Buitengewoon weerfenomeen (vliegende luchtspiegelingen)

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Buitengewoon weerfenomeen (vliegende luchtspiegelingen)




par sen-no-sen » 14/09/17, 21:15

Hieronder een video van een bijzonder indrukwekkend fenomeen dat zich boven een Chinese stad heeft voorgedaan, namelijk het verschijnen van een stad in de lucht:




Het uiterlijk zou verband houden met het fenomeen van Fata morgana , luchtspiegeling gekoppeld aan een afbuiging van lichtstraling door een opeenvolging van lagen hete lucht en koude lucht.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Fata_Morgana_(optique)

Hieronder een analoog fenomeen:


We begrijpen daarom de legende van de "Vliegende Hollander".

Een "dubbele lading":
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Buitengewoon aerologisch fenomeen.




par Christophe » 14/09/17, 22:43

Interessant! Nog een verrassing van moeder natuur!

Misschien hebben we de stad Bespin's wolken gevonden! : Cheesy:

Voor de zeilboot, aangezien we de kiel en het roer (s) niet zien, is het alleen het naar buiten gekomen deel dat "vliegt" wat de stelling van geen montage bevestigt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Buitengewoon eeorologisch fenomeen (vliegende luchtspiegelingen)




par Adrien (voormalig nico239) » 15/09/17, 01:48

Voor de zeilboot gaat het gewoon voorbij een huidige lijn die de illusie geeft die de horizon is ...

Het fenomeen kan op aarde identiek zijn met een veld van lang gras aan de rechterkant geventileerd en 1km verder hetzelfde veld van hoog gras aan de linkerkant geventileerd ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Buitengewoon eeorologisch fenomeen (vliegende luchtspiegelingen)




par sen-no-sen » 15/09/17, 21:05

In een ander genre klinkt dit keer het fenomeen brom, of "apocalyptische trompetten".
Ze zouden brullen, blijkbaar uit de lucht, dat in verschillende landen van de wereld te horen zou zijn.



Het is jammer dat de binnenvallende complosphere het fenomeen volledig heeft gegrepen om het te verdrinken onder een hoop nep-en schaamteloze verklaringen van allerlei aard (ET, HAARP, Angel of the apocalypse enzovoort), zozeer zelfs dat het fenomeen door de meesten als een hoax wordt beschouwd.
Historische studies suggereren echter dat de vreemde geluiden authentiek zouden zijn.

Ze worden "brom" genoemd, die enkelvoudige, laagfrequente, aanhoudende en overweldigende geluiden, die klinken als een sirene of een zoem dat doet denken aan een krachtige dieselmotor die stationair draait en met regelmatige tussenpozen in de verte.

Deze nog steeds onverklaarde fenomenen werden al in de 19e eeuw genoemd, maar ze zijn sinds het einde van de 1970-jaren steeds populairder geworden. Ze zijn massaal gehoord op verschillende locaties over de hele wereld:

1979: Bristol Hum (Bristol, Engeland)
Sinds het begin van 1990: Taos Hum (New Mexico, Verenigde Staten)
1999: Kokomo Hum (Indiana, Verenigde Staten)
2006: Auckland North Shore Hum (Auckland, Nieuw-Zeeland)
2009: Bondi Buzz (Australië)
Januari 2012: België; New York (Verenigde Staten); Zwitserland; Canada; Costa Rica
2012 december: Concklin, Alberta, Canada
Januari 2016: Marokko

Bijna 9 000-getuigenissen zijn online gezet in de cartografische database van het World Hum Map-project, zonder dat iemand wist wat echt neuriën of gehoor / psychiatrische problemen zijn.


https://www.notre-planete.info/actualites/4403-hum-son-Terre
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Buitengewoon eeorologisch fenomeen (vliegende luchtspiegelingen)




par sen-no-sen » 16/09/17, 22:40

Nog een geval van vreemde aerologische fenomenen, hier 30 minuten voor de aardbeving in Sichuan gefilmd (2008)



0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Buitengewoon eeorologisch fenomeen (vliegende luchtspiegelingen)




par Christophe » 17/09/17, 08:22

sen-no-sen schreef:Nog een geval van vreemde aerologische fenomenen, hier 30 minuten voor de aardbeving in Sichuan gefilmd (2008)


Deze "regenboog" -wolken zijn niet zo zeldzaam, ik zie ze meerdere keren per jaar (zoals alle piloten kijk ik meer naar de lucht in het algemeen), ook al zijn de wolken die ik zie niet zo intens als die van de video ...

Ik denk dat er absoluut geen fysiek verband * is met de aardbeving ...

ps: tijdens de vlucht heb ik al een omgekeerde regenboog gezien (neerwaartse boog ...), dit is niets uitzonderlijk, alle piloten weten dit ...

* metafysica kan lol zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Buitengewoon eeorologisch fenomeen (vliegende luchtspiegelingen)




par sen-no-sen » 17/09/17, 12:38

Christophe schreef:
sen-no-sen schreef:Nog een geval van vreemde aerologische fenomenen, hier 30 minuten voor de aardbeving in Sichuan gefilmd (2008)


Deze "regenboog" -wolken zijn niet zo zeldzaam, ik zie ze meerdere keren per jaar (zoals alle piloten kijk ik meer naar de lucht in het algemeen), ook al zijn de wolken die ik zie niet zo intens als die van de video ...

Ik denk dat er absoluut geen fysiek verband * is met de aardbeving ...

ps: tijdens de vlucht heb ik al een omgekeerde regenboog gezien (neerwaartse boog ...), dit is niets uitzonderlijk, alle piloten weten dit ...

* metafysica kan lol zijn


Sommigen bestuderen door USGS beweren dat grootschalige wrijvingsverschijnselen tussen tektonische platen zeer hoge elektrostatische ontladingen kunnen genereren die kunnen leiden tot de vorming van vreemde fenomenen van dit type.


Ik heb dit soort fenomenen ook al opgemerkt, gekoppeld aan cirruswolken die worden gekruist door de afnemende stralen van de zon.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Buitengewoon eeorologisch fenomeen (vliegende luchtspiegelingen)




par Christophe » 17/09/17, 20:37

Bronnen alstublieft ???

Ik denk niet dat tektonische wrijvingsverschijnselen dit soort elektromagnetische verschijnselen kunnen genereren ... of moet je me uitleggen hoe ??? Maar aan de andere kant kan het magma het wel! Omdat er binnen plasma-fenomenen zijn! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Buitengewoon eeorologisch fenomeen (vliegende luchtspiegelingen)




par sen-no-sen » 17/09/17, 20:52

Christophe schreef:Bronnen alstublieft ???

Ik denk niet dat tektonische wrijvingsverschijnselen dit soort elektromagnetische verschijnselen kunnen genereren ... of moet je me uitleggen hoe ??? Maar aan de andere kant kan het magma het wel! Omdat er binnen plasma-fenomenen zijn! : Mrgreen:


Indien mogelijk door piëzo-elektrisch effect.
Je kunt het zelf ervaren door op een hamer op keramiek te tikken, vermenigvuldig nu de grootte van de hamer met enkele miljoenen en voila.

Vreemde lichten tijdens aardbevingen

Canadese en Amerikaanse onderzoekers hebben de specifieke omstandigheden geïdentificeerd waarin atmosferisch licht kan worden geproduceerd door aardbevingen.

Lang beschouwd als legendes of visuele hallucinaties, de lichte manifestaties die bij bepaalde aardbevingen horen, zijn zeer geloofwaardige fenomenen, zeggen Canadese en Amerikaanse geologen in Seismological Research Letters. De onderzoekers hebben de 65 geïdentificeerd als de meest serieuze getuigenissen van deze zeldzame fenomenen en hebben gemerkt dat ze meestal voorkomen boven verticale fouten, op het open continent, ver van subductiefouten waarbij de ene tektonische plaat onder de andere schuift .
Lichtgevende banden en kolommen die uit de grond komen

Lichten kunnen worden uitgestraald voor, tijdens en na aardbevingen en ze kunnen behoorlijk gevarieerde vormen aannemen. "We identificeren 4 grote families van seismische lichtsterktes ", zegt Robert Thériault, geoloog bij het Ministerie van Natuurlijke hulpbronnen in Quebec en eerste auteur van de studie. "De eerste zijn lichtgevende bollen, die statisch zijn of in de lucht bewegen, de tweede brengt atmosferische lichtsterktes, snelle en korte flitsen samen, en ook verlichtingen zichtbaar over meerdere kilometers. De derde vorm lijkt op een soort vlammen die uit de grond komen, maar het zijn geen verbrandingen omdat ze geen warmte afgeven. ETen slotte zijn er ook banden of lichtgevende kolommen die uit de grond komen. "

De oorsprong van al deze seismische helderheid is nog lang niet geïdentificeerd, maar de meest ernstige hypothese lijkt van elektrische oorsprong te zijn. De brutale afgifte van elektrische ladingen veroorzaakt door kristallijne gesteenteglijbanen komt naar de oppervlakte en ioniseert de omgevingslucht, een beetje als een fluorescentielamp. «Dit type fenomeen werd op kleinere schaal in het laboratorium bedacht en geverifieerd door een van de co-auteurs van de studie, Friedemann Freund, van het Ames-centrum in Nasa in Californië, "aldus Robert Thériault.

http://www.lefigaro.fr/sciences/2014/01/07/01008-20140107ARTFIG00577-d-etranges-lumieres-lors-des-tremblements-de-terre.php
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Buitengewoon eeorologisch fenomeen (vliegende luchtspiegelingen)




par Christophe » 17/09/17, 21:21

Dus wat deze beslagen zoekers? : Mrgreen:

We hadden (voor?) Al geruime tijd elektromagnetische aardbevingsdetectoren kunnen maken en met name via de satelliet !! : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 186 gasten