Advies over GOUPIL G5 elektrische bestelwagen met loodbatterijen

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7

Advies over GOUPIL G5 elektrische bestelwagen met loodbatterijen




par AXEAU » 07/01/11, 21:52

Hallo,
Ik presenteer onze utility vehicle Electrique de Goupil.
Wij gebruiken het om collectie bakken in het centrum van de stad voor twee maanden.
Ons model is voorzien van loodaccu's met een gewicht van 320AH 500 kg.
Het varieert van 70 90 tot km en het verbruik is ongeveer 21 kwh / 100 kms

www.goupil-industrie.com

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/01/11, 22:40

AXEAU schreef:Ik presenteer onze utility vehicle Electrique de Goupil.
Wij gebruiken het om collectie bakken in het centrum van de stad voor twee maanden.
Ons model is voorzien van loodaccu's met een gewicht van 320AH 500 kg.
Het varieert van 70 90 tot km en het verbruik is ongeveer 21 kwh / 100 kms
Je hebt een foto. :?
De Goupil is een zeer rustiek voertuigen zo niet samenvatting, de toevallige dood van de heer FIOR, waarin de Diabline verhandeld, concurrent voertuig veel efficiënter en concurrerender te GOUPIL toegestaan ​​om een ​​paar jaar werken zonder concurrentie ...
Het is dringend nodig dat GOUPIL verkoopt nieuwe, meer geavanceerde modellen zoals hybride G5, en een meer geavanceerde G3 (dynamisch gedrag).
Als dit bedrijf hard werkt aan R&D, is zijn toekomst verzekerd (het investeert in deze richting).

GOUPIL heeft kwaliteiten die wagenparkbeheerders (bedrijven & gemeenschappen) meer weten te waarderen dan gebruikers (met name onderhoud en brandstofbudget).
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 07/01/11, 23:54

Ik had een aantal foto's voorbereid, maar ik was niet aangekomen bij de envoyer.Je maak een andere poging.
Voor nu is het ons uitkomt, is er een gebrek aan macht over te steken sommige gemonteerd, maar zijn dat de bestuurders aan te passen encore.Je de tak op een teller gereserveerd voor hem en zal een vergelijking consomation zomer / winter doen .
Voor nu heb ik zeer weinig kennis van batterijen en elec motor en ik weet niet het vergelijken van verschillende technologieën.
een elec voertuig. zou cursus ideaal voor mij, mijn reis naar huis-werk alleen 8 kms ik onder 10 minuten.

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/01/11, 00:28

AXEAU schreef:een elec voertuig. zou cursus ideaal voor mij, mijn reis naar huis-werk alleen 8 kms ik onder 10 minuten.
Dit is ideaal voor de meeste mensen, maar ze negeren en we proberen ze in onwetendheid te houden ...

Dat gezegd hebbende, moet u weten wat uw type cursus (wat hoogte, stedelijke route, weg ...), of het voertuig geparkeerd voor het opladen, welk budget, hoeveel zetels ...
Dit alles met het oog op de omvang van de keuze van het voertuig op de beurs, tenzij je wilt nog veel meer met doen (dat is ook mogelijk).
:P
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 08/01/11, 09:41

Hier zijn foto's van GOUPIL
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 08/01/11, 09:50

Ik zag de grotere motor dan dat!

Er was een onderwerp van 2008 op elektrische voertuigen Goupil: https://www.econologie.com/forums/goupil-cam ... t4618.html

U kunt doorgaan met uw feedback de bodem spreken! Het zal de interessante manier aan te vullen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par AXEAU » 19/11/17, 14:19

Hallo, het is lang geleden dat ik er ben geweest. Vandaag kondig ik de dood van onze Goupil aan, of liever zijn pakje zuur- / loodbatterijen. Ze hebben 7-jaren gehad en het voertuig heeft 65000-kilometers afgelegd.
Het was onze eerste ervaring met een elektrische. Er was niet veel aanbod op de markt en ik moet zeggen dat het ontwerp van het hele voertuig, behalve het elektrische gedeelte, niet geschikt is voor stedelijk gebruik.Alles is ondermaats, de materialen van slechte kwaliteit.
Vandaag vertrekken we op een Piaggio Porter die een echt voertuig is, ik kan nog niet beoordelen wat het elektrische tractiedeel is, we zullen het met het gebruik ontdekken. Ik heb de nieuwe pin veel groter en moderner geprobeerd, maar voor mij kunnen ze grote inspanningen leveren op het chassis en onderstel omdat ik denk dat het te dicht bij de geplande veroudering blijft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par RV-P » 22/11/17, 14:24

- Hallo.
- Ik merk een "gering" probleem en stel een vraag:
"Waarom zijn elektrische voertuigen zo lelijk en zo duur?"
- Inderdaad: de macrofotografie van een luis of een insect heeft de ontwerpers moeten inspireren om ons lichamen zo lelijk te "legen"! Het lijkt erop dat ze hun elektrische voertuigen niet willen verkopen, mijn woord! En de prijs: bijna 2 keer duurder dan een gemiddeld thermisch voertuig voor een bereik van minder dan de helft (400 km voor een Tesla)!
- En dan deze centrale motor ... Waarom laat je hem niet in de wielen en geniet je van de ruimte die zo vrijgemaakt is om de batterijen te huisvesten, waardoor het compartiment wordt versterkt zodat ze niet worden verpletterd bij de eerste schok (zie project Pierre naad hier en zijn politieke overgave !) !? ...
- Er zou ook een ander idee zijn: maak een generator met een Stirling-motor, die het vermogen en de snelheid niet zou hoeven te variëren omdat het moeilijk is voor dit soort motor om zijn snelheid en vermogen te variëren. We zouden dan profiteren van het bijna constante koppel van dit soort motor om de accu's van een elektrisch voertuig op te laden, wat de autonomie aanzienlijk zou vergroten en het probleem van laadstations zo schaars zou overwinnen!
- Maar er zijn nog steeds deze oliehobby's, die alles verpesten en ideeën vertragen ...
1 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par Christophe » 22/11/17, 17:34

Autonomie is niet echt aanvaardbaar argument: weinig mensen die meer dan 200 km een ​​vrije dag of vrije tijd vakantie te maken ... dat wil zeggen dat 95% van de mensen kunnen inhoud aan% van hun reizen 95 zijn een autonomie van minder dan 400km ...

Maar dan begrijp ik heel goed dat het mensen kan benadrukken om "maar" 100km over te hebben ... vooral onder vrouwen (hey ja dames).

Ik kende een aantal ex die zich systematisch tussen 150 en 200km vulden op de boordcomputer ... Ik heb het al gedaan op 20km : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Voor hout of stookolie is het hetzelfde: ze hebben een "psychologische reserve" nodig (het nadeel, ik zal niet oordelen ...)

Er zijn andere argumenten tegen de elektrische auto die meer vervelend zijn dan hun relatief lage autonomie (zoals het ontbreken van verwarming in de winter ... een vrouw in een auto zonder verwarming zal besturen wanneer het -5 ° C is : Cheesy: )
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par moinsdewatt » 22/11/17, 20:00

RV-P schreef: .....- Maar er zijn nog steeds deze olielobby's, die alles verpesten en ideeën vertragen ...


nog steeds stedelijke legendes.

tankschepen zoals Total en BP investeren in laadstations voor elektrische auto's. : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten