Het maken van een economische elektrische fiets

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
khartoum
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 29/12/04, 23:43

Het maken van een economische elektrische fiets




par khartoum » 15/09/05, 23:03

Hallo zelvers.

Ik wil graag een project te starten voor het vervaardigen van een elektrische fiets met gerecyclede onderdelen.

- Dus als je een idee hebt van wat kan worden gebruikt als een motor (auto alternator, zelfstarter?)

- Berekeningen moet worden gedaan over de batterij grootte (met behulp van NiMH-batterijen lijkt het meest consistente)

- Van gear om te gebruiken voor de belasting,

- Berekeningen katrol grootte

- Ect ...

We vertrekken op een reeks 10 100 met Km kg lading en een snelheid van 30 Km / h.


Ik denk dat het goed te doen, want, gezien het aantal onbevoegde elektrische scooters circulerende

straffeloos in de stad !!! Bovendien maakt het simpele feit van circuleren met een "ecologisch" vervoermiddel ons

bijna onaantastbaar.

Het idee kwam voor mij toen het onderwijs autoriteit beschikt over een parkeerterrein annuleren dienst college aan haar werknemers te zetten (GRRRR !!!)

Ik ben nu verplicht, of betalen de parkeermeter, of parkeren buiten de stad en betaal *

bus (1.30 euro triple Ticket + GRRRR verlies van mobiliteit die het genereert).

Zeker, in de meeste gevallen blijft kernenergie, maar tegelijkertijd onze longen

blijven zuiver.

Hier Ik hoop dat het zal enige hersenen inspireert, omdat het niet dat de ecologie zou moeten zijn blijft een deugd

puur rustiek ... (fietsen kunnen sleutelen in zijn appartement, niet een groot diézou rokerig).

Nou het is op, zet een Pantone op een elektrische fiets, niet ch'uis op om super productief te zijn :D
0 x
Een CX is Bo ... Maar het is roestig !!! :(
The Passing
x 17




par The Passing » 15/09/05, 23:06

Dit is iets dat vast te zitten in mijn hoofd voor een paar maanden :)

Voor de motor, ik denk dat een startmotor (auto) gewijzigd te gebruiken, het heeft een paar van de hel. Het blijft te sturen aan geleidelijk klimmen de torens, en zonder gebruik te maken van de geïntegreerde elektromagneet die is te brutaal.
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 175
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 15/09/05, 23:12

persoonlijk,
Ik heb een groot project te voltooien (mijn huis met een baby snel te benaderen in twee tot drie weken)

Ik denk dat door het regelen van de voedingsspanning is speelbaar.

Een van jullie twee heeft hij een starter op de hand?
De makkelijkste test is om een ​​halogeenlamp dimmer te controleren gebruiken ...
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
The Passing
x 17




par The Passing » 15/09/05, 23:18

Ik heb een ja. Door nadelen, het is 12v, dus ik weet niet hoe dat het gebruik halogeendimmer zien (in 220v). En starter, verbruikt ook versterkers ++ :) Het moet hebben om erg vet mosfets gebruiken, wat denk je?
0 x
suugi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/08/05, 19:41




par suugi » 16/09/05, 11:15

Hallo,
Ik zag in de handel een wiel waarvan de hub is eigenlijk een elektromotor. Dit is een pak met batterij, gemakkelijk aanpasbaar aan elke fiets naar 20 26 naar inches.
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 16/09/05, 11:40

Hallo, waarom willen een auto starter gebruiken, dit is ongeveer 4kw dat is genoeg voor een kar te lopen 45kmh
een motor 500 watt is meer dan genoeg, een sport-fiets die de wedstrijd 300W maakt
veel elektrische fiets heeft een motor 250 watt

dit soort motor kost ongeveer 40 250 euro voor een watt, maar alleen 15 euro als je een auto inflator te kopen.
voor 500w niets belet te koppelen twee motor 250 w, dit gebeurt voor elec racewagens 2 asynchrone motor 45kw elk.

anders kiest u een schroevendraaier draadloze en meer geleden de toezichthouder blijft gewoon een batterij om de autonomie te verhogen

Hier hoop ik ideeën

http://www.ae.ch/Motorisation.html
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 16/09/05, 11:43

Uil het idee van accuschroevendraaier motor, dank je!
0 x
jelupan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 31/07/05, 11:00




par jelupan » 16/09/05, 18:27

YES en u gemonteerd op de voorvork als de bromfiets met een aandrijfrol! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
khartoum
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 29/12/04, 23:43




par khartoum » 16/09/05, 21:15

Hallo,
Ik wilde alleen maar om dit idee te delen ... en dan met de teleurstelling van mijn zx "Pantonisé" moet ik naar KEK Econological ding te maken;)

Mijn motor Ik zie weer in de rug met 2 katrollen en alternator riem.
Ik denk dat Ax krukaspoelie en dynamo poelie, moet het al zorgen voor een geschikte versnelling.
In termen van een boor motor 12v, êtes u is ^ r dat is genoeg ???
het hangt de hand van dit soort vistuig.
Meer voor dezelfde prijs een starter in geval het voordeel zoals eerder gezegd een groot aanloopkoppel hebben, de motor plotseling een elektrische bromfiets.

Anders, ideeën over het aantal cel NiMh R20 om te gebruiken voor een geschikte zelf ???

> aidiv
 Geschreven op vrijdag september 16 2005, 10: 40 Hallo, waarom willen een auto starter gebruiken, dit is ongeveer 4kw dat is genoeg voor een kar te lopen 45kmh
een motor 500 watt is meer dan genoeg, een sport-fiets die de wedstrijd 300W maakt
veel elektrische fiets heeft een motor 250 watt


Ben, met 4Kw was een elektrische bromfiets en je kunt gaan winkelen :D
0 x
Een CX is Bo ... Maar het is roestig !!! :(
The Passing
x 17




par The Passing » 16/09/05, 21:57

Ik denk dat de makkelijkste manier is om lood-zuur batterijen gebruiken voor de start: gemakkelijk te vinden, goedkoop, eenvoudig te gebruiken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten