Programmeer een deuropening met batterijsysteem

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Programmeer een deuropening met batterijsysteem




par Grelinette » 28/11/15, 16:27

Dag

Ik moet het openen van een kleine deur automatiseren met een autonoom systeem op batterijen en zonder 220 volt te gebruiken.

Een kleine 9-volt batterijgevoede programmeur zou het moeten doen om een ​​openingsontgrendelingssysteem (slotsysteem, haak, grendel, enz.) te activeren, maar ik kan niets vinden.

Ik specificeer dat de opening van de deur, eenmaal ontgrendeld, mechanisch zal zijn met veer of door zijn eigen gewicht.

Ik heb op internet gezocht, maar ik kan geen betrouwbare oplossing tegen een betaalbare prijs vinden.

Er zijn inderdaad irrigatieprogrammeurs die over het algemeen eenvoudig en praktisch zijn om te programmeren, maar de prijzen zijn hoog, en kan met dit type programmeur een openingssysteem worden geactiveerd?


Ik gebruik bijvoorbeeld dit heel eenvoudige model en heb gemeten dat het gedurende een fractie van een seconde een elektrische impuls van 1 volt uitzendt. (die zeker een elektromagneet activeert die het membraan voor water opent of sluit).
Beeld

De werking van dit type apparatuur komt goed overeen met wat ik zoek, maar hoe gebruik je de korte puls om een ​​mechanische opening te activeren zonder een complexe en dure elektronische assemblage te doorlopen?

Ik zag ook dat er elektrische schakelaars waren (12 V 500 mA) die zouden kunnen werken, maar ik weet niet of ze werken met gelijkstroom en of ze kunnen worden gebruikt met batterijen,
Beeld Beeld

of stopcontacten zoals deze maar die werken alleen op 220 AC:
Beeld


Kunt u mij helpen bij mijn onderzoek voor zowel de stand-alone batterijgevoede programmeur (9 volt),
en het openingssysteem van de programmeur?

Bedankt voor je heldere en economische ideeën!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/11/15, 17:05

Zou een op afstand bedienbaar relais met vertraging iets voor u kunnen zijn?

https://www.econologie.com/shop/interrup ... p-240.html

Maar het vereist dat u elke keer op de afstandsbediening drukt.

Anders kan de winkel u voorzien van een pulsrelais...met puls en pauze instelbaar van 1s tot 60u...dus in uw geval 1u openen en 23u pauze...

Je zou in ieder geval het signaal hebben... Wat betreft de activering, ik denk dat je een deurslot van een gebouw kunt pakken zoals degene die je hebt gevonden...

Deze 2 oplossingen werken onder 12V, dus met een kleine batterij...eventueel opgeladen door een klein zonnepaneel?
Dernière édition par Christophe de 28 / 11 / 15, 17: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/11/15, 17:08

Dit is hoe het tijdrelais werkt:

Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 28/11/15, 17:51

De elektrische deuropener is een eenvoudige oplossing om te implementeren, maar pas op dat er twee soorten zijn; degenen die de grendel losmaken na de impuls en degenen die deze alleen loslaten tijdens de impuls.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 29/11/15, 19:32

Goedenavond en bedankt voor je antwoorden.

christophe,
Het op afstand bestuurbare tijdrelais is te geavanceerd voor het beoogde gebruik: ik hoef alleen maar een opening te activeren op een vooraf geprogrammeerd tijdstip.

Ahmed
De elektrische deuropener lijkt inderdaad een simpele oplossing (voor het mechanische gedeelte van de opening), maar die moet ik nog kunnen activeren met een batterij. Maar het probleem van het programmeren van de activeringstijd voor de opening moet nog worden gevonden.

Ik heb een klein relais gevonden, ik zal het proberen met de sprinklerprogrammeur om te zien of het wordt geactiveerd met de elektrische impuls van 1 volt van de sprinklerprogrammeur. Als dat zo is, is de duur van de puls misschien voldoende om een ​​elektrische deuropener te openen.

Zo niet, heeft iemand ooit dit type programmeerbaar stopcontact geprobeerd:
Beeld
Omdat het werkt met een batterij om te programmeren, kan ik misschien het stopcontact gebruiken om een ​​stroom in 9 of 12 volt (in plaats van 220 v) te openen of te onderbreken.
Weet iemand of dit mogelijk is?


Laatste oplossing, die a priori, hoewel niet ideaal, ongetwijfeld zal werken. Ik heb een heel eenvoudige, mechanische mechanische programmeur zoals deze:
Beeld
Alles is mechanisch: op de aangegeven tijd laat een kleine motor een bolvormige klep draaien, die daardoor heel eenvoudig in een grendel kan worden veranderd. Het enige probleem is dat de programmering relatief blind gebeurt ten opzichte van het tijdstip waarop hij aan staat: er wordt een tijdsduur en een frequentie geprogrammeerd, per specifieke tijd.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/11/15, 01:15

Grelinette schreef:Zo niet, heeft iemand ooit dit type programmeerbaar stopcontact geprobeerd:
Beeld
Omdat het werkt met een batterij om te programmeren, kan ik misschien het stopcontact gebruiken om een ​​stroom in 9 of 12 volt (in plaats van 220 v) te openen of te onderbreken.
Weet iemand of dit mogelijk is?


Grappig hoe je programmeurs ergens anders vindt als er een paar in je winkel zijn forum al jaren favoriet...
https://www.econologie.com/shop/programm ... iques-c-84
: Cheesy:

Ik heb er nog nooit een gedemonteerd, maar ik ben er bijna zeker van dat het niet zal werken bij lage spanning, het triggeren moet gebeuren met 230V Thyristors (dit soort programmeurs zijn vrij eenvoudig en ze bevatten geen relais: dit "klikt" niet wanneer het triggert en zelfs als er een relais was, weet ik niet zeker of ik het kan converteren...)

Wat vind je van mijn time relay oplossing? Omdat deze zou werken op laagspanning (12V mini...) en de kit (ook te solderen) minder dan 20€ kost...

Grelinette schreef:Laatste oplossing, die a priori, hoewel niet ideaal, ongetwijfeld zal werken. Ik heb een heel eenvoudige, mechanische mechanische programmeur zoals deze:
Beeld
Alles is mechanisch: op de aangegeven tijd laat een kleine motor een bolvormige klep draaien, die daardoor heel eenvoudig in een grendel kan worden veranderd. Het enige probleem is dat de programmering relatief blind gebeurt ten opzichte van het tijdstip waarop hij aan staat: er wordt een tijdsduur en een frequentie geprogrammeerd, per specifieke tijd.


Ja, waarom niet zo sterk genoeg, maar hoeveel cycli denk je dat het zal duren?

Ik denk nog steeds dat het timerrelais een betere oplossing is... je kunt alles wat je wilt van stroom voorzien met het relais (en dat is niet omdat het uit de winkel komt... het is niet voor 20€... het is om je te helpen de beste oplossing te vinden bovendien heb ik het niet eens op voorraad...)

ps: hoe lang moet de deur open blijven staan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 30/11/15, 15:50

Hallo Christopher,

Ik beloof het, de volgende programmeur, ik koop het bij de econology-winkel : Mrgreen:

In feite zijn de foto's afkomstig van een screenshot gemaakt van een afbeeldingszoekopdracht met g...., en ik neem de eerste weergegeven die overeenkomt qua afbeeldingsgrootte en product.

Voor de basisirrigatieprogrammeur had ik het in mijn accessoireset, en toen ik er goed naar keek, zag ik dat het mechanisch was (een klep die draait) en daarom gemakkelijk kan worden afgeleid van zijn primaire functies.

In het project moet de deur automatisch worden geopend, sluiten is niet belangrijk (deze wordt handmatig gesloten). Het is dus gewoon een kwestie van op een gewenst moment een grendel activeren.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/11/15, 15:56

Doe in dit geval geen moeite met gevaarlijke doe-het-zelvers! Gebruik een tijdrelais aangesloten op een oude "grote" 12V-accu die je elke X weken moet opladen...

Hoe dan ook, je hebt 12V nodig voor de elektrische deuropener, toch?

Ik denk niet dat een staking werkt op batterijen...

ps: waar is het precies voor? Kippen? Paarden? Zelfde? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 30/11/15, 17:25

Het voordeel van de batterijgevoede programmer is miniaturisatie en extreem gebruiksgemak. In tegenstelling tot een grote 12 volt accu die moeilijk op te bergen en buiten bereik van paarden of oma te houden is! (heilige oma, je moet de voorwerpen altijd bij haar verstoppen).

Nou, eigenlijk is het nog steeds voor paarden!
(maar als het mechanisme werkt, zou ik het kunnen aanpassen aan kippen, konijnen, katten ... of voor oma).

Het is weer een ander atypisch hippisch project om een ​​beetje innovatie en comfort te brengen in het werk in deze rustieke omgeving en zo gehecht aan tradities en fysieke inspanning!…

Het gaat simpelweg om het automatiseren van de distributie van hooi dat ik aan de paarden geef voor de ochtend- of avondmaaltijd.
Het doel is om een ​​hoeveelheid hooi (10 tot 20 kg) aan de paarden in het buitenpark te leveren in de vorm van limpets van hooi (plakjes uit een bundel waarvan de touwtjes zijn doorgesneden). Deze plakjes hebben meestal een vierkante vorm van 50 cm zijde en 10-15 cm dik.
Beeld
(Daar is inderdaad gesofisticeerde apparatuur voor, maar de prijs is een luxe cateringservice waardig: 1400€ per automaat!...)


Mijn paarden (waaronder Nénuphar, die je kent als de eerste trekpaard-proefrijder van de elektrisch aangedreven koets) wonen in het park, en krijgen 's ochtends en 's avonds een maaltijd van hooi + een supplement gedurende de dag als het koud is of als hun fysieke werk belangrijker is.

Sommige ochtenden, met de kou, hebben de paarden eerder honger (vóór 7 uur) en 's avonds (vóór 18 uur). Waterlelie verwoordt dit door hard met haar hoeven in de waterbak te trappen en als ze erg hongerig is, grijpt ze de waterbak recht met haar tanden vast en gooit deze midden in haar park.

De kou is gekomen en laat ons niet eens een beetje uitstel op zondagochtend: we hebben de luie zondagochtenden beëindigd toen de paarden tot 8 uur op hun maaltijd wachtten; en dan heb ik het niet over de verandering van de tijd die de ochtendmaaltijd met een uur vervroegde...

Kortom, ik ben op zoek naar een systeem zodat hun hooirantsoen automatisch toegankelijk is op een vast tijdstip, hetzij voor de ochtend of voor de avond wanneer ik het risico loop laat thuis te komen.
(Het ideaal zou zijn om de ochtendmaaltijd en de avondmaaltijd te kunnen beheren, maar het is nog ingewikkelder).

Ik heb een beetje over het probleem nagedacht en er zouden verschillende oplossingen zijn die 2 stappen doorlopen:

1) electronisch : instelling van de activeringstijd van het mechanisme,
2) mechanisch : activering van het mechanisme voor het openen of deponeren van het hooi in het hok

Hier zijn enkele wegen voor onderzoek:

- een gesloten box die in het park wordt geplaatst met daarin het hooirantsoen en die op het gewenste tijdstip opengaat.
Om te voorkomen dat paarden die naar hooi ruiken en achter de dichte box aan gaan om deze te openen, heb je een stevige box nodig. Ik dacht aan een grote plastic pallock met een deksel en een openingssysteem.
Beeld

- Een soort hooiverdeler achter hun omheining geplaatst, dus ontoegankelijk voor paarden, en op het gewenste tijdstip komt het hooirantsoen vrij en valt in hun hok, glijdend op bijvoorbeeld een hellend vlak. (soort snoepautomaat)

- Ik dacht ook dat het rantsoen in een zak kon worden gedaan die aan een hoge tak van een boom in het park werd opgehangen en die kon worden losgemaakt om op de grond te vallen binnen het bereik van hun neusgaten.

- Een andere eenvoudige oplossing: maak een klein gebied omgeven door een elektrisch hek in hun park dat op het gewenste tijdstip opengaat (hek) en toegang geeft tot hooi.


Aan het mechanische deel van het openen kan net zo goed worden gesleuteld met een beetje fantasie en herstelmaterialen;
omdat het elektronische gedeelte voor mij ingewikkelder is.

Als je slimme en economische ideeën hebt?…
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 30/11/15, 20:13

Grelinette schreef:Het voordeel van de batterijgevoede programmer is miniaturisatie en extreem gebruiksgemak. In tegenstelling tot een grote 12 volt accu die moeilijk op te bergen en buiten bereik van paarden of oma te houden is! (heilige oma, je moet de voorwerpen altijd bij haar verstoppen).

Het gaat simpelweg om het automatiseren van de distributie van hooi dat ik aan de paarden geef voor de ochtend- of avondmaaltijd.
Het doel is om een ​​hoeveelheid hooi (10 tot 20 kg) aan de paarden in het buitenpark te leveren in de vorm van limpets van hooi (plakjes uit een bundel waarvan de touwtjes zijn doorgesneden). Deze plakjes hebben meestal een vierkante vorm van 50 cm zijde en 10-15 cm dik.
(Daar is inderdaad gesofisticeerde apparatuur voor, maar de prijs is een luxe cateringservice waardig: 1400€ per automaat!...)

Kortom, ik ben op zoek naar een systeem zodat hun hooirantsoen automatisch toegankelijk is op een vast tijdstip, hetzij voor de ochtend of voor de avond wanneer ik het risico loop laat thuis te komen.
(Het ideaal zou zijn om de ochtendmaaltijd en de avondmaaltijd te kunnen beheren, maar het is nog ingewikkelder).

Ik heb een beetje over het probleem nagedacht en er zouden verschillende oplossingen zijn die 2 stappen doorlopen:

1) electronisch : instelling van de activeringstijd van het mechanisme,
2) mechanisch : activering van het mechanisme voor het openen of deponeren van het hooi in het hok

Hier zijn enkele wegen voor onderzoek:

- een gesloten box die in het park wordt geplaatst met daarin het hooirantsoen en die op het gewenste tijdstip opengaat.
Om te voorkomen dat paarden die naar hooi ruiken en achter de dichte box aan gaan om deze te openen, heb je een stevige box nodig. Ik dacht aan een grote plastic pallock met een deksel en een openingssysteem.
- Een soort hooiverdeler achter hun omheining geplaatst, dus ontoegankelijk voor paarden, en op het gewenste tijdstip komt het hooirantsoen vrij en valt in hun hok, glijdend op bijvoorbeeld een hellend vlak. (soort snoepautomaat)

- Ik dacht ook dat het rantsoen in een zak kon worden gedaan die aan een hoge tak van een boom in het park werd opgehangen en die kon worden losgemaakt om op de grond te vallen binnen het bereik van hun neusgaten.

- Een andere eenvoudige oplossing: maak een klein gebied omgeven door een elektrisch hek in hun park dat op het gewenste tijdstip opengaat (hek) en toegang geeft tot hooi.

Aan het mechanische deel van het openen kan net zo goed worden gesleuteld met een beetje fantasie en herstelmaterialen;
omdat het elektronische gedeelte voor mij ingewikkelder is.

Als je slimme en economische ideeën hebt?…


Niets beantwoorden verhindert het eenvoudig te maken met zelfs het korte impulssignaal op de spoel van een irrigatieprogrammeur.
Een moeilijkheid is dat sprinklermagneetkleppen erg lastig zijn met feedback van waterdruk om open te houden zonder elektrische stroom, nadat er heel weinig kracht door de zeer korte puls van de solenoïde komt (minder dan de tweede maar ongeveer 6 tot 8 volt en niet 1 volt , gezien op een voltmeter die te langzaam is om te volgen en alleen te meten met een oscilloscoop).

Een deuropener met elektromagneet vereist veel meer energie 0,5A en 8 tot 12V DC en daarom moeten we zelfs met een relais als 5V sterk slim versterken om de stroom en de spanning te geven die nodig zijn om het relais aan te sturen

Beeld

Een gewone MOSFET-vermogenstransistor is voldoende om direct aan te slaan

Je moet echter een beetje begrijpen hoe het werkt, anders mislukt het omdat je moet weten wat de slag vereist (spanning, stroom en duur van de puls minstens een orde van grootte, typisch 12V 0,5V en een tot twee seconden, waarschijnlijk ), en je moet weten wat de irrigatieprogrammeur op zijn spoel geeft om het af te leiden op het tijdelijke slagcommando (waarvoor een oscilloscoop nodig is als je geen geluk hebt met een commandopuls die te kort is).
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed en 172 gasten