Oneindig veel douchen met 10L opensource

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
djo59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 08/09/11, 01:03
x 5

Oneindig veel douchen met 10L opensource




par djo59 » 01/10/18, 18:38

Bonjour à tous,
Voordat ik mijn badkamer bouwde, kwam ik de doucheloop tegen (https://showerloop.org/)
Het principe is om de 10er-liters van de douche tot in het oneindige opnieuw te gebruiken door ze met behulp van een pomp door een filtersysteem te laten draaien.
Ik heb dit al te koop gezien maar 2000-3000 € .... Daar verkopen ze de kit om zelf te monteren (1500 € hoe dan ook) of opensource, ze geven de plannen en componenten. Ze bieden een racelijst met hun geschatte prijs die vrij veel ruimte lijkt.

Grofweg bestaat het systeem uit
1-klep 3-track, 1-zandfilter, 1 actieve koolstoffilter, 1 UV-lamp, 1-pomp en incidenteel een verwarming.

Kent iemand dit systeem of heeft hij prestaties gezien?
Als ik me niet vergis, wordt de UV-lamp gebruikt voor levende organismen, zo ja, hoe zit het met de belangstelling voor de douche, het is niet in qlq seconden die organismen reproduceren.
Op een site zag ik als verwarming een momentane elektrische boiler van 4KW : Roll: lijkt me te groot. Met een snelheid van 10l / min, dus het zou gewoon moeten opwarmen, de T ° verloren gedurende deze minuut is maar een paar graden denk ik.

Hier, enkele vragen omdat 1ere opvatting Ik vind het systeem niet slecht en aangezien ik binnenkort mijn badkamer zal aanvallen, zeg ik tegen mezelf waarom niet, of het het waard is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Oneindige douche met 10l opensource




par Gaston » 02/10/18, 09:54

djo59 schreef: als het het waard is.
Ik heb moeite met het inschatten van de winstgevendheid van deze set.

- Stroomverbruik (pomp, UV-lamp, verwarming, ...) :?
- Verbruik van grondstoffen (vervanging van filters, actieve ingrediënten, ... :?
- Het leven van de elementen (elektroventielen, pomp, ...) :?

Op het einde, doet:
1) De (financiële) besparing op elke douche "betaalt" voor de verbruiksartikelen :?
2) Maken we daadwerkelijk een wereldwijde besparing van water (wetende dat de productie van de elementen ook grote hoeveelheden water verbruikt) :?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Oneindige douche met 10l opensource




par Gaston » 02/10/18, 10:51

Ik vergat de hoeveelheid water te vermelden die nodig is om het zandfilter regelmatig te spoelen (voor een zwembad, waarvan het water veel minder vuil is dan een douche-afvoer, is het eng :frons: )

Ik vraag me af of dit systeem niet speciaal wordt gedaan voor degenen die na het wassen en spoelen 20 minuten in de douche willen blijven :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Oneindige douche met 10l opensource




par Christophe » 02/10/18, 10:59

Sorry voor mijn oprechtheid en technische eerlijkheid, maar dit idee is al gezien en beoordeeld, dat is het definitief worden geclassificeerd in de FBI (False Good Ideas)...

De prijs van het herpompen en vooral het filteren zal de gerealiseerde besparing op water en energie ruim overtreffen. De ROI zal zelfs in open source * negatief zijn ...

Ik spreek niet over gezondheidsrisico's en onderhoudswerkzaamheden ... (lang haar verstopt snel een eenvoudige plug, dus een filter of een kleine pomp is een onmogelijke opdracht!)

Het terugwinnen van energie via een riool warmtewisselaar is een beter idee, we kunnen 70% -80% van de energie van water herstellen, maar ook hier is de ROI erg laag (8-10 jaar van geheugen voor 3-4 douches per dag ...).

Het onderwerp in kwestie is daar en de datum van 2011: sanitair-and-health / warmte-terugwinning-van-de-douche-a-french-voorname-t11302.html (er mogen geen anderen zijn ... een zoekopdracht uitvoeren: search.php )

* Als de economische ROI negatief is, heeft de ecologische ROI ook enorme kansen om ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Oneindige douche met 10l opensource




par Christophe » 02/10/18, 11:03

Hier heb ik het onderzoek gedaan en hier zijn enkele andere ideeën / infos over het onderwerp:

sanitair-en-gezondheid / recovery-of-calorieën-kwijt-al-riool-t3674.html
verwarming-isolerende / warmterecuperator de de douche-t12180.html

Berekening van de werkelijke prijs van een douche of een bad:
sanitair-en-gezondheid / prijs-reel-to-a-bad-of-of-a-douche-in-the-water-en-warmte-t12727.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Oneindige douche met 10l opensource




par Christophe » 02/10/18, 11:05

Gaston schreef:Ik vraag me af of dit systeem niet speciaal wordt gedaan voor degenen die na het wassen en spoelen 20 minuten in de douche willen blijven :?


Zelfs 20-minuten, naar mijn mening, het is niet genoeg om een ​​positieve ROI te krijgen gezien de complexiteit van het ding (we noemden net dezelfde nadelen) ... Kortom als een idee slecht is, blijft het slecht ...

En als het wordt verkocht, is het waarschijnlijk gereserveerd voor eco-boos die een goed geweten willen hebben ... : Mrgreen:

Als openbare zwembaden dit type systeem niet gebruiken, is het niet voor niets! Aan de andere kant, gezien hun doucheverbruik, zou het wenselijk zijn dat ze wisselaars in het riool installeren ... maar dit vereist automatische mengkranen, maar de meeste openbare douches zijn er niet mee uitgerust (eenvoudige "druk" -knop meestal)

Kortom, een prachtige FBI ...
0 x
djo59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 08/09/11, 01:03
x 5

Re: Oneindige douche met 10l opensource




par djo59 » 02/10/18, 11:33

Dank u voor uw antwoorden.
Het voorbeeld van lang haar is inderdaad ... problematisch en illustreert goed, inderdaad, ik dacht niet te veel na over douchegels en anderen :onheil: omdat ik zelf mijn zeep doe (Zeep maken). En ik zag het onderhoud van deze filters niet zo duur en beperkend.
Voor de riooluitwisselingen, waarom niet, zelfs als ik lees, blijf ik sceptisch maar alleen voor gemeenschappen of industrieën, ...

Nou, dankzij jou ga ik de bewerking vereenvoudigen : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten