Kennisgeving lime-hennep isolatie aan de binnenkant

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Pere
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/02/16, 06:16
x 1

Kennisgeving lime-hennep isolatie aan de binnenkant




par Pere » 22/02/16, 15:21

Hallo,

Ik begon het interieur gips te maken van een oud en een klein huis:

PB010204.JPG


Het Huis: Dit huis is meer dan 100 jaar oud. Het werd gebouwd met kalk (in situ gemaakt) en kleine en middelgrote stenen, allemaal goed gemengd in een soort argamasse / conglomeraat goed verpakt in kisten. Het interieur is witgekalkt.
De wanden hebben een dikte van ongeveer 30cm (een beetje dun!).
Een van de eigenaardigheden van dit huis is dat het werd gebouwd voor een enorme rots die genoot van de rots als de achterwand:

P1000944.JPG

Klimaat: Het klimaat is droog, erg heet in de zomer (tot 40ºC) en koud in de winter (het bevriest, het sneeuwt tijden, -10ºC van minima). Het regent niet vaak.

Afgelopen zomer maakte ik gebruik van het dak en de buitenpleister van hydraulische kalk (St Astier) en zand. Op dat moment dacht ik er helemaal niet over om het huis van buitenaf te isoleren. Van wat ik lees in de forumIk had erover moeten nadenken!

Vandaag begin ik interieurpleister te maken en ik dacht dat het misschien tijd was om een ​​huisje te isoleren.

De keuze is heel eenvoudig:
- Of ik maak de coating met hydraulische kalk en fijn zand, alles met de hand
- ofwel doe ik het met hydraulische kalk en hennep, met de hand hetzelfde
- ofwel maak ik eerst een laag kalkzand en na nog een laag kalkhennep (hoe dan ook hydraulisch), alles met de hand.

Mijn zorgen over het gebruik van hennep zijn dat er potentiële vochtigheden zijn. Ik lees dat hennep niet van vocht houdt (paddenstoelen).
Luchtvochtigheid kan van de grond zelf komen (het huis heeft niet echt een fundament) of, gemakkelijker, van de rots achter het huis:
P1000756.JPG


Tussen de muur en de rots, aan de buitenkant, is er een kanaal om het water af te leiden en het tussen de rots en de muur te vermijden, maar ik heb al water in de rivier gezien. huis dat langs de rots glijdt.

P1010104.JPG

IMGP1750.JPG


Dus ik aarzel om hennep te zetten uit angst dat hij de humitie neemt en het rot.
Ook hebben de metselaars waarmee ik werk nog nooit hennep gebruikt, dus ik weet niet of "we het kunnen missen".

Natuurlijk zal ik proberen te voorkomen dat het water tussen de rots en de muur komt, maar je weet maar nooit. Trouwens, als je ideeën hebt ... Ik heb gehoord van schilderijen waarmee ik de rots buiten kon schilderen om te voorkomen dat water terug zou komen.

Op een gegeven moment zal ik ook de plak moeten maken ... en daar, hetzelfde probleem: kalkhennep of kalkzand ??

Het moet gezegd worden dat hennep gemakkelijker te vervoeren is: het huis is geïsoleerd, ik moet een meer oversteken met een boot en op een trailer zetten en schieten met een minitrekker. Maar goed, we hebben nu al het zand gedaan, dus dit maakt me geen zorgen, het is maar een klein detail.

Ik ben geïnteresseerd in al uw meningen en ik hoop dat u zich aan mijn spelling zult overgeven (ik ben geen Frans).

Ik dank u bij voorbaat voor iedereen.

voor meer en goede coating!

Pere
1 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Interieur beoordeling van kalkhennep isolatie




par raymon » 23/02/16, 09:57

Erg leuk werk dat je daar deed. Ik heb nog nooit een interieurisolatie gemaakt met hennepcoating die ik heb gemaakt met zaagsel of met lavendelstro dat in bulk is gebroken met 10cm-placo. Maar ik denk dat kalkhennep een zeer goede oplossing is, het zal iets heel leuks en rustieks zijn. blijft de rotswand of vocht kan een probleem zijn en het zou eigenlijk beter zijn om een ​​bakstenen muur tegen vastgoed te maken. Polystyreen isolatie op deze muur zou beter zijn, maar niet erg groen.
Voor transport zal elke isolator een transportprobleem vormen, het volume zal identiek zijn.
Wat zal het gebruik van het huis, de hoofdwoning of de tweede woning zijn?
0 x
Pere
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/02/16, 06:16
x 1

Re: Interieur beoordeling van kalkhennep isolatie




par Pere » 23/02/16, 12:37

Bedankt raymon voor je antwoord.
Zelfs als het gek klinkt, maar ik wil de rots binnen houden :). Bovendien zou ik veel ruimte verliezen als ik een partitie opstel om het te verbergen. Ik dacht erover om het te graven en kleine kastjes te maken om koude vleeswaren, kazen en alcoholen koel te houden.
Voor het transport is het eerder het gewicht en de congestie die problemen kunnen opleveren.
Een andere oplossing zou zijn om een ​​lime-zand gips in te brengen in de muren niveau en opnieuw een hennep kalkpleister buiten te isoleren ... behalve dat het dwingt me naar buiten te raken.
Voor nu zou het zijn om te genieten van het huis in mijn boektijd, maar ik ben van plan om een ​​landbouwproject op te zetten in het gebied en daar permanent te gaan wonen.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Interieur beoordeling van kalkhennep isolatie




par izentrop » 23/02/16, 13:49

Hallo,
In vochtige muren heb ik een dampremmende laag op de muur geplaatst, een pelsegmentwand en glad afgescheiden van de muur en stijve steenwolplaten.
Interessante link op hennepmethoden: http://www.parcduluberon.fr/Un-Parc-a-v ... Le-chanvre
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Interieur beoordeling van kalkhennep isolatie




par raymon » 23/02/16, 20:40

Het is waar dat de esthetiek van een rots in een huis geweldige klasse is. Een goede isolatie die een soort van onderdompeling waterdicht teer aanbrengt is niet slecht. Vermijd misschien dat het aflopende water niet te dicht bij het huis komt door een 2 eme-beschermingskanaal een paar meter verderop te gebruiken.
Trouwens, waar zit je?
0 x
Pere
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/02/16, 06:16
x 1

Re: Interieur beoordeling van kalkhennep isolatie




par Pere » 25/02/16, 06:19

Dank u izantrop, ik heb naar de documenten gekeken om de kalk en de kalkhennep te maken. Blijkbaar is er een knowhow nodig ... die de metselaars en ik niet hebben.
Dus ik aarzel om de pleister in hydraulische kalk + zand te doen en jammer voor isolatie.
Maar ik heb andere vragen vienent plotseling: omdat de buitenkant coating is ook hydraulische kalk, is het problematisch dat ik de binnenkant ook gecoat hydraulische kalk? Moet ik lage hydraulische kalk gebruiken of heeft dit geen invloed op de isolatie / transpiratie van de wanden?
raymon, het huis is in Catalonië. Voor het schilderen zal ik kijken, dank u!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 51-gasten