eiken balken vernieuwing

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Ce!
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/02/16, 15:16

eiken balken vernieuwing




par Ce! » 05/03/16, 12:14

Bonjour à tous,

We renoveren een oud huis. In de woonkamer, vol (!!!) hele donkere balken die we willen opruimen. We hebben veel tijd genomen om ze te schuren en ze kwamen terug in een prachtige lichte kleur. We zullen ze beschermen tegen kleine dieren, maar we aarzelen om de laatste laag te leggen.
We willen de kleur van het hout natuurlijker (en lichter) mogelijk houden. Vernis? Glaze? Nog iets? Helemaal niets? Wat te solliciteren

Merci pour vos réponses.

Ce!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Renovatie eiken balken




par Ahmed » 05/03/16, 12:40

Als uw balken geen enkel deel van het spinthout bevatten en daarom alleen van kernhout zijn gemaakt, is het volkomen nutteloos om ze met vuil te behandelen tegen "kleine beesten". Wat het esthetische aspect betreft, hangt het af van: transparante vernis, was of niets ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Renovatie eiken balken




par Macro » 05/03/16, 13:15

Om een ​​voorlopige test uit te voeren in een niet-zichtbaar deel ... Maar oude eik waarvan je alles terug zult plaatsen, wordt automatisch donker ... In elk geval aanval door kleurloze ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ce!
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/02/16, 15:16

Re: Renovatie eiken balken




par Ce! » 05/03/16, 15:14

Bedankt voor je antwoorden!
Ik dacht dat ik een voorafgaande test zou doen .... Je bent nooit zeker van de weergave (zelfs in kleurloos). Maar ik geef toe dat als we kunnen vermijden om een ​​vernis zelfs kleurloos te maken en dat hij in die tijd nergens bang voor is, iemand zou kiezen voor deze oplossing.
Qu'en pensez-vous?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Renovatie eiken balken




par Ahmed » 05/03/16, 16:05

Oak hart is gemaakt van een materiaal dat al dood toen een deel van de levende boom, het bevat zeer gepolymeriseerde tannines die het beschermt tegen aantasting door insecten. Dit materiaal heeft een zeer lange tijd in omstandigheden die van jou zijn en als er veel hout habitats zijn verdwenen, is het omdat het behoud voorwaarden in stand gehouden of zijn onderworpen geweest aan grillen geschiedenis (branden, oorlogen ...). Er zijn nog steeds veel vakwerkhuizen uit de vroege Middeleeuwen en in perfecte staat. In een volledig ondergedompelde situatie wordt dezelfde duurzaamheid waargenomen, vooral bij de versterking van hydraulische constructies; het is de tussentoestand die dodelijk is: permanente blootstelling aan vocht; Schimmels en andere pionierganismen (paddenstoelen, korstmossen) hebben de eigenschap de meest ondankbare materialen te vernederen.

* Het is beter om recycle te zeggen, omdat het een essentiële functie van ecosystemen is.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Renovatie eiken balken




par dede2002 » 05/03/16, 16:26

Hallo,

Ik denk ook dat het beste voor het interieur is om niets te zetten.
Toen ik mijn dak opnieuw maakte, heb ik de oude dakspanten en gordingen net met een roterende nylon borstel schoongemaakt, en de nieuwe is het plafond, links natuurlijk.
17 jaar later is het nog steeds mooi en ruikt het naar hout.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 38-gasten