werkelijke prijs van een bad of douche voor water en verwarming

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 10/09/13, 16:52

ja natuurlijk, daarom is het getimed....goed afstellen met een drukknop bij de waterpunten is het bespeelbaar...
0 x
Weg 1945
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 27/12/15, 23:40

re




par Weg 1945 » 27/12/15, 23:47

Goedeavond ! Ik heb net mijn oude woning verlaten en na inventarisatie van de inventaris bleek, volgens degenen die de persoon die verantwoordelijk is voor de inventaris van de inventaris mij zou hebben verteld, dat mijn verbruik exorbitant zal zijn, dus zal iemand mij kunnen vertellen hoeveel moet ik twee mensen gedurende 8 maanden in m3 water consumeren
[Flytox-matiging]
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/12/15, 09:44

Ik hou ook niet van mixers.

Ik hou van de thermostatische kraan voor douches en ook handig voor wastafels

als je lauw water wilt, opent de kraan automatisch alleen het hete water en voegt koud toe als het hete water binnenkomt: geen verspilling

helaas zijn de thermostatische kranen die gemakkelijk goedkoop te vinden zijn niet ingebouwd in moderne spoelbakken: ze moeten net als de oude kranen tegen de muur worden gemonteerd

er zijn ook ingebouwde thermostatische kranen, maar erg duur

de prijs van water thuis is erg laag: het is alleen regenwater ... maar het is in beperkte hoeveelheid, dus ik geef de voorkeur aan het bad dat het gemakkelijker maakt om water op te vangen voor gebruik door anderen
0 x
Ibanez
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/02/17, 11:26
x 1

Re: Actuele prijs van een bad of douche voor water en verwarming




par Ibanez » 15/02/17, 11:48

Hallo allemaal, dit is mijn eerste deelname aan een forum. En aangezien ik de reflex heb om ze systematisch te raadplegen, denk ik dat het tijd is om ook mijn informatie en ervaringen te delen.

Dank u voor deze declaratie met betrekking tot een douche.
Ik heb zojuist de mijne berekend, ik wil mijn cijfers graag met u delen. Ik zal je eerst het resultaat geven, daarna de details:

Mijn douche duurt 13 minuten, zonder de watertoevoer te stoppen, water verwarmd tot 45 graden.
Het kostte me 0,18 euro aan water
En 0,11 euro stadsgas
Dat is in totaal 0,29 euro.

Gegevens voor geïnteresseerden:

Op water- en gasmeterstanden vlak voor en vlak na het douchen, zonder dat het water en gas elders tijdens het douchen wordt gebruikt:
- Water 53 liter (d.w.z. 0,053 m3)
- Gas 189 liter (d.w.z. 0,189 m3)
Water kost ons hier (regio Normandië - Frankrijk) inclusief belasting en abonnement inbegrepen: 3,35 euro per m3
Gas kost ons hier (Rouen) 0,59148 Euro per verbruikte m3 inclusief btw exclusief abonnement (d.w.z. een omrekeningsindex m3 -> kWh van 11,16 en een prijs per kWh van 0,053 Euro) (prijzen geldend op de datum van de post)
Dus :
- Water: 0,053 x 3,35 = 0,18 euro
- Benzine: 0,189 x 0,59148 = 0,11 euro

Door mijn verbruik in liters water (53 liter voor 13 minuten) te vergelijken met de resultaten van onze vriend bovenaan de pagina (die een verbruik schat van 50 L voor 4 minuten douchen), denk ik dat mijn handdouche zuinig is .. ..

Aan de andere kant zijn we het erover eens dat het een heel gedoe is om dat allemaal uit te rekenen.

het was mijn eerste afrekeningsberekening en ik ben van plan er meerdere te doen om zeker te zijn van de prijs.

Binnenkort

Ibanez
1 x
Meszigues3
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 06/02/17, 19:12
x 8

Re: Actuele prijs van een bad of douche voor water en verwarming




par Meszigues3 » 15/02/17, 23:02

Hallo Ibánez,

De ordes van grootte die je geeft zijn goed.
Ik deed de berekeningen (omslachtig zoals je zegt) en had vergelijkbare resultaten. Voor jou is dat zo'n 100 euro per jaar en per persoon.

Enkele opmerkingen:
53 liter en 45°C is veel. Ik heb een Spartaanse douche getest: 5,6 liter bij 25° C (gemeten met een meter met deciliterverdeling en met een thermometer in de douche, niet grof geschat).
Bevochtiging bij laag debiet: 2 liter; stop het water;
Zeep met Marseillezeep (vloeibare zeep duurt lang om uit te spoelen);
Spoelen met laag debiet: 4 liter.
Natuurlijk was het om zo min mogelijk te meten. De gebruikelijke douche is 20 liter bij 30° C.

In de berekeningen om te zien wat we wel of niet verdienen, moeten we de abonnementen niet meetellen: je bent sowieso verplicht om ze te betalen, behalve om het zonder water en gas te doen. Ik verwaarloosde de verliezen (die sowieso bijdragen aan de verwarming).

Onder deze omstandigheden, minder dan een euro per week per persoon, zijn de complicaties (bijvoorbeeld wisselaar om de calorieën terug te winnen die naar het riool gaan) niet relevant.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten