Lumni College lessen: pas op voor wiskundelessen op tv!

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Lumni College lessen: pas op voor wiskundelessen op tv!




par Christophe » 03/04/20, 15:42

Ik heb het gewoon overgeslagen, een geometrieprobleem... en sorry dat ik weer een voorbeeld van middelmatigheid tegenkwam!

path.jpg
chemin.jpg (471.98 KiB) 3937 keer bekeken


De hypothesen staan ​​in de tekst, de 2 "profs" concluderen na 10 minuten LANG ZEER LANG UITLEG dat er maar 3 oplossingspunten zijn (witte pijlen)!

Terwijl DE eenvoudige oplossing simpelweg is om beide naar elkaar toe te lopen... je hoeft niets te tekenen: het kortste pad is het rechtste! Als de twee met dezelfde snelheid lopen, hebben ze dezelfde route afgelegd... Maar het begrip snelheid is niet in de redenering betrokken...

Kortom, hun conclusie van de 3 punten is volkomen onjuist, aangezien er een oneindig aantal punten zijn om het probleem op te lossen: alle punten die zich op de BLAUWE lijn bevinden!! Om nog maar te zwijgen van het feit dat de witte pijl rechts verkeerd getekend was: hij moet naar het roze kruis hebben gewezen...

Als millennials met deze methoden worden getraind, begrijpen we onvermijdelijk dat de zaken in de war raken! :schok:

Remundo, jij die leraar bent, wat denk jij ervan? :schok:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Lumni College lessen: pas op voor wiskundelessen op tv!




par Ahmed » 03/04/20, 16:19

Wiskunde is per definitie abstract en om het sympathieker te maken, streeft de pedagogie ernaar de problemen onder zeer concrete schijn te stellen, met als resultaat dat de bewering volkomen absurd wordt (aangezien deze problemen zich nooit in deze termen voordoen) ... Het betekent ook dat de resultaten zijn net zo absurd als ze niet correct in de realiteit worden vertaald. Dus om te zeggen dat we gemiddeld 0,6 vliegtuigbewegingen waarnemen op het vliegveld van Auxerre-Branches is correct, maar spreekt nauwelijks (er zijn alleen landingen of starts, geen fracties van deze acties)...
Dit blijft op de lange termijn niet zonder gevolgen voor ons begrip van de werkelijkheid. Zo ontstaat er een formalisme dat afwijkt van een gezonde visie op de dingen. Democratie (wat een ideaal is) lijkt bijvoorbeeld een eenvoudig bewijs wanneer regelgevingsformalismen worden gerespecteerd. Formele gelijkheid van rechten is een illusie in zoverre: theoretischNiets staat de omvorming van een onderdrukte tot een onderdrukker in de weg...
Zo smelten vorm en inhoud voortdurend samen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Lumni College lessen: pas op voor wiskundelessen op tv!




par Christophe » 03/04/20, 16:25

Ahmed schreef:aangezien deze problemen nooit in deze termen voorkomen...


AH goed? Ben je ooit naar je geliefde gerend in een lenteweide met honingzoete muziek? ? : Mrgreen:

Ik denk dat we dat zien in de aftiteling van het huisje op de prairie... Oh verdomd, het is ook tv!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Lumni College lessen: pas op voor wiskundelessen op tv!




par Ahmed » 03/04/20, 16:30

Als ik in de situatie waaraan je zo vriendelijk bent me eraan te herinneren (ik word er niet jonger op!) voor had gezorgd het te formuleren zoals in jouw voorbeeld, zou ik er nooit aan hebben meegedaan... :!:
Dernière édition par Ahmed de 03 / 04 / 20, 16: 49, 1 keer bewerkt.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Lumni College lessen: pas op voor wiskundelessen op tv!




par Christophe » 03/04/20, 16:32

Hahaha! Meneer Ahmed!

Stop: je zult de allerkleinsten walgen van wiskunde!!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Lumni College lessen: pas op voor wiskundelessen op tv!




par Ahmed » 03/04/20, 16:40

Ze moeten gewoon begrijpen dat wiskunde in sommige gevallen nuttig is en in andere gevallen schadelijk (of op zijn minst ontoereikend)...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Lumni College lessen: pas op voor wiskundelessen op tv!




par sicetaitsimple » 03/04/20, 16:50

Ahmed schreef:Ze moeten gewoon begrijpen dat wiskunde in sommige gevallen nuttig is en in andere gevallen schadelijk (of op zijn minst ontoereikend)...

Ik wilde zeggen: "Ik stel u gerust", maar dat is echt niet de juiste term...
Ik geef vrijwillig bijles in een gemeenschapscentrum, de overgrote meerderheid van hen vraagt ​​zich niet af of het nuttig is.... Schadelijk voor hen, vandaag de dag misschien, het maakt ze zo slecht vergeleken met Google...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Lumni College lessen: pas op voor wiskundelessen op tv!




par Ahmed » 03/04/20, 16:53

Ja, dat stelt mij niet echt gerust. Het meest vervelende is dat het misschien niet beperkt blijft tot wiskunde...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Lumni College lessen: pas op voor wiskundelessen op tv!




par sicetaitsimple » 03/04/20, 17:02

Ahmed schreef: Het meest vervelende is dat het misschien niet beperkt blijft tot wiskunde...


Helaas niet. Welnu, degenen die ik probeer te helpen behoren niet noodzakelijkerwijs tot de meest bevoorrechte klassen... Maar het is vaak deprimerend.
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten