Elektrische vrijetijdsauto

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Carlito06
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/01/18, 23:31

Elektrische vrijetijdsauto




par Carlito06 » 09/01/18, 23:40

Bonjour à tous,

Ik momenteel eigenaar van een MK Indy, het is een auto gevonden in Engeland kit, die is goedgekeurd op de weg daarheen maar natuurlijk niet in Frankrijk ... principe weegt ca 450 Kg en de mijne is 170 CV ... In Frankrijk gebruik ik het als speelgoedcircuit (lopen als een goede porsche) ... maar na verschillende motoren pété, ben ik moe ... en het idee om het elektrisch te maken prikkelt me. ..

hier is het beest:
Beeld

bij mij niet:
Beeld

Zo zie je de vorm: een motor voor (in mijn geval een CBR 1100 honda Vivi een motorfiets motor), een transmissie-as die gaat naar een brug (vergrendeling) achter, en de tank boven de achterwielen. .. Ik stel me batterijen voor in plaats van de motor en een elektromotor die direct op het dek is bevestigd in plaats van op de gastank ...

Doel: equivalent vermogen en zeg 100 km?

Nu ben ik helemaal nieuw in de motor van elektrische auto's, batterijen enz ... dus ik heb deze site ontdekt met heel veel mensen die lijken te weten waar ze het over hebben :) wat moet ik beginnen zoeken naar ???
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Elektrische recreatieve auto




par Dirk Pitt » 10/01/18, 06:41

hallo.
het beste zou zijn om je te registreren op de website vehiculeselectriques.fr en om je project te presenteren.
je kunt hulp krijgen van leden bij jou in de buurt.
zo niet, als het op circuit moet rijden, waarom een ​​bereik van 100km?
perso, ik geef de voorkeur aan een goede kracht om plezier te hebben in een paar ronden.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Carlito06
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/01/18, 23:31

Re: Elektrische recreatieve auto




par Carlito06 » 10/01/18, 08:33

goed als ik dat doe 1h, 2h, weg 3h gaan, idem voor de terugkeer naar het circuit, zou hoe dan ook ik kan meer dan alleen qq torens doen :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Elektrische recreatieve auto




par Remundo » 10/01/18, 11:45

het idee is genereus, maar je zult problemen hebben ... veel.

niet onmogelijk echter.

PS: als je op VE.fr gaat, zeg dan dat je van de Tesla houdt.
0 x
Beeld
Carlito06
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/01/18, 23:31

Re: Elektrische recreatieve auto




par Carlito06 » 10/01/18, 11:49

Ik vermoed, maar we praten niet elke dag over een auto ... als ik 12 uren moet spenderen om batterijen op te laden die maar een uur nodig hebben, is het geen problem ...

Ik weet eigenlijk niet goed welke kant ik op moet, op welke manier het probleem op te lossen ...

Ik heb bijvoorbeeld geen idee van het gewicht dat de motor + batterij zou vertegenwoordigen ... zou het in 100-kilo's aanwezig zijn?

Waarom Tesla? :) ik heb het hoe dan ook graag geprobeerd, inclusief een P100D en ik moet zeggen dat ik verliefd ben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Elektrische recreatieve auto




par Remundo » 10/01/18, 12:18

sportief rijden is gemakkelijk 30 kWh / 100 km, zelfs met een kleine auto als de jouwe.

Als je optimistisch bent, kan je batterij 250 Wh / kg hebben, dus 100-kilogram batterijen geeft 25 kWh.

Maar er is niet alleen het pakket, er is ook de doos om hen te beschermen, de besturingselektronica (BMS) en vermogen, evenals de motor. Alles in 200 kg houden zou geen pijn doen.

Naar mijn mening is je auto voor het doen van de "kéké" op een circuit erg goed in thermisch: licht, gebalanceerd, grote autonomie en vol snel. Het opwekken ervan zal je alleen maar zorgen baren.
0 x
Beeld
Carlito06
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/01/18, 23:31

Re: Elektrische recreatieve auto




par Carlito06 » 10/01/18, 14:24

Ik heb al alleen pb in thermisch : Cheesy:

Ik scheet 2-motoren, 3-dozen ... het harnas is een m *** zonder naam ... zo goed verhaal om de geneugten te variëren :P

Nadat er ook de zijkant is, rol ik onderaan, zonder enig geluid waardoor ik uitzinnig zou worden ...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Elektrische recreatieve auto




par Dirk Pitt » 10/01/18, 15:47

Carlito06 schreef:goed als ik dat doe 1h, 2h, weg 3h gaan, idem voor de terugkeer naar het circuit, zou hoe dan ook ik kan meer dan alleen qq torens doen :)


Ik vermoed dat de auto op een trailer zit om naar het circuit te gaan.
dan eenmaal op het batterijcircuit vol denk ik dat het ongeveer 1h autonomie kost in de circuitmodus.
op het circuit is het gemiddelde in de orde van 100km / u voor circuits van 4 naar 6kms, dat zich tussen 20- en 25-circuitrondjes bevindt. gaat eigenlijk over 100km van autonomie, hoewel de autonomie in dit geval niet veel betekent.
dus het zou ongeveer een batterij van 30kwh kosten. hoe dan ook, moeilijk om minder te doen omdat het anders niet de benodigde stroom zou kunnen krijgen.
Ik moet denken aan een 100kW stroom nodig om zijn plezier is 6kg / kw wat is ongeveer het equivalent van een Tesla Roadster. (Uitgaande van uw auto zal ongeveer eens geëlektrificeerd 600kg wegen.
groot project: duur en vol problemen voor een beginner. je moet dichter bij iemand komen die het al heeft gedaan.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Carlito06
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/01/18, 23:31

Re: Elektrische recreatieve auto




par Carlito06 » 10/01/18, 15:51

denk je, zelfs als ik denk dat we meer in de gemiddelde 120 km / h op mijn referentiecircuits zitten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Elektrische recreatieve auto




par Remundo » 10/01/18, 21:24

Dirk Pitt schreef:dus het zou ongeveer een batterij van 30kwh kosten. hoe dan ook, moeilijk om minder te doen omdat het anders niet de benodigde stroom zou kunnen krijgen.
Ik moet denken aan een 100kW stroom nodig om zijn plezier is 6kg / kw wat is ongeveer het equivalent van een Tesla Roadster. (Uitgaande van uw auto zal ongeveer eens geëlektrificeerd 600kg wegen.

inderdaad, de maat die het pack te klein is zal slijten, zowel omdat het vaker zal fietsen, maar ook omdat de genoemde massakracht sneller batterijen zal veranderen.

100 kW is 140 Ch, met het elektrische koppel zeer aanwezig, het kan ongeveer dezelfde sensaties van herstel geven als 170 Ch-thermisch.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 313-gasten