Kardashev schaal, hoeveelheid energie van een beschaving

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1

Kardashev schaal, hoeveelheid energie van een beschaving




par freddau » 10/08/09, 19:50

De Kardashev-schaal is een algemene methode om beschavingen te classificeren op basis van hun technologisch niveau, voorgesteld in 1964 door de Russische astronoom Nikolai Kardashev. Het bestaat uit drie categorieën op basis van de hoeveelheid energie die beschikbaar is voor een bepaalde beschaving, volgens een exponentiële progressie.

Het bestaan ​​van dergelijke beschavingen blijft nog steeds erg hypothetisch, maar deze schaal is door SETI-projectonderzoekers, sciencefictionschrijvers en futurologen als uitgangspunt genomen.

Nikolai Kardashev presenteerde zijn schaal in 1964 op de Byurakan-conferentie (nu in Armenië), waar het Sovjet-luisterprogramma voor radioastronomie in de ruimte werd besproken.

http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89chelle_de_Kardashev

2560px-Energy_consumption_of_the_three_types_of_the_Kardashev_scale.svg.png


Nou, het is allemaal een beetje rokerig.

Maar al sinds 1964 hebben wetenschappers het probleem van energie onderzocht, dus het geeft enige hoop.

Neen??
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/08/09, 19:56

Ik vind het niet zo rokerig, gewoon een beetje "fictieve" wetenschap

Dit houdt verband met de Fermi-paradox: http://fr.wikipedia.org/wiki/Paradoxe_de_Fermi
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/08/09, 19:58

Ah verdomd, het artikel spreekt precies over de Fermi paraxode! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/11/09, 11:04

Little up!

In het artikel van Kardashev wordt vermeld dat de Dyson Sphere zelfs voor sciencefiction een gek "project" is:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Sph%C3%A8re_de_Dyson

Het is in feite een thermonucleaire reactor met een "natuurlijke" kern! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 27/11/09, 12:10

leuke links,

Ik wist het niet ...

We zouden moeten beginnen met het exploiteren van de zonne-energie die op aarde aankomt. dat zou genoeg zijn 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/11/09, 12:15

Kortom, een goede grote parabolische spiegel, het is niets meer dan een sector van de bol van een ding, nietwaar?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/11/09, 12:23

Ja olifant of liever nee het is een complete bol (idealiter maar niet realiseerbaar voor kwesties van zwaartekracht / weerstand van materialen).

Dus ja, het is een bol maar met een straal van 1 parsec : Cheesy: : Cheesy: (in het geval van de aarde)

Remundo schreef:We zouden moeten beginnen met het exploiteren van de zonne-energie die op aarde aankomt. dat zou genoeg zijn 8)


Ja, als we geen doel hebben om naar een TYPE 1-beschaving te verhuizen :) (0 = 100% terugwinning van aardse energie wat al idealistisch is)

Er zijn 7 soorten maar de laatste 3 zijn ronduit rokerig vooral de 7!!

Typ VII: godheid die in staat is om naar believen universums te creërenen gebruik ze als energiebronnen. Hun energetische kracht is vrijwel oneindig, alleen beperkt door het aantal en de grootte van gecreëerde universums, en zou stijgen tot de duizelingwekkende hoogten van 10 ^ 76 of zelfs 10 ^ 100 W.

Een beschaving van dit type zou vermoedelijk onsterfelijk zijn, aangezien de creatie van universums vereist dat de beschaving zich buiten de gecreëerde universums bevindt.


Beeld

Dus wie zei dat we momenteel TE veel energie verbruiken? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 27/11/09, 12:58

Het is goed om ambitieus te zijn, maar...

Ik denk dat je een beetje hoog mikt, God Christophe. : Cheesy:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/11/09, 13:07

Hihihihi Remundo! Deze godheid maakt me aan het lachen ... nou, we zullen "snel genoeg" weten of het realistisch is: Beeld

Gewoon om te lachen, ik bedenk TYPE VIII: godheid die in staat is om universum-scheppende slavengoden te creëren. : Mrgreen:

Beter dan Darth Vader en Palpatine samen! : Lol:
Dernière édition par Christophe de 13 / 01 / 11, 11: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/11/09, 14:15

http://en.wikipedia.org/wiki/Alderson_disk hier is een meer realistische versie van de Dyson-bol waarvan het artikel in het Engels gedetailleerder is: http://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_sphere

Trouwens, er is ook een "2d" versie van de Dyson-bol, de Dyson-schijf:

Beeld

In feite is het slechts een van de elementen van de bol:

Beeld

Ah kan niet wachten op de toekomst, ik kan niet wachten om te zien wat het geeft : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten