VAE ervaring, praktische elektrische fiets met aanhanger

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

VAE ervaring, praktische elektrische fiets met aanhanger




par Christophe » 13/07/09, 18:14

Onze elektrische fiets (rechtshulp) met functionele trailer.

Ik beloofde u, hier is een onderwerp dat onze elektrische fiets ervaring met koppeling op basis van een elektrisch ondersteunde fiets met aanhanger presenteert (solo, moeilijk om iets te vervoeren op deze fiets, het zal zeker een rek toe te voegen) . Het zal binnenkort worden uitgerust met zonne-belasting: zo 100% onafhankelijk te zeggen rd m € € € en het nucleair € p € trol!

Een eenvoudige maar echt effectief idee!

Beeld

Als ik kijk 4 heeft wielen dus het is bijna een elektrische auto! : Mrgreen:

Budget: € 390 om te fietsen, voor € 120 510 trailer = € in totaal.

Voertuig Prestaties:

- Batterijen Li-Ion: 24 V / Ah = 8 192 Wh

- Lifetime (gezien 70% restcapaciteit): 600 cycli

- Levensduur batterij: 30 40 km naar het volgende denivelation (raffinage, ik zou later zeggen)

- Verbruik (batterij aan het stuur) elektrische benadering: 192 / 35 5.5 = Wh / km = (0.0055 kWh / km ...)

- Geschatte levensduur van de batterijen om% capaciteit 70: 600 35 * = 21 000 km (sommige fietsen zijn vele terminals ...)

Om het eenvoudiger te maken, kunnen we zeggen dat de assistentie de gemiddelde snelheid verdubbelt en het mogelijk maakt om ongelijke of tractiebelasting (zie hieronder) zonder grote moeite te passeren voor "zondagssporters" (dat zijn we) ...

We hebben al een aantal pakket levering aan de Belgische Post gedaan, maar hier 1ere mijn uitgang naar het park Conteners (containerpark)! Ja, het heeft, indien mogelijk gebruik van dit voertuig als een functioneel vervoer!

Met de elektrische fiets naar het containerpark: mijn eerste "kiepfiets" : Cheesy:

Loading fietsen, ca zal terugkeren of niet terug te keren?
Beeld

Met een beetje geduld ... en ca organisatie lijkt te gaan!
Beeld

We zetten de flessen goed vast met afval "schokbrekers" (geen schokbreker op de wagen):
Beeld

Shit te optimistisch, ik kan niet ...
Beeld

... Maar met een goede oude spanner ... het sluit:
Beeld

Heilige koe, het begin is moeilijk:
Beeld

De wagon is beperkt tot 25 kg belasting, maar ik denk dat er op grote schaal ...

1er stoppen met de buurman, 200 meter :D

Beeld

We zijn er bijna, zie de onscherpte teken voor het park:
Beeld
(Het park is 4 of 5 km, niet ver dus ...)

Ay, gebeurd:
Beeld

Lossen stroom:
Beeld

Discreet nee?
Beeld
(Photo ook genomen om het sorteren van plastic flessen op kleur te tonen / type kunststof)

Ja, het leeg is, kunnen we naar huis gaan!
Beeld

2 dingen tijdens mijn bezoek aan het park:

a) een man wilde golfplaten platen te maken, werden ze geweigerd door het hoofd van het park! (Asbest)

b) een andere jongen gooide 4 meubels in perfecte staat ...

Voila 1ere voor deze presentatie. Het is echt goedkoop en effectief zijn als idee ... om het echte leven te zien op alle ...

Door een (zeer) lage schatting te maken van 0.2 € / km van de werkelijke kosten van het gebruik van een auto (de elektrische kosten van de VAE zouden 0.012 € / km zijn, 0.006 € / km in Frankrijk, dus ik negeer in de berekening. ..), dan zouden we 500 / 0.2 = 2500 km moeten rijden om alles rendabel te maken (we hebben er al meer dan 200 gedaan) .... en veel minder als we alleen rekening houden met de "extra kosten" van elektrificatie ... maar die helemaal zal worden "geannuleerd" door de "solarisatie" ...

Sterker nog, ik verwacht dat in de komende dagen een kleine energiecentrale met behulp van zonne-energie opladen panelen van 2 5W kwam ik voor de Chinese scooter ...

Voor nu, zal ik gaan door middel van kleine buffer batterij + omvormer 230V aan de Li-Ion oplader founris gebruiken met de fiets toen hij het nodig heeft, anders kan de accu flinguer ... Ik zal 50% van de capaciteit te nemen batterij plus de onboard batterijen.

Naar aanleiding van in dit topic!
Dernière édition par Christophe de 11 / 10 / 10, 10: 05, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 13/07/09, 19:09

Het apparaat is klaar voor de komst van de baby ...

Met een aanhangwagen, moeten automobilisten vertragen, denken een kind daar.
---
Voor trappen, met een geladen aanhangwagen, is het moeilijk? Een 250W motor zal het verschil zien?

Ik zie dat je er alles aan doen een inwijdingsreis, evolueert.
Omdat de bazaar te nemen om de dump, zou thee praktischer zijn.
Je kon de essentiële onderdelen van je mooie wagen, in een bagagewagen te reproduceren.
De uitdaging zal zijn om het te maken zo licht mogelijk. Dit kan een nieuw onderwerp ideeën.
Daarna, waarom niet meer capaciteit batterijen in de trailer?

En later kunt u invullen operaties in het zuidwesten met 2 Bagagères fietsen en trailers, met alle parafernalia van de camping ...
:D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/07/09, 19:23

Uh wat baby? Nu al is er een grote Dadet voor ... : Mrgreen:

Nou met de lading die ik had (ik zou zeggen tussen de 35 en 40 kg in de trailer ... maar shhh) zou ik er gewoon niet in geslaagd zijn om (of heel moeilijk) de "kleine" heuvel te beklimmen die er op staat het pad...

Ik weet niet zeker of het op een "open" trailer praktischer is: er is veel afval dat kan wegvliegen weet je en het is minder zichtbaar en waarschijnlijk dus gevaarlijker (om de reden die je geeft .. .) ... om nog maar te zwijgen van het gebrek aan homologatie ...

Nu verhindert niets het "onthaken", althans gedeeltelijk om de capaciteit te verbeteren ...

Zo niet, laten we dan niet vergeten dat stof bijna altijd lichter zal zijn dan een ander materiaal! Daarom is deze "trailer" echt interessant ... denk ik ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/07/09, 23:09

Christophe schreef:Zo niet, laten we dan niet vergeten dat stof bijna altijd lichter zal zijn dan een ander materiaal! Daarom is deze "trailer" echt interessant ... denk ik ...
+ 1. : Mrgreen:
Ik heb dit model van de trailer gebruikt en het gaat heel goed becaufe LICHT.
:P
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 14/07/09, 00:18

Geweldig over het!

Wat heeft dit te geven met een ernstige odds?

In de boondocks waar ik woon, het gaat hard neer ... het gaat als volgt en ik heb niemand gezien VAE in de hoek!

Goede fietsen en @ +

PS: iemand is om informatie over de elektrische scooter / Stirling Dean Kamen? Voordelen, de productie, de prijs ...?
0 x
Frederic
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 14/07/09, 01:53

goedenavond

Er wordt nog steeds vooruitgang om het laden niveau

Beeld

in elk geval is dit zeer interessant en een goede prestatie.

jeff
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 14/07/09, 09:43

gegyx schreef:En later kunt u invullen operaties in het zuidwesten met 2 Bagagères fietsen en trailers, met alle parafernalia van de camping ...
:D


Een van de redenen om deze VAE aan te schaffen is dat hij opvouwbaar is en dat hij, wanneer hij in een ad hoc tas wordt opgeborgen, bij de SNCF onder de categorie 'bagage' valt. Alle treinen zijn dus toegankelijk.

In de trailer, moeten we kijken of het is afneembaar, maar zelfs als dat het geval is, kan het een beetje ingewikkeld voor een persoon (geen tijd dat de uitspraken van de trein en vlucht risico)
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 14/07/09, 10:11

Christine voor nu is het een kwestie van organisatie, maar het is goed te doen.

voor mijn geval er twee argumenten naar de motor dumping
met een aanhangwagen

1 je geen rotzooi zien niet uw auto te verminken

2 kun je naar elk pak je fietskar;
dus als u met de auto over het algemeen is gemaakt X pad van de auto in elke emmer
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/07/09, 10:19

fthanron schreef:Wat heeft dit te geven met een ernstige odds?


Nou, we zijn nog steeds in de Belgische Ardennen, dus er zijn veel heuvels ... "serieus" ook al is het niet de klim naar Alpe D'Huez ...

We zien maar heel weinig "functionele" fietsen in onze omgeving, behalve de "sportieve zondag" klassiekers (België houdt van fietsen) ... dit kan dat verklaren?

Verwacht ik zal proberen te meten (in%) dat ik kwam gisteren ...

Blij dat je het onderwerp :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/07/09, 10:39

Ik heb net ruwweg meten in Google Earth:

- Hoogte: 422 - 384 38 m = m
- Lengte: m 840

De helling is: 38 / 840 4.5% =

Ik nam de gelegenheid om een ​​andere helling brachten we met deze motor en mottrix meten:

- Hoogte: 395 - 367 28 m =
- Lengte: m 380

Slope: 28 / 380 7.4% =

Onbewaakt, moet dit zijn duwen (en opladen).
.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten