Moet ik mijn dak renoveren?

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Julien1130
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/05/21, 14:05

Moet ik mijn dak renoveren?




par Julien1130 » 25/05/21, 14:17

bonjour;
Ik merk dat er steeds meer groen mos en scheuren op mijn dak komen, mijn huis is een beetje wakker

Moet ik een professional bellen voor een renovatie of moet ik gewoon mijn dak schoonmaken?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Moet ik mijn dak renoveren?




par Christophe » 25/05/21, 14:33

Hallo en welkom,

Heb je foto's?

Op een kunststof of mineraal dak * is het schuim niet echt een probleem behalve de esthetiek (soms is het beter met!) ... de scheuren aan de andere kant ??? Wat bedoelt u ?

* = toerekenbaar
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Moet ik mijn dak renoveren?




par Forhorse » 25/05/21, 18:22

Ik wed dat hij ons in zijn antwoord een link geeft naar een dakontschuimer of andere zwendel van het soort (met dezelfde bijnaam of zoals het toeval zou hebben, met een andere ...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Moet ik mijn dak renoveren?




par Christophe » 25/05/21, 18:29

Ik zat er ook over na te denken ... maar laten we afwachten om zijn antwoord te zien ... als er een antwoord is (aangezien je hem hebt ontmaskerd) ...
0 x
Julien1130
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/05/21, 14:05

Re: Moet ik mijn dak renoveren?




par Julien1130 » 03/06/21, 11:40

Christophe schreef:Hallo en welkom,

Heb je foto's?

Op een kunststof of mineraal dak * is het schuim niet echt een probleem behalve de esthetiek (soms is het beter met!) ... de scheuren aan de andere kant ??? Wat bedoelt u ?

* = toerekenbaar

Ik heb nog geen foto maar bedankt voor je antwoord, het stelt me ​​gerust voor het schuim.
Anders zijn het voor de scheurtjes kleine scheurtjes in het plafond van de slaapkamer op de bovenverdieping. Ik weet of er een verband is met het dak.
0 x
Julien1130
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/05/21, 14:05

Re: Moet ik mijn dak renoveren?




par Julien1130 » 03/06/21, 11:42

Forhorse schreef:Ik wed dat hij ons in zijn antwoord een link geeft naar een dakontschuimer of andere zwendel van het soort (met dezelfde bijnaam of zoals het toeval zou hebben, met een andere ...)

Weddenschap verloren, ik heb me aangemeld om gewoon informatie te krijgen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Moet ik mijn dak renoveren?




par Christophe » 03/06/21, 12:51

Julien1130 schreef:Anders zijn het voor de scheurtjes kleine scheurtjes in het plafond van de slaapkamer op de bovenverdieping. Ik weet of er een verband is met het dak.


Dus op de gipsplaat? Geen probleem! De waterdichting gebeurt door het dak, niet door het plafond!
0 x
Julien1130
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/05/21, 14:05

Re: Moet ik mijn dak renoveren?




par Julien1130 » 07/06/21, 10:14

Christophe schreef:
Julien1130 schreef:Anders zijn het voor de scheurtjes kleine scheurtjes in het plafond van de slaapkamer op de bovenverdieping. Ik weet of er een verband is met het dak.


Dus op de gipsplaat? Geen probleem! De waterdichting gebeurt door het dak, niet door het plafond!


Ja aan het plafond, wat kunnen de scheuren in het plafond zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Moet ik mijn dak renoveren?




par Macro » 07/06/21, 10:40

Indien vals plafond in gipsplaat:

- Slecht gemaakt metalen frame (rails te ver uit elkaar of direct op het frame geschroefd zonder hanger om hoogte te winnen) wanneer het frame werkt, worden de platen geforceerd en barsten de verbindingen
- Verbinding van de platen slecht gedaan (met het verkeerde product, of met scheuren)
- systeem zonder tape (een echte shit) met een gerenommeerd solide voegvuller .... Als het goed wordt aangebracht .... Maar het is erg ingewikkeld om correct te installeren zoveel amateur-klusjesmannen doen het met lijm .... keuze welke blijkt catastrofaal te zijn op middellange termijn

Ik heb ook slimme mensen gezien die plezier hebben met het bevestigen van isolatiecomplexen (gipsplaat + styrodur of gipsplaat + samengeperste wol) direct onder de spanten met lange schroeven + ring .... Naar mijn mening een totale aberratie ... De verkopers van materialen zijn klaar voor alles om hun rotzooi opnieuw in te pakken ...

Als vals plafond in gipsplaat ...

Je kan ook een plafond laten bekleden met gips op lat .... Het barst ook ... Maar dit is ernstiger: rotte lamellen (puffen door wormen) de draagbalk boven het plafond wordt ongetwijfeld ook verslonden. ...

Omdat ik werk heb gedaan in mijn twee opeenvolgende huizen en in 3 of 4 andere van mijn familie .... Ik kan je alleen maar aanraden om je dak en je frame te laten inspecteren door een echte professional voordat je iets aanvalt. 'andere... Omdat de dak is het leven van het gebouw ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Moet ik mijn dak renoveren?




par Obamot » 07/06/21, 11:18

Julien1130 schreef:bonjour;
Ik merk dat er steeds meer groen mos en scheuren op mijn dak komen, mijn huis is een beetje wakker

Moet ik een professional bellen voor een renovatie of moet ik gewoon mijn dak schoonmaken?


Het mos suggereert hints van een wetland dat bevorderlijk is voor korstmossen (schimmels die zich voeden met water en humus gedragen door wind en regen.

De scheuren suggereren het tegenovergestelde: een terugtrekking, dus een drogere omgeving (een regelmatig vochtig plafond, zou een halo hebben in de natte zone). Het kunnen ook indicatoren zijn van uitzetting of beweging van de grond die de fundering van het gebouw wijzigen, deze 2 gecombineerde oorzaken kunnen bijvoorbeeld worden uitgedrukt door het feit dat het hout ook "werkt".

Wat de tekenen ook zijn, alle elementen van een constructie moeten regelmatig (minstens één keer per jaar) worden onderzocht om eventuele gebreken te corrigeren om extreem hoge kosten achteraf te voorkomen (en / of de oorzaken van het kwaad weg te nemen)
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 47-gasten