youtube commentaarwasser

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

youtube commentaarwasser




par SebastiaanL » 22/01/23, 10:43

Hallo,

Ik zou graag uw mening willen weten over het modereren van YouTube-opmerkingen, uw ervaringen.

Persoonlijk ben ik verrast door de vrij gevaarlijke verwijdering zonder kennisgeving, zonder de algemene gebruiksvoorwaarden te schenden.

Het valt me ​​al een tijdje op dat reacties met html-links standaard automatisch op youtube-kanalen worden gedropt.
Van een afstand lijkt het alsof deze opmerkingen om expliciete goedkeuring van de kanaaleigenaar vragen en het effectieve resultaat is dat het verloren gaat. Geen foutbericht, je moet raden, maar het is niet de dood van de democratie.

Meer problematisch, ik heb al een tijdje gemerkt dat een enigszins geconstrueerd bericht kan worden verborgen en als je het met een kleine wijziging op een ander kanaal probeert te plaatsen, wordt het automatisch overgeslagen. Het is nogal merkwaardig, we zouden kunnen denken aan geautomatiseerde staatscensuur.
Er zit een zoekwoordanalyse in een bericht dat ze niet leuk vinden (de vraag is van wie?) en dat als je het ergens anders plaatst, het automatisch en zonder kennisgeving wordt verwijderd. Je kunt toch een volkomen banaal bericht posten en daar gaat het dus niet de eigenaar van het kanaal die het op jou gemunt heeft...
L'astuce qui marche bizzarement, c'est ecrire un message "dans le moule", raffraichir la page pour verifier qu'il est toujours là et le modifier pour ajouter ce que vous vouliez dire au depart... là le message reste tres vaak! Alsof dat het filteralgoritme van je eerste "ongewenste" bericht zou verknoeien, want ik weet niet wie.

Ik heb het hier over omdat ik te vaak hoor dat dankzij het internet de democratie steviger is, op mijn niveau van gebruikerservaring zou ik zeggen dat er totale controle is en dat de revolutie elders zal plaatsvinden : Mrgreen:

Hier is of je verdachte ervaringen hebt met sociale netwerken, die in strijd zijn met de normale gebruiksvoorwaarden, het debat is open : Cheesy:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: YouTube commentaarwasser




par Christophe » 22/01/23, 10:50

Ik kon je niet helpen, ik moet in mijn leven 5 YouTube-commentaar hebben gepost...

Maar als het dezelfde doxa is als bij de video's... en dezelfde werking als op facebook... is het noodzakelijkerwijs klote!

We hebben een redelijk compleet onderwerp over dit probleem van georiënteerde moderatie: elektriciteit-elektronica-computers/censuur-covid-de-facebook-youtube-ras-le-bol-t16530.html
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 186 gasten