Berekening van de formule buffer gasfles

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 28/03/15, 22:42

chatelot16 schreef:16 of 20 g is een massa, geen druk

om een ​​druk uit te drukken hebben we gram nodig per een bepaalde oppervlakte-eenheid

Ik probeer nooit een onvolledige eenheid te raden, het leidt tot de ergste fout: ik vraag liever totdat de persoon die het vraagt ​​de volledige informatie geeft

en nogmaals, beste Chatelot, strikt genomen zijn het geen grammen, maar Newtons die gebruikt moeten worden...

Ik onthoud mij ervan mij te bemoeien met dit onderwerp, dat een samenraapsel is van benaderingen en technisch-wetenschappelijke onnauwkeurigheden. :P

Als u onze vriend opa kunt helpen, zal ik blij zijn
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/03/15, 13:02

in Frankrijk bedraagt ​​de aardgasdruk in particuliere woningen 21 of 27 milliBar, afhankelijk van het type bar

1 bar =~ 1 kg/cm2

dus 21 mb = ~ 21g/cm2

Ik plaats = ongeveer omdat er een probleem is met de balk, die nauwkeuriger 1daN/cm2 is

en 1 kg = 9,81 N = 0,981 daN

er is dus een benadering van 1bar = 0,981kg/cm2

het bevestigt in ieder geval wat ik in het begin zei: als het inderdaad 16 of 20 mb is, is de druk te laag: het gas kan als onsamendrukbaar worden beschouwd en een eenvoudige fles kan geen enkele ophoping veroorzaken

om een ​​aanzienlijke hoeveelheid gas te verzamelen heb je een gashouder nodig met een mobiele bel, die een constante druk heeft van vol naar leeg

als de gasdistributie 4 bar is, zou het mogelijk zijn om een ​​fles op deze druk stroomopwaarts van de regelaar te plaatsen... maar wat heeft het voor zin als deze 4 bar wordt, is er nooit een stromingsprobleem

Ik kan me uw probleem voorstellen met een te lange leiding van 20 mb tussen meter en ketel

in de industrie gebruiken we de eerste regelaar en de meter heeft een hogere druk, bijvoorbeeld 300 mb, en we plaatsen een 21 mb regelaar naast de ketel of een ander apparaat: elk apparaat heeft dus een nauwkeurige druk, zelfs als er piekverbruik van anderen is
0 x
Avatar de l'utilisateur
papy49
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/03/15, 15:33
Plaats: saumur

Berekening van de formule buffer gasfles




par papy49 » 29/03/15, 13:15

chatelot16 schreef:in Frankrijk bedraagt ​​de aardgasdruk in particuliere woningen 21 of 27 milliBar, afhankelijk van het type bar

1 bar =~ 1 kg/cm2

dus 21 mb = ~ 21g/cm2

Ik plaats = ongeveer omdat er een probleem is met de balk, die nauwkeuriger 1daN/cm2 is

en 1 kg = 9,81 N = 0,981 daN

er is dus een benadering van 1bar = 0,981kg/cm2

het bevestigt in ieder geval wat ik in het begin zei: als het inderdaad 16 of 20 mb is, is de druk te laag: het gas kan als onsamendrukbaar worden beschouwd en een eenvoudige fles kan geen enkele ophoping veroorzaken

om een ​​aanzienlijke hoeveelheid gas te verzamelen heb je een gashouder nodig met een mobiele bel, die een constante druk heeft van vol naar leeg

als de gasdistributie 4 bar is, zou het mogelijk zijn om een ​​fles op deze druk stroomopwaarts van de regelaar te plaatsen... maar wat heeft het voor zin als deze 4 bar wordt, is er nooit een stromingsprobleem

Ik kan me uw probleem voorstellen met een te lange leiding van 20 mb tussen meter en ketel

in de industrie gebruiken we de eerste regelaar en de meter heeft een hogere druk, bijvoorbeeld 300 mb, en we plaatsen een 21 mb regelaar naast de ketel of een ander apparaat: elk apparaat heeft dus een nauwkeurige druk, zelfs als er piekverbruik van anderen is


hallo nogmaals allemaal
Bedankt voor al je informatie.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten