Waterdicht maken van een vezelcement dak (asbest)

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
naposyl
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 24/08/21, 10:50

Waterdicht maken van een vezelcement dak (asbest)




par naposyl » 24/08/21, 10:58

Bonsoir,
we hebben een werkplaats, een soort schuur die een oppervlakte van 100m2 beslaat en waarvan het dak is gemaakt van asbest-asbestcementplaten.
De platen zijn volledig bedekt met mossen en korstmossen en op plaatsen gebarsten en/of meer volledig waterdicht, zodat we lekkage hebben.
Tot nu toe hebben we het stukje bij beetje opgelapt, met bitumineuze vilt en bitumineuze verf "verbanden" en begonnen het schuim te verwijderen zonder al te veel te krabben en met natuurlijke producten.

Ik weet dat om iets schoons te doen, je alles moet inpakken of de coating volledig moet veranderen. Het probleem is dat we het budget niet hebben om het meteen te doen (we zijn van plan het dak binnen 3 jaar te veranderen) en dat we in de tussentijd zoeken naar een effectieve oplossing om deze lekken te stoppen en zo de waterdichting van de ondersteuning met de meest natuurlijke en economische oplossingen mogelijk.

Na veel onderzoek te hebben gedaan, twijfel ik tussen een wasbeurt met limoen of een wasbeurt met meel.
Tot nu toe heb ik een paar mengsels getest, vooral met limoen.
Omdat het dak erg poreus is en het ook erg blootgesteld is aan regen, denk ik dat een hydraulische kalkwassing geschikter is. Als hulpstoffen heb ik geprobeerd met zeep en aluinzout, maar het poederde nog steeds te veel.

Uiteindelijk weet ik niet of kalk de juiste keuze is, misschien zou een meer vettig mengsel beter zijn, zoals een meelverf voegen we lijnolie toe en het wordt bijna waterdicht. Maar zou het standhouden op poreus vezelcement? En bovenal is het nog langer te vervaardigen dan de kalkpleister ...

Heeft u ideeën? suggesties? Bij voorbaat dank voor uw waardevolle advies!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: vezelcement dak waterdicht maken (asbest)




par Macro » 24/08/21, 11:12

Je deken is aan het einde ... Een goed dekzeil af en toe verzwaard ... En pas op dat de rotte fibro breekt als nat karton ... Erboven klimmen om een ​​bekleding te maken zal resulteren in extra breuk ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: vezelcement dak waterdicht maken (asbest)




par yves35 » 24/08/21, 12:08

hello,

als je op zoek bent naar een natuurlijke en economische oplossing, zie ik alleen bananenbladeren in een schaal.
https://en.wikipedia.org/wiki/Banana_leaf
Zoals macro onderstreept is het beter om iemand licht te sturen (heb je geen jonge kinderen?). Voordeel van de oplossing: kan in de keuken worden gerecycled, zo niet in compost. Een mooi voorbeeld van een circulaire economie.

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 30-gasten