Bouw en renovatie: kies voor windows

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Bouw en renovatie: kies voor windows




par bham » 30/01/07, 17:49

Ik wil graag een topic openen over de keuze van ramen die mogelijk moeten worden geplaatst in zowel nieuwbouw als renovatie, een keuze die ik op het punt sta zelf te maken.
Tussen de materialen waaruit het frame bestaat, de verschillende beglazingen, de isolatiewaarden, vele onbekenden.
Het spreekt voor zich dat ik op zoek ben naar windows:
- niet schadelijk, door zijn materialen, voor de gezondheid van mij
- presenteren van een goed compromis energie/kosten/onderhoud
- een zeer hoge algehele thermische isolatie bieden, dwz zowel op het niveau van de beglazing als op het niveau van het kozijn.

Ik zal daarom proberen mijn onderzoek en ontdekkingen op dit gebied gaandeweg met u te delen.

Om te beginnen kun je met deze rekenmachine spelen (het is reclame, maar hey..) die je de mogelijke besparingen op verwarming laat zien over 30 jaar tussen een raam met enkel glas en een raam met driedubbel glas bijvoorbeeld, evenals de vermindering van CO2, SO2 en NO2 gegenereerd. Tussen enkele beglazing (Uw=5,80) en driedubbele beglazing (de bovenste Uw=0,680) besparen we over 30 jaar 36 liter brandstof, ofwel € 775 (!!!!!!) of 25 kubieke meter hout en vermijden we de uitstoot van 742 ton CO514 !!!!!! Indrukwekkend, toch?
link: http://www.internorm.fr/cps/rde/xchg/SI ... _1210.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 30/01/07, 18:08

Heel goed initiatief, bah, het onderwerp is al besproken op de forum Lijkt mij: renovatie-vastgoedwerken/renovatie-de-keuze-van-schrijnwerkerij-t2318.html

Trouwens, jij was de eerste die antwoordde...

Zo nee, kloppen uw berekeningen? Hoeveel m2 raam is het? Niet 1 m2 allemaal hetzelfde?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 30/01/07, 18:34

Christophe schreef:Heel goed initiatief, bah, het onderwerp is al besproken op de forum Lijkt mij: renovatie-vastgoedwerken/renovatie-de-keuze-van-schrijnwerkerij-t2318.html

Het is waar, maar ik zou graag verder willen gaan in de reflectie.

Christophe schreef: Zo nee, kloppen uw berekeningen? Hoeveel m2 raam is het? Niet 1 m2 allemaal hetzelfde?


Ze schrijven dat de vakken automatisch worden aangevuld met rekenformules. Zeker weten dat het waar is? nee, dat kan ik zelf niet verifiëren, dus zo niet, dan geloof ik ze.
Het genoemde voorbeeld is op 30 m2.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 30/01/07, 18:58

bham schreef:Ze schrijven dat de vakken automatisch worden aangevuld met rekenformules. Zeker weten dat het waar is? nee, dat kan ik zelf niet verifiëren, dus zo niet, dan geloof ik ze.
Het genoemde voorbeeld is op 30 m2.


Ok voor 30m2 raam heb ik liever!

Ik ga deze rekenmachine een beetje testen...Voordat ik begin, is er nog iets dat me intrigeert: nergens is de temperatuur-delta ingevoerd...De verliezen zijn echter direct afhankelijk van deze grootheid. Ik vermoed dat de ECU de "slechtste" waarde aanneemt (d.w.z. de hele tijd op volle temperatuur...)

Anders kunnen we duidelijk zien dat de voordelen van driedubbele beglazing vanuit thermisch oogpunt vrij verwaarloosbaar zijn: het is meer geluidsisolatie dan thermische...

ps: ik heb de directe link in je bericht gezet 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/02/07, 07:02

Christophe schreef:
Ok voor 30m2 raam heb ik liever!
ps: ik heb de directe link in je bericht gezet


De link werkt niet bij mij Christophe :|
Wat betreft het oppervlak van de beglazing kan het zijn dat voor een klein huis of een appartement het verschil minimaal is, maar ik heb vorige week de gelegenheid gehad om een ​​paar lange uren in het ziekenhuis door te brengen en ik kon zien dat dit gebouw was uitgerust met grote ramen of zelfs erkers dubbele beglazing 4/12/4 en niet "lage emissiviteit" (te oud). Bovendien en het ergste was het frame van deze ramen, in grijs aluminium zonder thermische onderbreking.
Met andere woorden, een radiator direct aangesloten op koude buiten. Aangezien er in dit ziekenhuis honderden m2 beglazing moet zijn, laat ik u een idee geven van het extra energieverbruik dat nodig is om de verliezen te compenseren. :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/02/07, 08:01

Christophe schreef: Ik ga deze rekenmachine een beetje testen...Voordat ik begin, is er nog iets dat me intrigeert: nergens is de temperatuur-delta ingevoerd...De verliezen zijn echter direct afhankelijk van deze grootheid. Ik vermoed dat de ECU de "slechtste" waarde aanneemt (d.w.z. de hele tijd op volle temperatuur...)

Anders kunnen we duidelijk zien dat de voordelen van driedubbele beglazing vanuit thermisch oogpunt vrij verwaarloosbaar zijn: het is meer geluidsisolatie dan thermische...


Over t°C delta, hier is een interessante illustratie.
Beeld
Het is veelzeggend en bevestigt wat ik elders heb gezien. Voor degenen die geen Duits spreken:
aussen = buiten
binnen = interieur
beschichtung = film, laag
1e geval: klassieke dubbele beglazing
2e geval: dubbele beglazing met lage emissie (isolierverglasung)
3e geval: driedubbele beglazing met lage emissie (wärmeschutzverglasung)

isolierverglasung = wärmeschutzverglasung betekent respectievelijk isolerende beglazing en beglazing met hittebescherming, maar het is hetzelfde, beglazing bedekt met een zeer dunne metaalfilm die zal werken als een dunne isolator, waardoor de overdracht van infraroodstralen van binnen naar buiten wordt voorkomen of vice versa als u bescherming zoekt tegen de zomerhitte (bijvoorbeeld op dakramen).
Deze film heeft als nadeel dat het de lichttransmissie van het glas vermindert.
Aan de andere kant vermijdt de driedubbele beglazing dit gevoel van koude muur waardoor we de verwarming verhogen tot 25/30°C op 2,50 m, dus aan het plafond en 20°C op 1m van de grond. Het verschil in Uw- of Ug-waarde is waarschijnlijk niet duidelijk, maar concreet voel je het waarschijnlijk wel, vooral bij een erker.

Het is dus natuurlijk niet overal en altijd -10°C buiten en we kunnen stellen dat in de meeste gevallen dubbel glas met een lage emissiegraad voldoende zal zijn om voldoende binnencomfort te hebben. Maar wetende dat ramen een investering op lange termijn zijn en dat het klimaat verandert, stevenen we af op een "afvlakking" van de temperaturen gedurende het hele jaar, en dus zelden temperaturen onder 0°/ -5°c of juist op lange termijn termijn naar grotere temperatuurbereiken in een continentale klimaatstijl, -20° in de winter en +40° in de zomer? Iedereen te zien.

Eén ding is zeker, de klassieke dubbele beglazing (zonder folie) is verouderd, het is niet genoeg om dit gevoel van koude muur te vermijden, zelfs zonder twijfel met mildere buiten T°c.
0 x
duurzaam bouwen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 13/05/10, 17:24

Raam isolatie




par duurzaam bouwen » 12/09/10, 12:39

Hallo,

Het klopt dat de energiebesparing tussen enkele beglazing en dubbele beglazing enorm is. we gaan van een Ug van 5 of 6 W/m²K naar een Ug van 1W/m²K. Tussen dubbele en driedubbele beglazing is de winst echter veel minder zichtbaar (driedubbele beglazing beperkt de zonnewinst in de winter, enz.). Om duurzaam te zijn zou ik adviseren, als je het geld hebt:

-Dubbele beglazing 4/16/4
-Ug ongeveer 1W/m²K
- Slapen in gemengd binnenhout en buitenaluminium
- Slapend gecertificeerd door de CSTB voor de coef AEV (Air Water Vent)

Als u minder geld te besteden heeft, kunt u recyclebare PVC-kozijnen nemen.

Het is ook noodzakelijk om zeer voorzichtig te zijn met de installatie, omdat de problemen van koudebruggen zich vaak op het niveau van het kozijn van het raam bevinden.

Om de AEV-coëfficiënten te berekenen en om veel informatie te hebben, kunt u naar de site gaan

http://www.construire-durable.com/site/ ... etres.html

Tot binnenkort
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/09/10, 14:13

Onder de beste vergelijkingspunten, behalve wat men in het laboratorium kan verkrijgen, vindt men het in veldexperimenten.

Er was een geval van pseudo dubbele aluminium houten ramen en gemetselde kozijnen of koperen zolder (in het huis waar ik woon). Interne isolatie en verschrikkelijke koudebrug door aluminium, versterkt door een "batterij"-effect van koper en/of metselwerk...

De PVC ramen met dubbele beglazing + gas, hadden een fantastisch effect.

Voor:
Verdwijnen van de brug van kou en schimmel veroorzaakt door de condensatie die hierdoor wordt veroorzaakt. Enkele graden winst, zeer korte verwarmingsperiode... Levenscomfort. Kortom, aarzel niet. Geluidsisolatie. Uiterlijk, vormgeving (interieur, exterieur). Het is niet nodig om ze te renoveren (beitsen) of het hout te voeden. Noch om de stopverf van de beglazing te herzien. Meer afschrikkend voor inbraken zonder gereedschap (risico op mogelijke verwondingen veroorzaakt door het breken van de dubbele beglazing.)

tegen:
Regelmatig onderhoud met water + zeep. Onbekend wat betreft de weerstand tegen veroudering van PVC: UV, schokken, verzwakking van de structuur (bros worden, zoals bepaalde kunststoffen in de auto-industrie?) daarom onbekende levensduur(s). Kwetsbaarder voor inbraken (behalve resistente modellen met versterkte frames en/of anti-picking). Ik betwijfel of PVC levenslang gegarandeerd is zoals eiken...

Een goed renovatieconfiguratieplan:
Gevel isolatie.
Vervang de oude houten door dubbel PVC.
Recycle de oude houten voor montage op de houten kozijnen van de gevelisolatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/09/10, 15:11

al die rekensoftware, die de voordelen van ramen van superkwaliteit laat zien, maakt me aan het lachen als we niet weten hoe we het echte resultaat moeten meten

idee van maatregel: blokkeer het raam aan de binnenzijde met een houten of kartonnen afscheiding en een dikke laag glaswol, en plaats een elektrisch verwarmingselement tussen het raam en het schot

het verbruik van de radiator om de gebruikelijke 20°C te bereiken is het warmteverlies door het hele raam: installatiefout inbegrepen
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/09/10, 23:11

Tussen enkele beglazing (Uw=5,80) en driedubbele beglazing (de bovenste Uw=0,680) besparen we over 30 jaar 36 liter brandstof, ofwel € 775 (!!!!!!) of 25 kubieke meter hout en vermijden we de uitstoot van 742 ton CO514 !!!!!! Indrukwekkend, toch? helemaal waar ?

Allereerst komt 25742€ over 30 jaar overeen met 25742/30=858€ per jaar, dat wil zeggen iets minder dan de helft van mijn jaarlijkse verwarmingskosten voor mijn huis van 36 jaar oud!
Voor mij is het zeker dat de ramen, zelfs perfect, zonder warmteverliezen (oneindige beglazing), ik zou mijn verwarmingsrekening niet zo veel verdelen, door te kijken naar de verhouding tussen het oppervlak van ramen en muren!!!
Net als bij mij en mijn buren (die het voor sommigen hebben gedaan), bedraagt ​​de prijs voor het installeren van dubbele beglazing al € 20000 met minder dan 30 m2 raamoppervlak met kleine ruiten, voor driedubbele beglazing moet het hoger zijn, en daarom is de afschrijving gedaan in 30 jaar en meer, minimum momenteel, met de rentetarieven !!
Dus de evaluatie van deze site
http://www.internorm.fr/Internorm_Tipps ... chner.html
is nep voor mijn huis!!!
Bovendien biedt deze site geen raamdeuren met kleine ruiten en moeten we het doen alsof met grote ramen!!!

Bovendien is het goed om te koppelen met externe isolatie, dubbele stroom VMC, (geen enkele buurman heeft het gedaan) om de verwarmingsrekening met een factor 10 te verminderen en de kosten zijn dan meer dan het dubbele, om deze investering in minimaal 30 jaar te besparen !! !!
Over 30 jaar ben ik misschien dood, statistisch gezien!!
De vraag is: mijn huis is 30 jaar oud na driedubbele beglazing, wordt het meer waard voor mijn erfgenamen?
Ik denk dat het beter is om het later te renoveren, in combinatie met een complete renovatie die essentieel is geworden voor de moderne smaak en niet te ver van tevoren.
Ziet er bijna nieuw uit, modieuzer, zal het meer waard zijn??
Als ik zie hoe 40 jaar oude appartementen zonder dubbele beglazing en oude ramen goed verkopen, met een goedkope flitsende renovatie, zonder betere isolatie dan de originele (slecht), ben ik niet overtuigd! !
De ligging en uitstraling voor het oog is belangrijker dan de kwaliteit van de onopvallende isolatie (zie M6 en huiszoeking).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 43-gasten