Is het de moeite waard zijn prijs driedubbele beglazing? + 80% als dubbele beglazing

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Is het de moeite waard zijn prijs driedubbele beglazing? + 80% als dubbele beglazing




par jean63 » 05/01/08, 11:50

Hoe te besparen op verwarming?

3. Ramen: dubbele of driedubbele beglazing?

Windows vertegenwoordigen tot 30% van de warmteverliezen van een huis met een traditioneel ontwerp (een raam verliest tot 10 keer meer warmte dan een muur van hetzelfde gebied).
Wat te doen? Installatie van dubbele beglazing vermindert warmteverlies door condensatie (het binnenoppervlak is koeler met enkele beglazing). Aan de andere kant is het gebruik van drievoudige beglazing, waarvan de kosten bijna 80% hoger zijn dan die van dubbele beglazing met een equivalent bereik, niet essentieel. (we zijn dicht bij "overisolatie").
Totdat u uw enkele beglazing kunt vervangen, bespaart een eenvoudige 3 mm dikke kunststofplaat die aan het houtwerk is bevestigd met dubbelzijdige kleeflaag 3 of 4 graden!


bron: http://www.seniorplanet.fr/anim/faire-d ... .4.fr.html

Wat vindt u van deze verklaring? Ik dacht dat ik hierin las forum tijdens discussies over de overisolatie van passieve huizen is die driedubbele beglazing nauwelijks duurder dan het dubbele ... wie heeft gelijk?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 05/01/08, 13:56

Nee, het is niet 80% duurder maar tot 50% duurder is het mogelijk, normaal bovendien omdat als de dubbele beglazing kan worden aangepast aan standaard kozijnen, dit helemaal niet meer het geval is triple veel breder en vooral zwaarder ... maar efficiëntie is er ...
De triple is ook zeer effectief tegen geluid ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Is driedubbele beglazing zijn prijs waard? + 80% dat dubbele levensduur heeft




par bham » 06/01/08, 17:34

jean63 schreef:
Hoe te besparen op verwarming?

3. Ramen: dubbele of driedubbele beglazing?

Windows vertegenwoordigen tot 30% van de warmteverliezen van een huis met een traditioneel ontwerp (een raam verliest tot 10 keer meer warmte dan een muur van hetzelfde gebied).
Wat te doen? Installatie van dubbele beglazing vermindert warmteverlies door condensatie (het binnenoppervlak is koeler met enkele beglazing). Aan de andere kant is het gebruik van drievoudige beglazing, waarvan de kosten bijna 80% hoger zijn dan die van dubbele beglazing met een equivalent bereik, niet essentieel. (we zijn dicht bij "overisolatie").
Totdat u uw enkele beglazing kunt vervangen, bespaart een eenvoudige 3 mm dikke kunststofplaat die aan het houtwerk is bevestigd met dubbelzijdige kleeflaag 3 of 4 graden!


bron: http://www.seniorplanet.fr/anim/faire-d ... .4.fr.html
Wat vindt u van deze verklaring?


Ik denk dat het nog steeds is geschreven door iemand die niet heeft gevraagd en / of er niet veel van weet.
Dit jaar kocht ik houten / aluminium ramen met driedubbele beglazing, de laatste vertegenwoordigt een meerwaarde van 20 € / m2 in vergelijking met dubbele beglazing, dat wil zeggen ver van 80% in +. En de andere vergelijkende koersen die ik had, gaven me ook niet zo'n hoog kostenverschil, het was eerder in de 10% winst.
Bovendien is praten over overisolatie onzin, want zelfs bij drievoudige beglazing blijft een raam minder isolerend dan een muur met een gelijkwaardige oppervlakte die goed is geïsoleerd.
Lees wat ik al over het onderwerp heb geschreven:
https://www.econologie.com/forums/constructi ... t3026.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/01/08, 18:00

Nou ja, ik moet op veel onzin wijzen, zelfs op "professionele" sites zoals deze ... Op de forum bijvoorbeeld ...

Anders vraag: op het niveau zonnewinst (gratis dus) in het middenseizoen en in de winter, is drievoudige beglazing niet te benadeeld in vergelijking met het dubbele op het totale balansniveau (= verliezen - zonnewinsten)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/01/08, 18:50

dit verdient het om te worden gespecificeerd: 80% vergeleken met wat?

het glas zelf in dubbele beglazing van hetzelfde merk? of dubbele beglazing van slechte kwaliteit (die mat wordt na 10 jaar pcq niet waterdicht)

in vergelijking met een uitgerust chassis? uit hetzelfde bereik?

zeker, tussen een eerste prijs DIY raamkozijn met dubbele beglazing (zoals Diffusion Timmerwerk, zonder een specifiek oordeel over dit bedrijf) in Merbau en een high-end drievoudige beglazing in inheemse eik, afzelia of in Duits gekleurd aluminium, zijn er zelfs waarschijnlijk meer dan 80%! Er kan zelfs + 200% zijn
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/01/08, 18:58

Ik durf te hopen op de geloofwaardigheid van de seniortruc-site dat ze rekening hebben gehouden met je opmerkingen olifant ... anders is het alles ...

ps: over Duits chassis, we hebben zojuist 1 pvc-chassis Kömmerling gekocht, weet je?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/01/08, 20:46

Anderzijds is het gebruik van driedubbele beglazing, waarvan de kosten bijna 80% hoger zijn dan die van dubbele beglazing op equivalent bereik, dringt zichzelf niet op (we staan ​​dicht bij "overisolatie").


De vergelijking is natuurlijk van gelijke kwaliteit ... het staat in het artikel.

Toen ik dit prijsverschil las, leek het mij vreemd.

Dus u moet echt op uw hoede zijn voor deze artikelen die een goed advies zouden moeten geven.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/01/08, 21:01

Dag
In uw klimaat van hoogwaardige dubbele beglazing is het al goed
dubbele beglazing of driedubbele beglazing als na 10 In de zuidzijvensters in de zon er altijd één moet worden vervangen, er is condensatie tussen de vensters en hallo de drievoudige of enkele thermosfles is dezelfde straf.
Als het erg koud is en er is onvoldoende ventilatie in het huis, zweten de ramen de vochtigheid hieronder af, het raam moet een bepaalde temperatuur hebben om condensatie te voorkomen
de gordijnen die het glas verbergen, verhinderen vaak een goede ventilatie, de ventilatieopeningen moeten tussen het gordijn en de grote raamvensters blazen

ramen maken deel uit van de isolatie, maar het plafond en de buitenmuren moeten prioriteit krijgen voordat wordt gedacht aan drievoudige beglazing

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/01/08, 22:30

Andrea zegt:

er is condensatie tussen de ruiten en hallo de drievoudige of enkele thermosfles is dezelfde straf.


dat is wat ik zei:

er zijn verschillende manieren om te produceren: serieuze fabrikanten injecteren een droog en neutraal gas tussen de ruiten en zorgen voor een goede afdichting, anders is het ellende, condensatie, algen en alles
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 09/01/08, 10:56

Christophe schreef:Anders vraag: op het niveau zonnewinst (gratis dus) in het middenseizoen en in de winter, is drievoudige beglazing niet te benadeeld in vergelijking met het dubbele op het totale balansniveau (= verliezen - zonnewinsten)?

Op algemeen balansniveau nr.
In termen van zonnewinst, ja, geen twijfel, maar omdat het 2 keer meer isolerend is dan dubbele beglazing.

Ik raad je aan een wandeling te maken op de volgende site die veel dingen verklaart:
http://www.lamaisonpassive.fr/files/le_ ... haus12.pdf

Een raam laat de kamer binnen, het licht
directe en indirecte zonne-energie. De algehele coëfficiënt van
energietransmissie, g definieert het energiedeel
die zal doordringen in het geval van straling
loodrecht op de beglazing. Huis ramen
passief moet een positieve energiebalans hebben, in
winter ook. Dit is waarom, het wordt gevraagd bij de beglazing
respecteren:
Ug - 1,6 W / (m²K) g <0
Dat aan een dergelijke voorwaarde is voldaan en dat is de zekerheid
dat tijdens de verwarmingsperiode, het venster
zal meer zonne-energie binnenlaten dan het verliest
zelf van warmte.
Passieve huisvensters zijn niet langer gaten
energieke zwarten in de gevel maar zij
ook toestaan ​​om zonne-energie terug te winnen.
Dit is geldig zolang het venster niet te groot is
gearceerd en hebben een oriëntatie tussen
het zuidoosten en het zuidwesten.

Als je de bovenstaande formule toepast op drievoudige beglazing, wetende dat Ug = 0,6 (tenminste) en g = 0,50, zie je dat je een positieve energiebalans hebt.
Pas je deze formule toe op dubbele beglazing met Ug = 1,1 en zonnefactor g = 0,63, dan kom je uit op 0,5 x 0,63, dus 0,31> 0! dus een negatieve energiebalans.
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 39-gasten