Astrofysica: de relativiteit van tijd

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Astrofysica: de relativiteit van tijd




par Capt_Maloche » 16/12/14, 18:58

1360 schreef:
Arnaud M schreef:Als we het krabben vinden we ...



1360
is een van mijn oude blauwe kaartcodes
Ik zie daar een voorteken dat niet door toeval kan worden veroorzaakt : Cheesy:



Nu neem ik alle informatie om het te analyseren voordat ik het afwijs

Bovendien weten we vandaag de dag dat er miljoenen planeten zijn die vergelijkbaar zijn met de aarde en die in staat zijn om het leven te huisvesten, dus waarom niet ergens een geavanceerde beschaving, maar blijft er om het te demonstreren.

Onderwerp sindsdien verdeeld Bedrijfs-en-filosofie / end-of-world-for-2012 astronomie-and-aannames-t10482.html
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 16/12/14, 19:29

Capt_Maloche schreef:Bovendien weten we vandaag de dag dat er miljoenen planeten zijn die vergelijkbaar zijn met de aarde en die in staat zijn om het leven te huisvesten, dus waarom niet ergens een geavanceerde beschaving, maar blijft er om het te demonstreren.


Het probleem van het universum is ongetwijfeld tijd ... meer dan afstand ...

Ik heb er veel over nagedacht sinds ik het zag Interstellar

Ik denk dat een beschaving als Star Wars NOOIT zal bestaan, want als het probleem van afstanden misschien oplosbaar is, is dat van relatieve tijd dat niet!

Op aarde gaan we in het heliocentrische referentiekader meer 's nachts dan overdag dus de tijd vliegt sneller aan de nachtkant dan aan de dagkant ... (uiteraard te verwaarlozen maar fysiek waar)

Hetzelfde op seizoensniveau in een benchmark "gecentreerd op de galactia" vergeleken met de omwenteling van de aarde rond de zon die beweegt met 217 km / s (maar ik weet de bewegingsrichting van de zon niet ...)

En idem op een N + 1-schaal voor het sterrenstelsel dat zelf in beweging is!

Dus uiteindelijk weet iemand hoeveel km / s de aarde beweegt ten opzichte van een echt vast punt in het heelal?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 16/12/14, 19:57

Wat kan "vast punt in het universum" betekenen?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/12/14, 23:47

Christophe schreef:Het probleem van het universum is ongetwijfeld tijd ... meer dan afstand ...

Ik heb er veel over nagedacht sinds ik het zag Interstellar



Ik heb deze film niet gezien, ik moet 3 uur te verliezen denk ik :-)

Voorlopig is het waar als men bijvoorbeeld met relatieve snelheid van de aarde beweegt
met 87% van de lichtsnelheid gaat de tijd op aarde twee keer zo snel voorbij, dat is redelijk.
99% is een factor 7
99.99% is een factor 22.4

Bron (nog te verifiëren) http://rmitte.free.fr/science/sci4.htm

Gewoon voor de lol
Met een schip dat een drijfgas zou hebben dat 1G (9.81 m / s²) kan duwen, hoe lang (waargenomen) om de lichtsnelheid te bereiken?

Antwoord met dit kleine hulpprogramma http://www.calculateur.com/acceleration.html
ongeveer 1 jaar
300 m / s / 000 = 000 sec of 9.81 dagen

Dus het is richting reizen via Wormgat om te draaien

Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/12/14, 00:16

Ahmed schreef:Wat kan "vast punt in het universum" betekenen?


Helemaal juist: aangezien de "onderkant" van het universum zelf in beweging is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/12/14, 09:44

Arnaud M schreef:....
Samenvattend, een gigantische planeet (planeet Nibiru of planeet X) is al 10 jaar het zonnestelsel binnengekomen en komt steeds dichter bij onze baan ... We hebben het over 3 miljard doden wereldwijd .

Om alle ins en outs van deze zaak te begrijpen, gaf ik je hier een korte samenvatting:
http://arnaud.meunier.chez.aliceadsl.fr/fr/divers/nathum/hist.html

Zelfs als het op dit moment niet te veel tegen je spreekt, zouden de komende dagen je moeten verlichten ...


Ik vind het geweldig!
Ik nodig je uit om een ​​biertje te drinken door deze blog te lezen Beeld

Er zijn veel leuke scripts voor goede SF-films

Ik kende geen qi, het is grappig :D en niet te verifiëren

Denk ik
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 17/12/14, 12:19

Wat kan het concept universum precies betekenen?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/12/14, 13:43

Ik hou echt van ...! : Cheesy: Aan de andere kant ...

... dit is de uitdrukking van alle ijdelheid van de menselijke soort die zichzelf uitdrukt.

Zoals wanneer de mens de bioscoop maakt om zichzelf te vertellen - met zijn beperkingen op de schaal van zijn bescheiden levensverwachting die aan een zijden draadje hangt - wat hij moet doen "red de planeet»... Alsof het van hem was! Nog grappiger is het zeer arrogante idee van "Ruimtevaart ”...!

Zoals wanneer de man verklaart een nieuwe levende soort te hebben "ontdekt" (hij? Wat een pionier!). Bestond die niet voordat hij zich zelfs de ontdekking had toegeëigend!?! Zeer merkwaardige manier, zonder enige nederigheid, om de vraag te zien ... Idem in de "découverte'Van'nieuw virus"(Niet eerder was het gewoon een biologische entiteit die geen gastheer nodig heeft, het is alleen dat wanneer het virus de mens heeft" ontdekt "dat het niet zonder kan ...)! Nog een hypothese: dus het virus zou ons al hebben ontdekt voordat we het ontdekten: wat een teleurstelling!) Beeld

Is het dus echt de mens die dingen ontdekt in zijn omgeving of het tegenovergestelde: de omgeving - wat we de "natuur" noemen waarvan we geen deel zouden uitmaken, aangezien we erboven zouden staan: heeft de mens niet "God" naar zijn eigen beeld gemaakt? (Sommigen beweren dat het het tegenovergestelde zou zijn ... wat een cynisme na zo ver van gaïa te zijn geweest, om te geloven dat ondanks al onze "zonden" er een "welwillende hand" zou zijn die "ons soms tegen onszelf zou beschermen") - "natuur "Die met schrik ontdekt ... de mens (en die misschien zelfs strategieën voor hem zou ontwikkelen om van hem af te komen, zoals elk levend wezen zou proberen zich te ontdoen van een indringer die in strijd zou zijn met de" algemene wetten van een systeem "...: levende wezens en hun intrinsieke balans ...)

Wat betreft het redden van de planeet ... Hoe lang zijn we hier al? Minder dan 6 jaar vertelt ons de bijbel (geschreven door ... mannen), en de eerste mensachtigen? Volgens onze chromosomen (maar we weten zo weinig ...) zegt 000 miljoen jaar ons "wetenschap" en dat komt overeen met de kleine rode lijn onderaan uiterst rechts:

Beeld
Bron: http://www.hominides.com

En daarna zouden we de ijdelheid hebben om te willen "de planeet redden", andere werelden en / of "tijdruimten" te veroveren of wat weet ik nog?

Wij? Kleine coproliettaart in wording, "de planeet redden"? Ahahah! Maar neeoooooooonnn, ze heeft ons niet nodig "de planeet», Ze doet het heel goed zonder ons! Het was er lang geleden en zal er zijn lang nadat we allemaal zijn uitgeroeid door de minachting die we hebben voor de dingen en voor onszelf en die enorm veel groter is dan het weinige respect dat we tonen voor de weinige dingen die we weten ...! (Amper 4% van het materiaal in totaal) ... Stel je dus voor dat we van de ene wereld naar de andere zouden kunnen gaan "omdat we de nood zouden hebben als we aan onze lotsbestemming willen ontsnappen", maar waarom paaaaaas! Waarom paaaas !!! Zijn we niet zielig ??!

Dus wormgaten zitten nog steeds in onze fantasieën, maar het zit in onze genen! En onze "theoretische en antropotechnische" manier om de wereld te zien ... Beeld

... zeker, de Egyptenaren hadden dingen ontdekt die vergeten waren vanwege het respect dat ze hadden voor dingen die ze niet wisten - en dat hebben we nauwelijks met het tempo van tolerantie waarmee we ernaar streven om te vernietigen wat wel heeft miljarden jaren nodig gehad om te vormen - we zijn niets anders dan een superroofdier in combinatie met de arrogantie van de fantasmatische superveroveraar van de ruimte die is gebouwd naar ons beeld? - Egypte, dat deze vragen al lang voor ons had bestudeerd, stelde het in staat de ware imitaties tussen levensverwachting en onze sterfelijkheid te begrijpen: daarom een ​​beetje te weten over wat we zijn en vooral wat dat we niet: geconfronteerd worden met het wormgat, zelfs met al onze technologie, geconfronteerd worden met de schaal die dergelijke uitdagingen vertegenwoordigen, zou dat niet betekenen dat we niet veel geavanceerder zouden zijn dan zij bij de finale en op de tijdschaal (?) .... om te mediteren.



Tot ziens in werkelijkheid, wanneer de man spoedig zal vertrekken "om zich permanent op Mars te vestigen"! Het wordt katoen, maar zal het een beetje beter maken voor de pure en harde evaluatie van zijn echte capaciteiten!

Capt_Maloche schreef:
Christophe schreef:Het probleem van het universum is ongetwijfeld tijd ... meer dan afstand ...

Ik heb er veel over nagedacht sinds ik het zag Interstellar



Ik heb deze film niet gezien, ik moet 3 uur te verliezen denk ik :-)

Voorlopig is het waar als men bijvoorbeeld met relatieve snelheid van de aarde beweegt
met 87% van de lichtsnelheid gaat de tijd op aarde twee keer zo snel voorbij, dat is redelijk.
99% is een factor 7
99.99% is een factor 22.4

Bron (nog te verifiëren) http://rmitte.free.fr/science/sci4.htm

Gewoon voor de lol
Met een schip dat een drijfgas zou hebben dat 1G (9.81 m / s²) kan duwen, hoe lang (waargenomen) om de lichtsnelheid te bereiken?

Antwoord met dit kleine hulpprogramma http://www.calculateur.com/acceleration.html
ongeveer 1 jaar
300 m / s / 000 = 000 sec of 9.81 dagen

Dus het is richting reizen via Wormgat om te draaien

Beeld


Lang leve het geloof in de wetenschap dat bezig is datgene te vervangen dat we hadden in "god"! : Mrgreen: : Cheesy: 8)
Lang leve man en ruchti graben (!) wat ons terugbrengt naar het autisme dat inherent is aan onze soort! Beeld

En aangezien ze ons herinneren aan de fouten van de mensheid: "lang leve de terroristen»Dreigend zichzelf op te blazen en vervolgens geëlimineerd / geëxecuteerd met machinegeweervuur ​​in een democratische staat met parlementaire rechtspraak - zonder proces en zonder dat iemand de onevenredigheid van de feiten beoordeelt gezien de dreiging en de snelle methoden die worden gebruikt - in de stemming verstopt met de chique chocolaatjes van de joods-christelijke aristocratie midden in een zakenwijk ... van onze soort, die alleen een echt meesterwerk van de evolutietheorie kan zijn (ik ben noch creationist noch voor Daesh of de Nationale Garde ...! Nee, we zullen nog meer nodig hebben " gespierd "dan dat om onze drifts te begrijpen ...?)

Grof gezegd zijn we in de huidige situatie niet veel beter!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 17/12/14, 14:24

Capt_Maloche schreef:Gewoon voor de lol
Met een schip dat een drijfgas zou hebben dat 1G (9.81 m / s²) kan duwen, hoe lang (waargenomen) om de lichtsnelheid te bereiken?

Antwoord met dit kleine hulpprogramma http://www.calculateur.com/acceleration.html
ongeveer 1 jaar
300 m / s / 000 = 000 sec of 9.81 dagen
Resultaat dat uiteraard geen rekening houdt met de relativistische effecten die zich na een paar maanden accelereren zullen manifesteren.

De formule die de snelheid geeft van een object dat wordt onderworpen aan een constante kracht F is:

V = gt / rac (1 + g²t² / c²) met g = F / m

In het bovenstaande geval is de snelheid na 353 dagen "slechts" 212 132 031,7 m / s

Om 99% van de lichtsnelheid te bereiken, duurt het 214615410 seconden of 408 jaar ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/12/14, 14:56

Zeer interessante Gaston!
Dernière édition par Christophe de 18 / 12 / 14, 12: 36, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 83 gasten