Globaal project in een nieuw "milieuvriendelijk" huis

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
olivcody
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 10/05/10, 21:11

Globaal project in een nieuw "milieuvriendelijk" huis




par olivcody » 18/02/18, 15:14

Hallo iedereen,
Ik ben al heel lang geregistreerd maar had niet de kans om een ​​wereldwijd huisvestingsproject uit te voeren.

presentatie:
Ik ben bezig met de aankoop van een huis in Aquitaine (libournais) en ik heb de financiële mogelijkheid om verbeteringen aan te brengen.
vandaag heb ik 80m² + 20m² garage met 3 kamers en een badkamer ingebouwd in 2009

Ten eerste zal ik een ouderlijke suite in 20m² creëren met een badkamer die ik graag buiten het netwerk zou willen hebben
we moeten daarom het regenwaterterugwinningssysteem, de individuele zonneboiler en het voedingscircuit (voor 2-volwassenen) opmeten

ten tweede Ik veld dat ik zou gebruiken voor een moestuin en een boomgaard.


Ik heb veel denkrichtingen, maar ik vind een aantal tegenstrijdigheden in mijn oriëntaties.

regenwatertank begraven in beton, welk type coating voor welk type beton tegen zuurgraad?
zonnecollectoren, a priori slechte prestaties voor elektriciteit maar hoe te produceren zonder een windturbine?
-deze zelfgebouwd aangevuld met een boiler in de winter
-welke ondergrond voor een "luie" moestuin? Ik had 200m² gepland
Ik ben van plan om de boomgaard (200m² voor 4- of 5-bomen) te reserveren voor de route van de kippen op de grond

bedankt voor je toekomstige advies
0 x
olivcody
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 10/05/10, 21:11

Re: Globaal project in een nieuw "milieuvriendelijk" huis




par olivcody » 21/02/18, 09:34

Dit zijn de eerste ontwikkelingselementen van mijn project:

de grond

Beeld

de montage van de verwarming door ketel.
Ik wil 2 max-radiatoren van stroom voorzien en een zonnecollector aansluiten voor de zomer.

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Juju64
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/04/20, 09:31
Plaats: IDF
x 4

Re: Globaal project in een nieuw "milieuvriendelijk" huis




par Juju64 » 25/04/20, 16:55

olivcody schreef:Hallo iedereen,
Ik ben al heel lang geregistreerd maar had niet de kans om een ​​wereldwijd huisvestingsproject uit te voeren.

presentatie:
Ik ben bezig met de aankoop van een huis in Aquitaine (libournais) en ik heb de financiële mogelijkheid om verbeteringen aan te brengen.
vandaag heb ik 80m² + 20m² garage met 3 kamers en een badkamer ingebouwd in 2009

Ten eerste zal ik een ouderlijke suite in 20m² creëren met een badkamer die ik graag buiten het netwerk zou willen hebben
we moeten daarom het regenwaterterugwinningssysteem, de individuele zonneboiler en het voedingscircuit (voor 2-volwassenen) opmeten

ten tweede Ik veld dat ik zou gebruiken voor een moestuin en een boomgaard.


Ik heb veel denkrichtingen, maar ik vind een aantal tegenstrijdigheden in mijn oriëntaties.

regenwatertank begraven in beton, welk type coating voor welk type beton tegen zuurgraad?
zonnecollectoren, a priori slechte prestaties voor elektriciteit maar hoe te produceren zonder een windturbine?
-deze zelfgebouwd aangevuld met een boiler in de winter
-welke ondergrond voor een "luie" moestuin? Ik had 200m² gepland
Ik ben van plan om de boomgaard (200m² voor 4- of 5-bomen) te reserveren voor de route van de kippen op de grond

bedankt voor je toekomstige advies

Hallo en gefeliciteerd,

Voor zonnecollectoren kunnen de prestaties slecht zijn, maar je hebt blijkbaar niets anders ... Als je helemaal niet in de overlevingslogica bent, zijn er houtketels met warmtekrachtkoppeling, maar het is helemaal geen lowtech.
0 x
:pijl: : Cheesy: : Arrowl:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 47-gasten