De openbaring van de piramides

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6987
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911

De openbaring van de piramides




par gegyx » 07/12/12, 17:24

De openbaring van de piramides

Opmerkelijke film over Khufu en de vragen die oprechte mensen niet onverschillig kunnen laten.



Als bonus een volledig interview met de auteur en regisseur van de film


Er zouden misschien nog 5 of 6 andere opussen zijn...

Als je wat tijd hebt is het zeker de moeite waard
(de technieken, Pi, Phi, standaardmeter, astronomische, geografische gegevens, kwartscompressie ...)
Er is iets om intelligent voor te zorgen.

Wat vindt onze architect Imhotep ervan?
:D

Voor de ‘functionarissen’ (ontkenners van de wetenschap van fabrikanten : Cheesy: ), zouden de genoemde toevalligheden en wetenschappelijke curiosa slechts een opeenvolging van toevalligheden zijn...

Bewerken: update van YTube-link:
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 07/12/12, 18:46

Ik vond het leuk: de permanente kans : Mrgreen:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 17/12/12, 23:11

De film is hier te vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=pK0d4yJneXI

Volgens Anton Parks liet Isis de grote piramide ongeveer 12000 jaar geleden bouwen (vóór de grote overstroming als gevolg van de grillige passage van Venus langs de aarde). Een soort antenne om de ziel van Osiris (vermoord door Seth) te vangen en te laten reïncarneren in de jonge Horus. Het is ook het bewijs dat een grote beschaving een zeer nauwkeurig gebouw heeft nagelaten dat bestand is tegen aardbevingen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/12/12, 01:07

plasmanu schreef:Ik vond het leuk: de permanente kans : Mrgreen:

Hoe?

Hebben de Egyptenaren superuniteit al onder de knie?
Dit waren dus de slechtste vrienden leven bijknik. : Mrgreen: : Cheesy: ahahahahahahaha
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 18/12/12, 07:24

Er zit een walvis onder grind.
Wat een mooi mysterie.

Van daaruit kan worden gezegd dat het 12000 jaar voor Christus werd gebouwd.
Het past echt niet bij het genetische erfgoed van de Inca's: aangenomen dat ze dezelfde bouwers zijn als in Egypte (dezelfde techniek...)
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/12/12, 09:56

plasmanu schreef:Van daaruit kan worden gezegd dat het 12000 jaar voor Christus werd gebouwd. Het past echt niet bij het genetische erfgoed van de Inca's.
:schok: Kunt u verduidelijken?
Naar mijn mening bezaten noch de Egyptenaren, noch de Inca's de techniek van cyclopische constructies met nauwkeurige aanpassing van stenen. Bij gebrek aan iets beters waren ze tevreden met het hergebruiken van de overblijfselen die ‘de goden’ hen zouden hebben nagelaten. Hoe recenter de gebouwen, hoe slechter ze zijn gebouwd, waarbij mensen de technieken van hun voorgangers niet beheersen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 18/12/12, 11:45

Wat als we het in plaats daarvan over de Sumeriërs zouden hebben? http://fr.wikipedia.org/wiki/Sumer ...die, ondanks alles wat ze de mensheid hebben gebracht, slechts een vrij beperkt archeologisch erfgoed hebben, geloof ik (voor wat ik weet in de archeologie: mijn leraar was Indiana Jones en ik heb het over de "grote constructies")
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/12/12, 15:30

[quote="Christophe"]En als we het in plaats daarvan over de Sumeriërs hadden
Volgens onze huidige kennis lijken de Sumeriërs de oudste aardse beschaving te zijn (vóór de Egyptenaren), en het dichtst bij de ‘goden’ na de grote zondvloed, deze beroemde goden die hen landbouw en metallurgie zouden hebben geleerd.
Anton Parks heeft enorm veel ontcijferingswerk verricht om hun vreemde agglutinerende taal te begrijpen, die aan de oorsprong lijkt te liggen van alle aardse talen.
Veel Sumerische archeologische overblijfselen zijn (opzettelijk?) vernietigd door het Amerikaanse leger tijdens de invasie van Irak. Een piramide zou de impact van enkele honderden raketten hebben ondergaan. We vragen ons af waarom en wat het nut was van het vernietigen van deze ogenschijnlijk ongevaarlijke overblijfselen.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 18/12/12, 21:47

Bonsoir,

Ik heb het filmpje nog niet bekeken maar mijn broer vertelde er ook over, en toen hij vertelde over de perfect afgestelde blokken en de snelheid van montage moest ik meteen denken aan een reportage die ik minstens een jaar geleden zag op de theorie van een archeologisch onderzoeker die feitelijk dit zei: “de blokken zijn nooit van punt A naar punt B getransporteerd, dus niet gesneden, maar geschimd :) .

Hij deed zelfs tests met kleine blokken en verkreeg mooie, zeer solide blokken die behoorlijk leken op de blokken die op ware grootte bestonden...

Qua tijd en precisie kan alles met deze methode worden verklaard...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 19/12/12, 00:04

bidouille23 schreef:"de blokken zijn nooit van punt A naar punt B vervoerd, dus niet om te snijden, maar om te vormen :) ..

Dit is inderdaad een van de hypothesen. Er zijn ook anderen...
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten