Restauratie van een rivierstenen muur

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
seb1000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 02/05/11, 11:05

Restauratie van een rivierstenen muur




par seb1000 » 10/04/13, 23:14

Hallo iedereen,

Ik heb een stenen muur bij het huis die zijn voeten in de rivier heeft: het is 50cm dik, het is 2,50 m hoog aan de rivierzijde; en aan de grondzijde overschrijdt het ongeveer 0,80cm (de rest is ondergronds).
deze kant van het land is aarde + grind daarboven dat dient als een terras, zonder overbelasting (anders dan de motorfiets van tijd tot tijd).
deze muur is in het verleden aan de rivierzijde gebarsten en is "gerepareerd met beton als verbinding, of ter vervanging van kiezelstenen zo groot als je vuist.
vandaag zag ik dat het weer vrij wijd barstte op één plek (een deel van de muur stond 14 cm gekanteld aan de rivierzijde vergeleken met het "stal" gedeelte), maar sinds wanneer .. mysterie.
eind vorige herfst was het in redelijk goede staat.
Ik maakte markeringen en nam maatregelen om de evolutie van de scheuren te zien.
de scheur is nog steeds groot genoeg om me te laten denken dat de muur in een vrij korte tijd in de rivier zal instorten.
er is een gebrek aan voeg op plaatsen tot 30cm in de dikte van de muur ...
op het hoogtepunt van het seizoen is de muur bedekt met 40cm hoog vanaf de basis.
op het laagste niveau is het volledig boven water.
het is misschien gekraakt omdat ik 1-stereo's net achter + de motorfiets + het gewicht van de sneeuw heb opgeslagen, die zich ver achter dit jaar heeft verzameld, niet ver van 80cm hoog. na misschien zou het vroeg of laat gekraakt zijn ...

de vraag is hoe een muur als deze te repareren? cement? kalkzandsteen? kalkzandsteen-grind? toe te passen op de compressor? zijn er versterkingen te plaatsen? ...

hier hoop ik zoveel mogelijk informatie te hebben gegeven.
anders ben ik uiteraard beschikbaar om ontbrekende informatie in te vullen.

hier, ik ben erg benieuwd naar advies daar, omdat een beetje bezorgd om alles op een ochtend in de rivier te vinden, inclusief terras ...

merci d'avance
seb
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 11/04/13, 00:34

Als het een maconekalkmuur is, moet kalk worden gebruikt.

Ik kan je alleen maar aanraden om dit boek beter te lezen
de keuze van limoen begrijpen.
http://www.ecole-avignon.com/fr/livre/2 ... -chaux.htm

Dit lost het probleem echter niet op. Je moet het bepalen
zorg dat de muur barst en kantelt. Daarvoor een foto
van het geheel lijkt mij wenselijk om verder te beslissen.

Van wat ik begrijp, zal ik in de verleiding komen om dat te zeggen
de muur werd teruggeduwd door het terrein. Het is zeer waarschijnlijk dat
het met water doordrenkte land is bevroren en dat breidt zich uit
duwde de muur terug.
Als dit het geval is, is het noodzakelijk om te zorgen voor een goede afvoer van het terrein achter de muur
en laat de evacuatie van water op het niveau van het terras toe.
Geef de leiding uit de muur aan tot een hoogte van 2 m. maar
14 cm op 2 m begint het serieus te worden.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 11/04/13, 18:58

Bonsoir,

dit seizoen is uitzonderlijk aan de regenkant en je bent niet de enige met funderingen (of, afhankelijk van de leeftijd van de muren, muur eenvoudig op de grond geplaatst zonder fundering), er is daarom verzakking van de grond onder je muur ...

Foto's om de situatie te zien zouden veel praktischer zijn ...

Want wat ik kan zeggen, het is in principe noodzakelijk om het draagoppervlak onder de muur te vergroten, het is geen kwestie van verbinding ...

Er zijn verschillende oplossingen om dit te doen, maar in feite is het principe om elk klein uiteinde klein te betalen, zoals 1 m leeggemaakt 1 m vol 1m leeggemaakt 1m vol enz., En in deze uitsparing geplaatst schroot om betonnen voetjes opnieuw te maken. ..

In uw geval gezien wat u ons vertelt, zou ik ervoor kiezen om de muur met grote metalen staven in de richting van het lengteverhaal aan te spannen om het niet te zien verzakken terwijl u holt of nieuwe schietzadels laat zinken .. .

Maar allereerst zullen foto's van de exacte situatie veel duidelijker worden ...

in elk geval zal het niet nodig zijn om nog een jaar te wachten, en vooral om te profiteren van het goede weer (normaal) en daarom de verharding van de aarde die meer zal dragen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 11/04/13, 23:40

bidouille23 schreef:Bonsoir,
Er zijn verschillende oplossingen om dit te doen, maar in feite is het principe om elk klein uiteinde klein te betalen, zoals 1 m leeggemaakt 1 m vol 1m leeggemaakt 1m vol enz., En in deze uitsparing geplaatst schroot om betonnen voetjes opnieuw te maken. ..


80 cm niet overschrijden, het beste is 60 cm.
Passeer 80 cm het begint te vallen.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 12/04/13, 18:30

Hallo,

Konijn, bedankt voor de correctie, om de waarheid te vertellen, het is zeker dat hoe korter de uitbetaling, hoe minder waarschijnlijk er beweging zal zijn.

Er is ook de techniek om trekstangen te plaatsen die de muur in de lengte zullen spannen om te voorkomen dat deze beweegt (lange metalen stangen met schroefdraad aan het einde) ...

Maar zelfs met deze staven zou ik zeggen dat het piercen van 80 max mij redelijk lijkt. in detail het ding maar ik heb nog steeds een achtergrond in civiele techniek die veel helpt;) ...

Kies in geval van twijfel altijd voor de minst risicovolle oplossing;) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 12/04/13, 19:17

Ik moest de muren van mijn huis consolideren. Een van de muren ging naar beneden
in de grond en sleepte degene die tegenover hem stond. Het loodvrije was ook
van + - 15 cm tot 2.5 m.
Dus ik graaf op een breedte van 80 cm, een hoogte van 20 cm en
een diepte van 1 m onder de muur. Plaats vervolgens een 3x 15 betonnen truss Ø 15 mm op 10 cm van de grond.
Ik maakte zulke platen onder alle muren van het huis. De tegels zijn
gescheiden door een meter.
Het kostte me bijna een jaar om dit werk te voltooien. Sindsdien is het niet meer verplaatst.

Wanneer we graven en ons realiseren dat de aarde meer wordt
moeilijk is dat het dringend is om te stoppen.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 13/04/13, 00:53

Re,

e Konijn wat belangrijk is in de geschiedenis, het is ook het oppervlak van het dragen van niet zozeer de dikte van de zool die je zult toevoegen ...

U kunt losse grond hebben als uw steunvlak voldoende is, zal er geen differentieel ponsen zijn (indrukken van de grond door ponsen).

Dus om te zeggen dat je op 1 M hoog moet graven, lijkt me hier niet echt gerechtvaardigd zonder de aard van de bodem te kennen.

Het is mogelijk om een ​​aantal tests uit te voeren zonder een ontwerpbureau met coring te doorlopen, door een beetje op het net te zoeken manieren gevonden te hebben om het te doen.

voorbeeld hier:

http://www.cours-genie-civil.com/

meer precies hier:

http://www.cours-genie-civil.com/IMG/pd ... uction.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 13/04/13, 01:07

bidouille23 schreef:Dus om te zeggen dat het nodig is om op 1 M high te graven, lijkt me hier niet echt gerechtvaardigd zonder de aard van de grond te kennen


Vergeef me, ik mis het.
De vloeroppervlakte van de tegels is 80 cm X 1m, de dikte van de tegel is 20 cm.
In mijn geval is de grond klei die doorweekt is met water tijdens zware regenval
evenals tijdens de herfst en winter. Wat niets past is dat een
de weg naar beneden loopt langs het gebouw op 50 cm van de funderingen. meer
een zeer frequente nationale weg loopt langs de hoofdgevel van het gebouw.
Ik moet hieraan toevoegen dat er oorspronkelijk geen kelder was. Dus ik heb
hol een geventileerde leegte uit met een plak in het midden van 1m breed
en + - 2.20m diep. Ik deed dit om de grond te drogen dankzij
vacuüm ventilatie. Ik heb er echter voor gezorgd dat de klei
blijft vochtig om grondbeweging te voorkomen.
Met de informatie (ik had nog geen internet) die ik had
l tijdperk (15 jaar geleden) Ik denk dat ik het beter heb gedaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/04/13, 01:16

je moet zien hoe belangrijk deze muur is ... als er geen gevaar is, is het het beste om niets te doen ... en als het op een dag valt, doe het dan weer steviger

als de val van deze muur gevaarlijk is, moet een oplossing worden gevonden: de eenvoudigste is vaak om hem te demonteren en dikker en steviger weer op te bouwen

nu is beton goedkoper dan goed gecementeerd steenmetselwerk ... dus we kunnen er de voorkeur aan geven om zichtbare steen op de gevel te plaatsen en los beton achter te zetten

luchtkalk is niets waard als er permanent water is ... hydraulische kalk is een voorloper van cement, maar zonder interesse voor dit soort werk: daarom is het het goedkoopste dure normale cementbeton en de meest solide
Dernière édition par chatelot16 de 13 / 04 / 13, 01: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 13/04/13, 01:30

Konijn, verontschuldig je niet;) ...

Klei is het slechtste geval voor lekbestendigheid.

Hoe dan ook, hoewel Seb1000 niet meer details zal geven (meer in het bijzonder foto's), zal het geven van een haalbare oplossing absoluut niet mogelijk zijn :) ....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 44-gasten