Thermische isolatie in renovatie, een echte jungle!

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47

Thermische isolatie in renovatie, een echte jungle!




par dodo » 02/04/11, 00:54

hello,

In het kader van mijn thermisch renovatieproject deed ik een beroep op verschillende spelers in de isolatie van vakmensen, een architect (MO) en een studiebureau (AMO).

als je het niet weet, is het een echte jungle,

- ambachtslieden (timmerwerk, ite, isolatie van alle klimplanten) ongeveer 25

Ik had een beroep gedaan op een architect die van de gelegenheid gebruik wilde maken om ontwikkelingswerk op de eerste verdieping te doen.

-architect i (timmerwerk 1e verdieping, ite, isolatie van alle kruipruimte + placo + MOE in kb 2012 circa 30


studiebureau (warmtetechnicus) met ondersteunende opdracht
op het energiegedeelte van de bouwplaats (isolatie, verwarming, luchtverversing, identificatie van elke verliezende muur en de "thermische zwakheden" van het gebouw
Het vinden van de meest geschikte isolatie- en verwarmingstechnieken
Concrete voorstellen om het BBC-renovatieniveau te benaderen of te bereiken (ca. 100 kWh/m².jaar in renovatie)

budget 70 euro. :onheil:

als ik al deze cijfers zie, heb ik er een beetje spijt van dat ik geen grond heb gevonden om te bouwen, dat zou zeker goedkoper zijn geweest.

het goede nieuws is dat ik zal kunnen profiteren van de anah-beurs, maar ik zou geen fout willen maken in mijn keuze gezien de prijs die moet worden afgestemd.

wat is het verschil tussen rt2012 en bbc?
0 x
sspid14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 141
Inschrijving: 28/12/08, 22:11




par sspid14 » 02/04/11, 11:06

Of je bezit de hele buurt en je kunt het betalen, of je overdrijft in de prijzen...

Ik weet niet wat het timmerwerk voorstelt, dus om te zien...

Voor het thermische gedeelte wil ik het zelf doen voor 7000€ in het zwart... en daar neem ik een goede marge.
De prijzen die je hebt gevonden zijn waarschijnlijk voor een of andere fabriek. Er is veel meer onderzoek.

Uw architect, ik weet niet wat hij gaat doen, maar hij gaat een goed leven met u verdienen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/04/11, 11:16

€ 70 thermische renovatie??? Of je woont in een kasteel of er hangt ECHT grote rotzooi in de lucht. :onheil:

Ervan uitgaande dat u na het werk 2000 € (al veel) aan uw energierekening per jaar verdient, vraag hen hoe lang het winstgevend zal zijn...

En dan is 100 kWh/m².jaar nog steeds een mooie rekening! Ik bedoel verre van nul (we zijn rond de 60-70 us)

Dan moet je precies kijken naar de voorwaarden.

Dus zou je de voorstellen kunnen scannen?

ps: Zou het studiebureau niet EdF Bleu Ciel gecertificeerd kunnen zijn? ... :onheil:
Geen commentaar ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/04/11, 16:56

ps: Zou het studiebureau niet EdF Bleu Ciel gecertificeerd kunnen zijn? ...

en ze blijven bellen om op te lichten (meer dan honderd keer en vanmorgen 3 keer : Mrgreen: )!!!

Het elleboogvet door het zelf te doen is veel goedkoper en bovendien ben je er zelf verantwoordelijk voor als je niet gelukkig bent!!

Dit dodohuis ziet er heel gewoon uit!!!

Buitenisolatie doen ze met het bbc of rt2012 dak zonder koudebruggen aan minder dan 50KWh/m2 per jaar gegarandeerd opnieuw beginnen indien niet waar ??????
350m2 aan 200€ per m2 geeft 70000€

Zoveel te verwarmen in thermische zonne-energie zomer in de grond voor de winter????
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 02/04/11, 19:07

had ik maar een kasteel dan had ik misschien de middelen, maar mijn kasteel daar is maar 110m2 bewoonbaar of zelfs 120 op de grond.

in feite is het voorstel van de architect bijna ten koste van de ambachtslieden, er is alleen de commissie voor het bewaken van de site en meer.

in feite deed de archi my een voorstel dat goedkoper was dan het studiebureau met de renovatie van de 1e verdieping ofwel (alle scheidingswanden breken, de verdeling van de kamers opnieuw doen, 2 ramen verplaatsen en 2 ramen toevoegen.

het enige probleem is dat de isolatie van de rupsbanden VL is en het polystyreen itis, wat problemen zou kunnen veroorzaken met onze ITI.

Wat het ontwerpbureau betreft, ik denk niet dat het hemelsblauw is, maar tegen elektrische verwarming.

Ik heb geen schatting, ik heb alleen een budget om te plannen met site monitoring met thermische camera en nieuwe dpe.
maar toen ik hem ontmoette, vertelde hij me over watten in dozen voor de zolder, it in 15 cm LR, en zonneverwarming.


in de elzas zijn er voorbeelden van huizen die renoveren in de bbc en de prijzen variëren van 50 tot 000.

http://www.energivie.fr/fr/actualites/50chantierspionniers.html


het is duidelijk dat ik me met dit bedrag lang kan warmen.

momenteel een beetje kleine vogels, maar ach ik wil ook niet als een duif geplukt worden
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/04/11, 22:38

Warmteverliezen garanties uitgeven van hoeveel naar hoeveel uiteindelijk?? voor hoeveel besparing per jaar?

Dit alles bewijst dat energie niet duur is gemeten in werkuren!!

Tenzij de prijs explodeert?

Het omvat niet de toekomstige rampen van toekomstige opwarming van de aarde met een zeespiegelstijging van 2 meter per eeuw, zoals 13000 jaar geleden, spontaan zonder menselijke CO2, noch de nucleaire rampen met elk 1000 miljard $ zoals in Japan!!

Deze investering kan in de toekomst in de verkoop komen, vooral als de energieprijs stijgt met bbc-huizen of helemaal geen verwarmingskosten met goed ontworpen zonne-energie??

Bij een goed ontworpen nieuwbouwwoning kan de investering om nooit meer voor eeuwig stookkosten te hebben de moeite waard zijn, maar bij een oud huis met resterende gebreken ligt dat minder voor de hand.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 02/04/11, 23:45

dedeleco schreef:Warmteverliezen garanties uitgeven van hoeveel naar hoeveel uiteindelijk?? voor hoeveel besparing per jaar?

Dit alles bewijst dat energie niet duur is gemeten in werkuren!!

Tenzij de prijs explodeert?

Het omvat niet de toekomstige rampen van toekomstige opwarming van de aarde met een zeespiegelstijging van 2 meter per eeuw, zoals 13000 jaar geleden, spontaan zonder menselijke CO2, noch de nucleaire rampen met elk 1000 miljard $ zoals in Japan!!

Deze investering kan in de toekomst in de verkoop komen, vooral als de energieprijs stijgt met bbc-huizen of helemaal geen verwarmingskosten met goed ontworpen zonne-energie??

Bij een goed ontworpen nieuwbouwwoning kan de investering om nooit meer voor eeuwig stookkosten te hebben de moeite waard zijn, maar bij een oud huis met resterende gebreken ligt dat minder voor de hand.



natuurlijk is hun argument gebaseerd op het feit dat een vat olie $ 200 kan bereiken.

Ik denk dat het het verbruik door 4 deelt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/04/11, 02:37

Ik heb een voorbeeld van deze lijst bekeken:
http://www.energivie.fr/medias/actualit ... 5-herr.pdf

en het komt in een warmtepomp terecht om Fessenheim langer te gebruiken, om van 3130€ naar 670€ per jaar te gaan met 107000€ werk!!

en om te zeggen dat hetzelfde huis (240KWh/m2 gegeven de factor 2,58) met weinig extra isolatie slechts ongeveer dezelfde € 670 zou verbruiken door hout te verbranden in een inzethaard, met name het gratis hout dat overal in de tuinen een beetje wordt weggegooid, in de recyclingcentra, zelfs verbrand in de open lucht met maximale vervuiling!! (Ik heb er ook genoeg in mijn tuinen bij die van mijn buren)
En dit voor de prijs van een inzetstuk met basis heteluchtcirculatiepomp met maalwerk met droging in de zomerzon!!
En met 100000€ bespaard!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 03/04/11, 11:51

Hallo dodo, ben je in de Elzas?

Ik ben in de Moselle, ik heb een soortgelijk project als het uwe, ik heb een schatting laten maken voor een totale renovatie van een huis van 115 m2 op 2 verdiepingen, het was voor 65000 € en een architect heeft het mij bevestigd, dat was een normale prijs.

Dus ik ga verder met elleboogvet, nadenken en het D-systeem omdat je uiteindelijk zult begrijpen dat de hulp van de ANAH en anderen erg goed is, maar het is altijd afhankelijk van het werk van bedrijven en uiteindelijk kost het je nog steeds veel meer; als je werkt en het kan niet anders, waarom niet, maar anders kun je het net zo goed zelf doen, eventueel door wat werk uit te besteden.
Resultaat: ik ga isoleren van buitenaf door een houten frame te plaatsen waarin ik cellulosewatten giet, allemaal bedekt met bekleding.

Ter vergelijking, ik heb voor mijn isolatie ongeveer 2 ton cellulosewatten nodig aan 0,82€ incl. btw/kg of 1640€ incl. btw (bij een dikte van 20/22cm watten), ik moet de machine nog vinden maar hij geeft u een vergelijkend idee van de prijzen.

Heb je foto's van je huis, kunnen we een beter idee krijgen?
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 03/04/11, 15:22

bham schreef:Hallo dodo, ben je in de Elzas?

Ik ben in de Moselle, ik heb een soortgelijk project als het uwe, ik heb een schatting laten maken voor een totale renovatie van een huis van 115 m2 op 2 verdiepingen, het was voor 65000 € en een architect heeft het mij bevestigd, dat was een normale prijs.

Dus ik ga verder met elleboogvet, nadenken en het D-systeem omdat je uiteindelijk zult begrijpen dat de hulp van de ANAH en anderen erg goed is, maar het is altijd afhankelijk van het werk van bedrijven en uiteindelijk kost het je nog steeds veel meer; als je werkt en het kan niet anders, waarom niet, maar anders kun je het net zo goed zelf doen, eventueel door wat werk uit te besteden.
Resultaat: ik ga isoleren van buitenaf door een houten frame te plaatsen waarin ik cellulosewatten giet, allemaal bedekt met bekleding.

Ter vergelijking, ik heb voor mijn isolatie ongeveer 2 ton cellulosewatten nodig aan 0,82€ incl. btw/kg of 1640€ incl. btw (bij een dikte van 20/22cm watten), ik moet de machine nog vinden maar hij geeft u een vergelijkend idee van de prijzen.

Heb je foto's van je huis, kunnen we een beter idee krijgen?


ja ik zit in de Elzas, dus ik ben niet de enige die gekke prijzen had om een ​​paar euro per jaar aan zijn energierekening te verdienen.

voor de kwestie van elleboogvet is het een oplossing waar veel mensen voor kiezen, maar ja, je moet de knowhow hebben en geen gezondheidsproblemen hebben.

in de aanbieding voor 70 euro ten opzichte van de andere is er ook een verandering van verwarming van elektrische naar een hydraulische oplossing.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 40-gasten