De Ehang 184 eerste drone aan de mens!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

De Ehang 184 eerste drone aan de mens!




par Christophe » 09/01/16, 15:31

De Chinezen hebben zopas een autonoom vliegende drone die 1 persoon (100 kg) kan dragen:








100 km/u en 23 minuten autonomie (wat niet slecht is voor een drone)

Veel vragen blijven onbeantwoord:
a) Geen veiligheid in geval van storing, het zal vallen als een steen (in tegenstelling tot elk vliegtuig dat nog in zijn vaart kan zweven)
b) Welke wetgeving voor het gebruik en de controle (ook als alles a priori automatisch gaat, moeten we handmatige controle kunnen nemen)

Kortom, het is niet morgen dat we het in onze Europese landen zullen zien!
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 09/01/16, 16:06

Hele leuke enthousiaste video!!

Absoluut veilig door ontwerp !!

Ze zeggen, na veel dode Chinezen!!

Misschien voor degenen in de cabine?, maar niet voor degenen buiten, met die hele lage blendermessen, die het vlees van de toeschouwers maken!!

Veiligheid in China moet nog vooruitgang boeken!!

Alle creativiteit zit hem in de lichte batterijen en weinig in de quadcopter!!

Maar dit project profiteert van enorme middelen, in deze video die krediet zoekt in de Chinese recessie, en ze zullen zeker zeer snel vooruitgang boeken, om originele helikopters en zeer competitieve vliegtuigen te verkopen!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/01/16, 18:18

simplino schreef:Absoluut veilig door ontwerp !!


Echt waar?

Door zijn ontwerp is een drone met meerdere propellers naar mijn mening de gevaarlijkste vliegmachine na chemische raketten!

Een gyro of een van de motoren gaat mis en crashes zijn gegarandeerd!

Op basis waarvan je zegt dat je naar dit?
Dernière édition par Christophe de 09 / 01 / 16, 19: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233




par Remundo » 09/01/16, 19:15

langzaam, langzaam, we hebben de technische documentatie niet.

Een goed punt: de contraroterende propellers heffen de gyroscopische effecten op voor een betere manoeuvreerbaarheid.

Qua verbruik denk ik dat het concept erg energie-intensief is, omdat het eigenlijk een helikopter is in een quasi-zwevende vlucht.

Het lijkt er inderdaad op dat de machine erg gedestabiliseerd zal zijn als er maar 1 rotor uitvalt...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/01/16, 19:42

Ik denk niet dat je technische documentatie nodig hebt om te begrijpen dat een drone volledig onstabiel is in het geval van een motorstoring of verlies van gyroscopisch evenwicht...

Een vliegtuig met meerdere motoren kan heel goed blijven vliegen...zolang er nog één over is (747's zijn al zonder al te veel moeite op 1 motor geland...en zelfs zonder motor, maar dit is zeldzamer)...

En zelfs in het geval van een volledige mislukking, blijft een vliegtuig zweven (min of meer afhankelijk van het ontwerp en de beginsnelheid...) en kan het de fatale crash vermijden... Een drone zonder draagvleugel valt als een steen.

Een helikopter heeft een rotorveiligheidsmodus die ervoor zorgt dat de val min of meer wordt afgeremd bij een ernstige storing van de hoofdturbine. Dit kan van toepassing zijn op een drone, op voorwaarde dat alle bladen perfect symmetrisch zijn... en een tegenkoppel vinden (waardoor de elektromotoren worden afgeremd...)

Dit is wat een drone geeft die een probleem heeft, het is de gegarandeerde crash:

0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 09/01/16, 20:51

De operationele veiligheid van dit vliegtuig moet worden beoordeeld rekening houdend met de totale Chinese bevolking... : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/01/16, 22:52

Ja, daar zat ik ook aan te denken: Chinese normen moeten minder streng zijn dan in Europa en de VS...

Trouwens, de video begint met het vertellen van 2 vliegtuigongelukken...lol
0 x
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1




par Surfeurseb » 09/01/16, 23:02

Je moet je nog steeds voorstellen dat iemand weet dat er noodparachutes voor vliegtuigen, met pyrotechnische extractie, bestaan. Dat ze lichte vliegtuigen kunnen redden.
En dat voldoende doordachte besturingssoftware automatisch alle motoren uitschakelt, mocht er één uitvallen. Houd zelfs rekening met een gedegradeerde modus, die in staat is om de gegenereerde onbalans tegen te gaan.
We kunnen lachen om het concept, maar we zijn nog nooit zo dicht bij het vliegtuig binnen ieders bereik geweest: drones kunnen nu volledig geautomatiseerd vliegen, als we ze maar vertellen waar ze heen moeten. Laat de man erin zitten, verander gewoon de schaal.
En juist de feedback van de drones maakt het mogelijk om de techniek te verfijnen.
Wacht nog even langer...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/01/16, 23:12

Ja, parachutes bestaan, maar het is 50 tot 100 kg meer. Ik betwijfel of het is uitgerust ... omdat het ontwerp van een drone vanuit luchtvaarttechnisch oogpunt erg slecht is! (maar zeer flexibel en praktisch bij lokale vluchten en bij snelle manoeuvres, maar dit alles met een kortere duur, daarom zijn ze elders ontworpen...). Dat wil zeggen zeer hoog energieverbruik in vergelijking met wat er bestaat...

Ja, ik denk niet dat het 100% negatief is: het is een duidelijke stap vooruit!

Vooral de totale automatisering van het loodsen, iets wat een wereldprimeur is in de luchtvaart!

Maar een beetje wetende over luchtvaartregelgeving, denk ik dat dit concept lange tijd niet zal worden toegestaan ​​in Europa...10 tot 15 jaar denk ik...als het op een dag wordt toegestaan...later in China kan het zijn sneller verdragen? Reeds onbemande drones zijn onderworpen aan alle verboden ... dus de bewoonde ik durf er niet eens aan te denken!

Hoe dan ook, gezien de prijs: 200 tot 300 k$ (gerechtvaardigde??? en "Chinese" prijs) is het nog steeds niet "binnen ieders bereik"...

Maloche had al jaren in gedachten om een ​​VTOL te maken ... eenmaal in de lucht zou deze drone moeten overschakelen naar "vliegtuig" -modus, dan zal het een grote technologische vooruitgang zijn: een VTOL voor iedereen die overal of bijna zou opstijgen. .. Maar dat zou een ramp zijn voor de luchtvaartregelgeving! : Mrgreen:

Technologisch is de overgangsfase van de 2 vluchtmodi behoorlijk problematisch. Boeing deed er 20 jaar over om V22 Osprey te ontwikkelen en het kostte nogal wat piloten het leven: https://fr.wikipedia.org/wiki/Boeing-Bell_V-22_Osprey en we kunnen niet zeggen dat het Boeing aan middelen ontbreekt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 10/01/16, 08:29

In feite is het het principe van de terrafugia tfx



CGI is prachtig. Hoe zit het met de realiteit?

nieuw-transport / Terrafugia-true-wheel-vehicle-hybride-auto-plane t7868.html
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten