Gare de Strasbourg, energie en ramp Econological?

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Gare de Strasbourg, energie en ramp Econological?




par Christophe » 30/12/08, 23:07

De renovatie van het station van Straatsburg: een openbare en energiezwendel?

Zoals u weet, is Straatsburg mijn geboorteplaats (nou ja, bijna), dus ik walg vooral als ik zie wat politici besluiten te doen met overheidsgeld, namelijk de renovatie van het plein en het treinstation in Straatsburg.. .

I) Allereerst moet je weten dat het stationsplein (niet het station) een jaar of tien geleden is gerenoveerd. Er is dus al een serieus probleem, zowel economisch als ecologisch, op dit niveau: publiek faillissement heeft zeker niet dezelfde definitie als privaat faillissement...

Hier is een foto van de versie eind jaren 90-2007 (bron: wiki http://fr.wikipedia.org/wiki/Gare_de_Strasbourg )

Beeld

Wat we (noodzakelijk) niet zien is dat er een heel ondergronds doolhof is: voornamelijk een shopping mall (wat nooit heeft gewerkt, dit verklaart toch deels de "redesign") en een tramstation (ik heb 2 keer genomen denk ik).

II) Dus sommige politici, die profiteerden van subsidies van de TGV Est, maakten van de gelegenheid gebruik om te doen wat ik beschouw als een stom megalo-project: alles verscheuren, de plaats opnieuw inrichten en aangezien we te veel geld hebben, zullen we van de gelegenheid gebruik maken om het station te bouwen een bubbel!

Dus hier is het werk dat is ondernomen voor de nieuwe "versie" die zal volgen:

Beeld

http://maps.google.fr/maps?f=q&hl=fr&ge ... 8&t=h&z=18

En hier is het resultaat (het is ondanks de schijn geen montage, ook wiki-bron):
Beeld

Ik kan je verzekeren dat de bloembedden van groen gewoon GREENWASHING zijn... de rest is, naar mijn mening, en niet te vergeten de ecologische verspilling van de revisie van de plek in minder dan 10 jaar, een economische ramp!

III) Een bewijs van deze "waanzin" in 3 foto's die ik vorige week heb kunnen maken:

a) De oriëntatie van de "vreemde boon" is ZUIDOOST: het is dus een echte broeikas in de zomer! Als je de zwaarte van de Elzasser zomers kent, is het een veilige gok dat de airconditioningrekening belangrijker is dan de verwarmingsrekening...nou, het zou niet veel moeten zijn naast de SNCF-rekening...

Beeld

Als ze willen experimenteren met een zonneschoorsteenturbine, kunnen ze denken aan econologie.com ... de opname zou leuk zijn :)

b) Ventilatie precies... midden december "helemaal" open, zijn deuren wijd open niet genoeg?

Beeld

c)...tegelijkertijd staat uiteraard de verwarming aan!

Beeld

IV) Ik denk dat het puur is schandalig en beschamend om zulke publieke projecten uit de grond te zien komen: het is een wanbeheer zowel economisch als ecologisch! Dit is des te irritanter in een tijd waarin de jeugdwerkloosheid de 20% nadert, wanneer een staat zichzelf "bankroet" verklaart en wanneer energiebesparingen ten koste van alles worden bepleit voor individuen... Kom op, stop daar... voor vanavond. ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 30/12/08, 23:51

En wat meer is, ik vind dat deze ultramoderne bubbel architectonisch helemaal niet past bij het station.

Het is ongeveer net zo lelijk als de Louvre-piramide, die veel beter bij La Défense had kunnen staan.

Bah Christophe, maak je geen zorgen... elke dag zijn er miljoenen auto's die 1000 keer meer brandstof verbruiken (bij 5km/u in de file...) dan de verwarming van het station... :?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 31/12/08, 00:05

Ja Remundo...het is echt discutabel...nou, je moet "met de tijd leven"...Persoonlijk zou het me veel minder hebben gestoord als het ding "milieuvriendelijk" was geweest in de stijl van een ecologische toren, die ook niet absoluut mooi zijn...

Zavé de ramen gezien? Ze zijn allemaal "uitpuilend" en elk is een bijna uniek stuk (2 van elk volgens mij volgens de symmetrie) elk raam (of installatie, transport...) kost 3000 tot 4000€...

Voor files: je kunt altijd erger vinden... maar wanbeheer is er niet, het is nog steeds niet slecht... Hé, is er geen ranglijst van het beste openbare wanbeheer in 2008?

Eindelijk 's nachts heeft het nog steeds een zekere charme... als je van aquaria of terraria houdt:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 31/12/08, 09:15

We kunnen de rangschikking doen, als je wilt!

Ik heb een prachtig TGV-station op 25 km van mijn huis, ontworpen door Cacatrava...
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 31/12/08, 10:07

Dag

Bouwkosten 20 miljoen euro
6000m2 glas
En als bonus 2 overstromingen
http://tf1.lci.fr/infos/jt/0,,3868550,0 ... fois-.html

kortom je hebt het niet begrepen wij beschermen de zandstenen gevel tegen de vervuiling van Straatsburg.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 31/12/08, 10:20

Ze willen van het station een gemeentelijk aquarium maken : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 31/12/08, 11:14

jessle schreef:Dag

Bouwkosten 20 miljoen euro
6000m2 glas
En als bonus 2 overstromingen
http://tf1.lci.fr/infos/jt/0,,3868550,0 ... fois-.html

kortom je hebt het niet begrepen wij beschermen de zandstenen gevel tegen de vervuiling van Straatsburg.


Oh bedankt voor deze aanvullingen!

Hoeveel kostte de eerste renovatie in de jaren 1?

Greg, over welk station heb je het? Kurk?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 31/12/08, 11:16

Oh ja, ik heb het over het station van Lîdje (Luik in het Waals)
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 31/12/08, 11:47

Christophe schreef:
Eindelijk 's nachts heeft het nog steeds een zekere charme... als je van aquaria of terraria houdt:

Beeld


Zoals elk architectonisch werk is dit bespreekbaar! We vragen ons zelfs af of het niet bedoeld is om te bespreken. Kun je je de schaamte voorstellen voor een architect die iets bouwt waar niemand over praat???

Dat gezegd hebbende:

- Ik vind het 's nachts erg mooi, alsof we het oude zandstenen station in een doorzichtige behuizing hadden "verpakt", als een soort juweel... Dat is mijn perceptie.

- inderdaad, overdag is het minder helder omdat het glas teveel schijnt en zien we minder het oude station, we zien vooral de "boudin"

- Ik weet niet zeker of het airconditioning heeft... Ter controle... Ik denk dat het meer een hal is, een soort luchtsluis...

- inderdaad, de ramen zijn allemaal op maat gemaakt en gebogen, het moet een fortuin hebben gekost...

- de grap die je niet hebt gezien: deze zomer ging ik erheen na een hevige storm: het lekte op verschillende plaatsen (waarschijnlijk defecten in de voegen), overstromingen in de kelder...

- je vergeet dat Straatsburg een van de hoofdsteden van Europa is, dus we hadden een "monumentaal" station nodig, een monument van de 21e eeuw; en ongetwijfeld in de totale kosten van de TGV, het was peanuts ondanks alles... En de TGV, daar ben ik voor (want toch veel zuiniger dan Air France!! Vooral omdat die bijna altijd vol is!) .

Conclusie, ik begrijp de discussie, maar ik ben veel genuanceerder. Omdat tenslotte bijna alle "torens" economische gruwelen zijn, en lelijk ook. Dus een monument ter ere van de TGV, ik ben klaar om toegeeflijk te zijn...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 31/12/08, 11:53

De vloed kende ik niet maar Jessle sprak er hierboven over!

Ik ben er bijna zeker van dat de pudding airconditioning heeft, want zonder airconditioning kan zo'n "kas" op het ZUID-Oosten alleen in de zomer een oven zijn ... in het centrum van Straatsburg is het al vaak meer dan 30 ° C zonder kas. . .

Trouwens, ik vermoed (had geen tijd om in detail te kijken) dat de ventilatieroosters op de grond daar voor zijn...

Dus ja, er is (altijd) erger, maar het doet me veel verdriet om zulke anti-economische publieke "dingen" uit de grond te zien komen, te meer als we de "les" aan burgers geven over de economie en willen maken Elzas een model van duurzame ontwikkeling...
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 55-gasten