Stilstaand water in de leidingen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 18/07/15, 12:38

Een andere oplossing is om alle kranen lichtjes te laten lekken. Zoals elke dag 100 liter water "verloren", een beetje elektriciteit maar een schone leiding. Het zou amper 2 of 3 honderd dagen kosten en het water zou terug kunnen keren naar de grondwaterspiegel.
0 x
jpgroussard
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/07/15, 15:55




par jpgroussard » 20/07/15, 08:33

bedankt grelinette, zo eenvoudig ligt het niet, want in het begin begon ik met een idee van een "schaapskooi" met het minimum voor een ecologische vakantie 1-2 weken per jaar (ik vertrek over twee weken naar Noorwegen en Ik verblijf in een eco-cabine, geen water, geen elektriciteit, droge toiletten (ik kan niet wachten om te gaan kijken wat het allemaal inhoudt). Maar mijn jeugdvrienden wilden "een beetje" comfort en ik kreeg elektriciteit, een septic tank, een boiler om te douchen en te koken. Het is geen probleem om water te besparen, want daar is het niet het water dat de tuin mist, want het ligt aan de rand van een meer dat wordt "aangevoerd" door een rivier waarin men baadde en waaruit dronk toen we kinderen waren. Helaas, vandaag is dit niet langer geldig. Daarnaast heeft de put een meer dan redelijke stroming.
Maar mijn vrienden, die sinds mei elk weekend gaan, hebben twee linkerhanden (maar we houden ondanks alles veel van elkaar) en ze kunnen het circuit niet wekelijks of één keer per jaar, in oktober, legen. Ik ga het zelf doen in oktober en ik zal van de gelegenheid gebruik maken om de pijp te begraven. Kleine vraag als je het weet: naar mijn mening zitten er bacteriën in alle leidingen, vooral omdat de hitte van juni-augustus de zaken niet hielp. Iemand raadde me aan om het in de winkel gekochte bleekmiddel af te tappen en helemaal door te spoelen, daarna goed af te spoelen en opnieuw met water te vullen. Een buurvrouw vertelde me (in het café tijdens het kletsen) vooral niet.
Heb je daar enig idee over?
merci d'avance
0 x
Boris81
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/01/16, 15:36




par Boris81 » 11/01/16, 15:49

Zeg, wees toch voorzichtig, door dit water uit een put te consumeren. Zelfs met de filters die je noemt, stilstaand (ik durf te zeggen stilstaand) water, twijfelachtige leidingen,... De gezondheidsrisico's zijn zeer reëel.
Bleekmiddel voor je pijpen, nee, vooral niet! het is goed voor het mogelijk ontstoppen van afvalwaterleidingen (en nogmaals, persoonlijk hou ik niet van het idee dat bleekmiddel de natuur in gaat), maar niet in leidingen die verondersteld worden water te vervoeren voor gebruik in de keuken, badkamer ,...!
Zelfs dezogenaamd "drinkbaar" kraanwater brengt gezondheidsrisico's met zich mee. Dus je bronwater, blootgesteld aan hitte en stilstaand, zou ik genoegen nemen met het toilet, of zelfs de wasmachine, met meerdere filters, maar dat is alles.
Nou, hier is wat ik zeg...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten