Printer 3D [algemeen debat belangen technologieën]

Forum gewijd aan 3D-printen: 3D-printtechnologieën (fdm, lcd, sla ...), hardware, software, slicers, instellingen, gebruik, database, modeluitwisseling, tips en trucs, optimalisatie, uitwisseling van ervaringen...
Avatar de l'utilisateur
turbi
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 663
Inschrijving: 01/03/08, 18:34
Plaats: Montreal
x 1

Printer 3D [algemeen debat belangen technologieën]




par turbi » 27/07/11, 12:23

Hallo,

Ondanks mijn kennis zeer beperkt in het gebied, ik sta mezelf om het te openen op de 3D printers. Ik vind deze buitengewone machines zijn een beetje vergeten. Toch steeds voor iedereen dankzij steeds talrijker kits, en mede dankzij het feit dat ze nu in het Open Source systeem worden ingevoerd.

Hier zijn een aantal printers Adres 3D de montage ... Het moet ook voorkomen in het Frans ...

http://reprap.org/wiki/Main_Page
http://www.springwise.com/style_design/makerbot/
http://www.youtube.com/watch?v=FUB1WgiAFHg

En dat is wat we kunnen doen met: Unbelievable
http://www.youtube.com/watch?v=u7h09dTV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=gnB8vFc1 ... re=related
http://aegm.uqam.ca/imprimante-3d/

Er zijn vele andere voorbeelden ...

Dit onderwerp interesseert me voor mijn persoonlijke projecten (zie turbicone). Maar ik hoop dat het evenals verschillende andere geïnteresseerde om vele redenen ...

Dus als je iets te zeggen over dit onderwerp, dank u bij voorbaat ...

Yves

Edit van Christophe augustus 2013:

3D een printer is beschikbaar op de Econological winkel: https://www.econologie.com/shop/impriman ... p-511.html (Vrijhaven)

Beeld
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/07/11, 13:36

Vóór de 3D, is het ook nuttig om te doen 2D, schrijven en tekenen met inkt over 100 keer goedkoper dan normaal hyper printer cartridges beveiligd met chips !!!
Een liter inkt gelijk aan de prijs van een doos !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
turbi
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 663
Inschrijving: 01/03/08, 18:34
Plaats: Montreal
x 1

printer 3D




par turbi » 27/07/11, 18:11

Hallo dedeleco,
Het is duidelijk dat 3D-printers helemaal niet hetzelfde zijn als 2D-printers. Het gaat om het maken van objecten, niet om het schrijven van tekst of tekeningen op een vel papier. We spreken niet meer van inkt, maar van poeders, plastics en andere materialen die bij het "schrijven" in lagen materialiseren.
Het voorbeeld van de sleutel in deze video is nogal verrassend:
http://aegm.uqam.ca/imprimante-3d/

Om gebruik te maken van een dergelijke functie, is het nog steeds loodrecht op het materiaal duurdere bron inkt betalen. Maar bij het resultaat aan andere middelen om prototype vergelijken, is het niet erg duur.

Yves
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/07/11, 21:53

Hallo Turbi,
Mooi, vooral de worm werkt en uitgevoerd in situ !!

Maar als ik wil dat mijn afvoerbuizen of demonteren mijn ketel met deze plastic sleutel, ik denk dat het zal breken voordat het losdraaien van de moeren geblokkeerd !!

Hoewel prototype !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
turbi
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 663
Inschrijving: 01/03/08, 18:34
Plaats: Montreal
x 1

printer 3D




par turbi » 28/07/11, 01:26

Ja dedeleco het zal breken met de boiler als je de low-end modellen te gebruiken ...

Maar met machines van dit type, maar meer geavanceerde, kan NASA het digitale bestand te verzenden van de ene kamer naar een eenheid die evolueert in de ruimte te bereiken. In dit geval zal het product vast en bruikbaar instrument. Het is moeilijk om niet?

Persoonlijk ben ik geïnteresseerd in de dure machines niet gevonden in de kit. C is waarschijnlijk niet met hen dat we heel sterk tools kunnen maken. Maar dat is aan het veranderen rustig, zelfs op dit niveau ...

langer

Yves
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

3D de printer mijn vriend Nicolas




par Pascal HA PHAM » 28/07/11, 21:03

Hallo Yves,

Geweldig om te hebben opende een discussie over dit super interessant.

Hey hey ... .... vertrouwelijke:
Een paar mijl van mijn huis woont een jonge onderzoeker érudi slechts een te bouwen van A tot Z beginnen er ongeveer 2 jaar: Ik zag hem beginnen ... ongetwijfeld veel gedoe dan volledig exploderen de technologie een logische en een steenworp afstand relevantie: vanaf vandaag is hij al 3 D kopieën realiseert in speciale cement (uit tests), de waarborg wordt aangestuurd door een computer die veel elementen bestuurt motoren pourassurer goede dynamic positioning, continue van injectie gereedschap langs de assen x, y en Z. apen een programma code zelf.

Dit fantastisch! :

Derrnièrement Ik zag een hoofd hinde 1 schaal zeer goed gemaakt: het alleen bleef gelijk worden gemaakt en geschuurd sommige ruwheid en bramen.

de volgende fase (eindfase) de toevoeging van een laser scanning van de contouren van het gedeelte dat moet worden gereproduceerd om het systeem automatisch comiuniquer de vorm van codereeks (ordinaat van alle punten van de test volgens de 3D).

Zijn doel is om een ​​staand menselijk lichaam (bijvoorbeeld) in 3 maximale secties te reproduceren met een machine die mag niet moet exeder 1m 1m x x 1m overall ....

het zal er komen omdat het is ingesteld (het moeilijkste deel).
die moed!


binnenkort zal hij het eens te praten / post, ik denk dat hij zal beurs op econology
"wat een gek team zijn we"

à bientôt

Pascal
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
turbi
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 663
Inschrijving: 01/03/08, 18:34
Plaats: Montreal
x 1

printer 3




par turbi » 29/07/11, 05:42

Hallo Pascal,

Blij om je hier te zien.

Ik denk dat je al had verteld me dat buurman die een 3D printer gemaakt. Maar op dat moment had ik niet echt begrepen wat het was. Gelukkig zijn er zulke voorlopers. Nu begin ik te zien wat we kunnen doen, realiseer ik me dat ik veel tijd verloren. Dit is de meest natuurlijke aanvulling op een aantal van onze projecten: Turbicône, ZZ1, ZZ2 ...

In feite, als je eenmaal een digitaal model ondersteunt de formaten herkend door deze machines, de toren is bijna gespeeld. Blender Of, mijn favoriete tool voor het tekenen machines (Open Source, dus vrij), kent de export in de volgende formaten ...

Het probleem dat overblijft is de hoge kosten van dergelijke commerciële machine. Voor mij een HP of een ander op $ 15000 om een ​​aantal impressies is uitgesloten.

Maar hier is het ... Het is gemakkelijker en gemakkelijker om het zelf te maken. We kunnen plannen steeds gemakkelijker vinden (ook in open source, dus gratis). En vaak geven ze ook aan waar de stukken moeten komen. En we hebben toegang forums waar u hulp kunt vinden ... Er zijn zelfs complete kits die vrij snel in elkaar te zetten zijn. De kosten zijn dan veel betaalbaarder: de laagste rond de $ 1000.

Het blijft om te kijken naar de kwaliteit ... En het is niet zo vanzelfsprekend.
Voor mij werd het een project dat ik ga mijn tijd goed te bereiken. Mijn voornaamste doel is om mezelf te maken (of met een team als ik vind partners) prototypes van onze machines met prints in een single-pass ...

De evolutie van deze machines lijkt vrij snel. Het wachten een beetje kan gunstig zijn ...

Ik weet dat we kunnen ook hun modellen te leggen aan bedrijven die werk bieden ... Maar we kunnen overwegen deze stap als het model is goed-zijdige huis met zijn eigen machine ...

Dat is waar ik ben.

Pascal, wat me verbaast je buurman is dat het pakt de indruk van het menselijk lichaam. Het is nog steeds een groot stuk! Maar vanaf het moment dat men beschikt over een vrij grote machine, waarom niet? Het moet op de digitale modellen verkregen door scans of 3D tekening.

à bientôt

Yves
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

nieuwe exploratie velden




par Pascal HA PHAM » 29/07/11, 07:31

Hallo Yves,
Ik moet mezelf nu beperken in de reikwijdte van mijn berichten, zodat het correct door de sleutel gaat (zoals Raymond achter de schermen vermeldt = let op de totale kosten van het ding & grote publicatievolumes zijn bijna verboden).
geweldig maar een belangrijke 3G: ontdek ik dat ik kan lezen en posten extra eenvoudig en autonoom manier op elk gewenst moment en vanaf elke locatie: aan de rand van de Seine bijvoorbeeld .... van een laptop computer om 3 niets! zucht ... maar het is niet snel bij alle (ik al gezien een ander ding ... maar dicht!)
anders:
het is jammer dat we tijdens uw laatste bezoek aan Frankrijk geen tijd hadden om deze briljante investeerder van een nieuw type 3D-printer te bezoeken, die hierdoor meer dan één zal verrassen grootschalige mogelijkheden voor het dupliceren van modellen "wie het meeste kan, kan het minste" ...
.... En op een dag zal het Efficace onze machines sferische voortplanten .... Ik ben overtuigd.
ga good luck ik u laten verzinnen / creëren ander project (um Ik heb het gevoel dat er dingen in de lucht!)

pascal
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 29/07/11, 09:14

Het is erg handig voor de hars modellen in de vormen of gieterij-industrie. Voordat we spraken met een beeldhouwer die een beetje werkloze vindt ...
0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Printer 3




par verwarren » 29/07/11, 15:25

Turbi schreef:De evolutie van deze machines lijkt vrij snel. Het wachten een beetje kan gunstig zijn ...



Hi turbi,

In feite is het een beetje mijn kant Ik ben een vakman cloneur mijn uren, maar er zijn nu in samenlevingen die u maakt uw model voor een paar honderd euro 24 uur met een goed dossier en afhankelijk van het volume.

Het probleem zijn de rondingen, een bol zal bijvoorbeeld moeilijk te bereiken zijn, er zal veel geschuurd worden, tenzij je naar een leverancier gaat met machines> 100 €, en je bol is bijna perfect, maar je voelt het verschil in de lagen nog een beetje op je vingernagel. Maar je hebt maar één model dat moeilijk mechanisch direct te gebruiken zal zijn, je zult door de vormdoos moeten gaan (de afdruk maken met siliconen) en dan dupliceren in min of meer resistente hars, afhankelijk van wat je ermee wilt doen .

Ik ben net als jij, zal ik graag een hebben, maar de eisen zijn zeer heterogeen:Beeld
koffieboon

Beeld
om de afdruk van een tractor band.

Ik begon aan het menselijk lichaam te vallen, maar ik ben niet van het model : Mrgreen:

Beeld


Ik denk dat de aankoop is nog steeds gereserveerd voor het ontwerp kantoren met weinig middelen.

Ik zal nieuwsgierig naar de buddy-Pascal machine'm geïnteresseerd te zien zijn.
0 x
De wereld is perfect !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "3D-printers en 3D-print: machines en technologieën, hardware, software, gebruik en optimalisatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 33-gasten