Elektrische neutrinogenerator

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Elektrische neutrinogenerator




par Exnihiloest » 28/11/20, 17:00

Het is al moeilijk om ze te detecteren, en daar zou de kinetische energie van de neutrino's kunnen worden teruggewonnen dankzij grafeen en onbeperkte elektrische energie leveren.



Ze presenteren een demonstrator op minuut 9. We kennen het vermogen niet, maar de voltages zijn in de orde van de volt / element.

Het klinkt serieus, maar ik kan het niet geloven.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: elektrische neutrinogenerator




par ABC2019 » 29/11/20, 00:21

Op het eerste gezicht lijkt het me grotesk, maar ik heb de video niet bekeken, ik zal hem morgen zien.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: elektrische neutrinogenerator




par izentrop » 29/11/20, 01:26

Net als L'ami Raoult publiceren ze liever via youtube dan via wetenschappelijke publicaties, dat zegt genoeg : Twisted:
Bovendien is de vicepresident goed bekend in deze onrustige omgeving https://neutrino-energy.com/scientific-advisory-board/ : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: elektrische neutrinogenerator




par ABC2019 » 29/11/20, 05:38

Exnihiloest schreef:Ze presenteren een demonstrator op minuut 9. We kennen het vermogen niet, maar de voltages zijn in de orde van de volt / element.

Het klinkt serieus, maar ik kan het niet geloven.


plotseling keek ik gewoon op minuut 9. Het is gewoon een grote pop, het meet een spanning op een eenvoudig metalen laken. Ik weet niet waar de spanning vandaan komt, maar het is absoluut onmogelijk dat het van de neutrino's komt, het is grote onzin. Geen enkele wetenschappelijke verklaring die ergens op hun site wordt gepresenteerd, min of meer new age gebrabbel ... dat is gewoon iets voor eclectron.

NB: de aanwezigheid van eclectron (en JOE) hierop forum is zeer leerzaam, omdat het bewijst dat statistisch gezien het aantal mensen dat bereid is om onzin te geloven en absoluut weigert op te geven ondanks alle rationele argumenten die hun worden aangedragen verre van verwaarloosbaar is in de bevolking, wat is meer dan genoeg om het succes van al deze gekke advertenties te verklaren.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: elektrische neutrinogenerator




par eclectron » 29/11/20, 08:48

ABC2019 schreef:
Exnihiloest schreef:Ze presenteren een demonstrator op minuut 9. We kennen het vermogen niet, maar de voltages zijn in de orde van de volt / element.

Het klinkt serieus, maar ik kan het niet geloven.


plotseling keek ik gewoon op minuut 9. Het is gewoon een grote pop, het meet een spanning op een eenvoudig metalen laken. Ik weet niet waar de spanning vandaan komt, maar het is absoluut onmogelijk dat het van de neutrino's komt, het is grote onzin. Geen enkele wetenschappelijke verklaring die ergens op hun site wordt gepresenteerd, min of meer new age gebrabbel ... dat is gewoon iets voor eclectron.

NB: de aanwezigheid van eclectron (en JOE) hierop forum is zeer leerzaam, omdat het bewijst dat statistisch gezien het aantal mensen dat bereid is om onzin te geloven en absoluut weigert op te geven ondanks alle rationele argumenten die hun worden aangedragen verre van verwaarloosbaar is in de bevolking, wat is meer dan genoeg om het succes van al deze gekke advertenties te verklaren.

In vorm:
Jij en je exnihilo-maatje vechten tegen windmolens die je helemaal opnieuw bouwt: je gaat er van tevoren van uit wat anderen denken en dit des te gemakkelijker omdat je niet echt naar anderen luistert
Kortom, je vecht tegen je eigen persoonlijke waanideeën.
Het asiel is niet ver ...

Je verwart de aanvankelijke onbevangenheid van een wetenschappelijke geest met een geloof in iets.

Beste ABC Dus hier ben je weer voor een marathon van 1000 berichten, wat betreft thermische fluctuaties, geweldige Barenboim van thermodynamica waarvan je weet dat het is : Mrgreen: ?
Ik geef geen vooroordelen over mensen, ik observeer hun daden.
Handgemaakt, ik kan concluderen dat jullie twee prachtige exemplaren zijn van oude c..s.

Kortom: ik praat niet met (2) idioten die hen opvoeden. : Mrgreen:

En bedankt dat je me eraan herinnert niet meer naar econo te komen, soms vergeet ik ...
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: elektrische neutrinogenerator




par ABC2019 » 29/11/20, 09:16

eclectron schreef:Jij en je exnihilo-maatje vechten tegen windmolens die je helemaal opnieuw bouwt: je gaat er van tevoren van uit wat anderen denken en dit des te gemakkelijker omdat je niet echt naar anderen luistert
Kortom, je vecht tegen je eigen persoonlijke waanideeën. .

uw argument zou volkomen ontvankelijk zijn als u een nauwkeurig en concreet voorbeeld zou geven van wat u een van mijn "persoonlijke waanideeën" noemt.

Delirium = psychische stoornis van een persoon die het contact met de werkelijkheid heeft verloren, die dingen waarneemt en zegt die niet overeenstemmen met de werkelijkheid of het bewijs, ongeacht hun interne consistentie.

Wat zou ik dan "duidelijk in strijd met de werkelijkheid" stellen? :schok:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: elektrische neutrinogenerator




par ABC2019 » 29/11/20, 09:50

Nou, ik heb de video bekeken, ik bevestig: het is grote onzin van A tot Z.
De man die in het midden van de video wordt geïnterviewd, is Paul Thibaudo, dezelfde ondertekenaar als het beroemde artikel over de omzetting van thermische energie door grafeen. Het lijkt erop dat hij het niet meer heeft over het omzetten van monothermische thermische energie, we hebben hem eindelijk uitgelegd dat het niet kon werken, dus gaat hij terug naar neutrino's? : Mrgreen: In ieder geval heb ik hem in de lijst van verpeste wetenschappers gezet.
Dan wordt de video opgewonden over het feit dat we hebben aangetoond dat neutrino's massa hebben, en DAAROM hebben ze kinetische energie! eh coco, dat is de fundamentele relativiteitstheorie, alle deeltjes hebben energie, ZELFS DIE GEEN MASSA HEBBEN! sommige worden fotonen genoemd, en planten gebruiken ze al 4 miljard jaar voor energie, en ze kunnen zelfs elektrische stromen maken!

wie geeft er om massa, waar het om gaat is energie, en dan wordt de interactiedoorsnede genoemd, en de neutrinodoorsnede is belachelijk klein, miljarden miljarden keren kleiner dan dat van fotonen !

Er is nog steeds iets dat ik denk dat gemakkelijk te begrijpen is: je neemt elke truc om elektriciteit te maken (PV-paneel, kerncentrale, thermisch, windturbine enz ...) het maakt een bepaald vermogen. Nu neem je HETZELFDE fenomeen, maar zonder te proberen er elektriciteit uit te halen: alle verbruikte energie zal uiteindelijk in warmte veranderen, toch? met andere woorden , men kan niet meer elektrische stroom onttrekken dan wat het systeem zou produceren als warmte als men niet zou proberen om elektriciteit te produceren.



En soms als het in warmte verandert, voelt het slecht:

Beeld

https://www.koreus.com/video/eolienne-f ... fumee.html

Dus: naar jouw mening: in welke orde van grootte is het thermische vermogen dat vrijkomt door neutrino's die in wisselwerking staan ​​met een plaat metaal, of zelfs met de hele aarde?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische neutrinogenerator




par moinsdewatt » 29/11/20, 11:37

ABC2019 schreef:NB: de aanwezigheid van eclectron (en JOE) hierop forum is zeer leerzaam, omdat het bewijst dat statistisch gezien het aantal mensen dat bereid is om onzin te geloven en absoluut weigert op te geven ondanks alle rationele argumenten die hun worden aangedragen verre van verwaarloosbaar is in de bevolking, wat is meer dan genoeg om het succes van al deze gekke advertenties te verklaren.


+1
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische neutrinogenerator




par moinsdewatt » 29/11/20, 14:56

ABC2019 schreef:Nou, ik heb de video bekeken, ik bevestig: het is grote onzin van A tot Z.
De man die in het midden van de video wordt geïnterviewd, is Paul Thibaudo, dezelfde ondertekenaar als het beroemde artikel over de omzetting van thermische energie door grafeen. Het lijkt erop dat hij het niet meer heeft over het omzetten van monothermische thermische energie, we hebben hem eindelijk uitgelegd dat het niet kon werken, dus gaat hij terug naar neutrino's? : Mrgreen: In ieder geval heb ik hem in de lijst van verpeste wetenschappers gezet.



Paul Thibado.

Zie hier vanaf mei 2020 https://neutrino-wiki.com/physicists-ju ... ss-energy/

Voor mij is hij een wetenschapper die verdwaalt.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: elektrische neutrinogenerator




par phil59 » 29/11/20, 16:37

Hoe lang duurde het nog niet zo lang geleden om "radiogolven" te "herkennen".

Hoe is het ontvangen, zonder een echte A tot Z uitleg over waarom en hoe ...?
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten