR JE WILT.




par izentrop » 13/02/20, 02:11

Hallo,
We kunnen het ons voorstellen als 2 halve treinen in plaats van een grote, maar in dit geval zijn er ook 2 locomotieven en 2 machinisten nodig, ook al stoppen ze op elk ander station, het is niet duidelijk waar de economie is.

Daarnaast is de stoptijd van de Parijse metro's erg kort.
Op een reis van 20 minuten van 6 in plaats van 12 stops van 10 seconden zouden we winnen... 1 minuut, een groot probleem 8)

Ik ben waarschijnlijk de volgende, dus wat is dit mysterie, Patrice du Mans :? :?
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: 6 HALVE METROHAALTJES 2 VAN DE 4 STATIONS MAAR JE STAAT OP EN NEER WAAR JE WILT.




par Bardal » 13/02/20, 05:19

Er is nog meer vervelend!!!

Als een halve metro (of een metro, dat maakt niet uit) volgt op een metro die stopt op een station waar hij niet stopt, hoe doet hij dat dan? Springt hij eroverheen? Hij duwt het? …

Het heet een logische impasse... Zeer moeilijk op te lossen...
0 x
Patrice072LeMans
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 12/02/20, 20:01
x 5

Re: 6 HALVE METROHAALTJES 2 VAN DE 4 STATIONS MAAR JE STAAT OP EN NEER WAAR JE WILT.




par Patrice072LeMans » 13/02/20, 07:36

een halve trein is een trein maar dan 2 keer korter, om 2 treinen tegelijk in hetzelfde station te kunnen zetten.
Er zijn 6 treinen die stoppen in 2 van de 4 stations: AD, BD, CD, AC, BC, AB.
Trein (1) = AD => A________D__A________D__ A________D__A________D__…
Trein (2) = AC => A_____C_____A_____VS_____ A_____VS_____A_____VS_____
Trein (3) = CD => ______C__D________VS__D_________VS__D________VS__D___
Trein (4) = DB => __B_____D_____B_____D____B_____D_____B_____D___
Trein (5) = BC => ___B__C________B__C_______B__C________B__C____......
Trein (6) = AB => A_B________A__B_______ A__B________A__B________… …

Bardal legt uit: “Als een halve metro (of een metro, dat maakt niet uit) volgt op een metro die stopt op een station waar hij niet stopt, hoe doet hij dat dan? Springt hij eroverheen? Hij duwt het? … »

Trein 2 haalt trein 1 nooit in, maarvangt hem 1 van de 2 keer op station A
Trein 3 haalt trein 2 nooit in, maar haalt hem 1 op de 2 keer in op station C
Trein 4 haalt trein 3 nooit in, maar haalt hem 1 van de 2 keer in op station D
Trein 5 haalt trein 4 nooit in, maar haalt hem 1 op de 2 keer in op station B
Trein 6 haalt trein 5 nooit in, maar haalt hem 1 op de 2 keer in op station B

Izentrop geeft aan: “Bovendien zijn de Parijse metrohaltes erg kort.
Op een reis van 20 minuten van 6 in plaats van 12 stops van 10 seconden zouden we... 1 minuut winnen, een groot probleem”
maar er is ook vertraging en versnelling en bovendien gaat de trein over 1000 m sneller dan over 500 m.
Op een reis van 20 minuten door de 12 stops te verwijderen, zouden we meer dan 12 x 10 s = 120s = 2 min winnen, d.w.z. 18 min reizen...
1 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten