Zonne fiets liggend verbindingsprobleem

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
brett
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/11/17, 16:23
x 1

Zonne fiets liggend verbindingsprobleem




par brett » 10/11/17, 16:26

Bonjour a tous

Ik schrijf hierover forum omdat ik een probleem heb dat niemand lijkt te kunnen oplossen.
Ik houd het simpel
Ik rijd op een ligfiets op zonne-energie.

Aan de ene kant mijn elektrische fiets met een 36v20A LI ION-batterij die de motor van stroom voorziet.

aan de andere kant de panelen met een MPPT-boostlader, die oplaadt op 42V3A.

Ik heb de twee nog niet met elkaar verbonden.

Nou ja, het een kan het ander opladen, zo had ik het natuurlijk ook bedacht.
Maar het idee was natuurlijk om op te laden tijdens het rijden, dat wil zeggen om de MPPT permanent op de accu aan te sluiten, en op te laden tijdens het rijden, het lijkt logisch, dat is wat we doen bij alle voertuigen ter wereld.

PROBLEEM

Op de accu zit een "charge" ingang bedoeld voor de netlader, en een "discharge" uitgang bedoeld voor de motor... Ik was er al niet van op de hoogte dat dit bij dit type accu het geval was, naïef stelde ik me een accu voor met een plus en een min, en sluit alles parallel aan, zoals mijn auto.
BOVENDIEN staat er duidelijk op het document vermeld dat u het ontlaadgedeelte moet ontkoppelen terwijl u de batterij oplaadt!!!

Je begrijpt waarschijnlijk het probleem: het verbiedt opladen tijdens het rijden... met andere woorden, het zet mijn hele project in de lucht!!!

Ik heb contact opgenomen met de verkoper die nog nooit dit soort problemen heeft gehad, omdat niemand er ooit aan heeft gedacht om dit soort montage te doen... Ik vraag me af, ik ben blijkbaar niet de enige die blijkbaar een zonnefiets heeft gemaakt. Ze boden me een tweede batterij aan om op te laden terwijl ik aan het rijden was, terwijl ik de eerste ontlaadde... ja, met 400 euro is de batterij gemiddeld, het extra gewicht niet meegerekend, nog afgezien van het feit dat het de bedoeling was om het aantal cycli te beperken , en zo de batterijen langer behouden, met ecologische overwegingen!!!

Ik heb contact opgenomen met het panel en de MPPT-verkopers, zij vertelden mij dat zij niet begrepen waarom het verboden was om te laden tijdens het lossen...
Mouais

een ingenieur: die dacht dat hij de batterijen liever wilde opladen door alles op de "ontlaad"-connector te zetten... ja...

Dus niemand heeft ooit MPPT-levenspanelen aangesloten op een LI ION-accu met een laadpoort en een ontlaadpoort???

Als iemand een antwoord heeft, neem ik het aan, want hier heb ik een heel systeem, en ik laat het niet werken uit angst een element te beschadigen vanwege een gebrek aan technische kennis...

D'avance merci

hartelijk


Francois
1 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 232 gasten