Elektrische auto's: de toekomstige prijs (S Tesla, GM Bolt)

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Elektrische auto's: de toekomstige prijs (S Tesla, GM Bolt)




par Christophe » 23/02/15, 22:37

Bonjour à tous

In mijn laatste e-mail noemde ik een zeer inspirerende toespraak van Tony Seba over ontwrichtende technologieën, waaronder de elektrificatie van transport.

Voor degenen die hem niet kennen, hij is de auteur van de bestseller getiteld "Schone verstoring van energie en transport".

http://www.amazon.com/Clean-Disruption- ... disruption

Ik heb dit boek vorige week besteld, maar nog niet ontvangen. Ondertussen ben ik zijn colleges gaan bekijken op YouTube, waaronder deze die ik van harte aanbeveel.

https://www.youtube.com/watch?v=RBkND76J91k

Zoals u kunt zien op de dia van deze conferentie hierboven, schat hij de evolutie van de prijs van een Tesla Model S-stijl elektrische auto, die een bereik van 320 km (200 mijl) zou hebben, van 2014 tot 2030. Om deze curve te verkrijgen, verlaagt hij de prijs met 16% per jaar door te vermelden dat dit de daling is die de afgelopen vier jaar is waargenomen voor de prijs van batterijen, het duurste onderdeel van de auto. Daarbij komt hij uit op een prijs van $ 22 in 000, de prijs van een compacte auto op gas vandaag. Aangezien de prijs om elektriciteit te tanken veel goedkoper is dan benzine, en de onderhoudskosten ook veel lager zijn, is zijn conclusie dat 2022% van de nieuwe lichte voertuigen die in 100 worden verkocht elektrisch zullen zijn (hij laat een foutmarge).

Het is erg spannend, dat zul je beamen. Dus ik bekeek zijn lezing een tweede keer, om er zeker van te zijn dat dat het geval was. Hier is mijn analyse.

Ten eerste, als je kijkt naar de prijs van een elektrische auto met een bereik van 320 mijl op de curve hoger, zul je zien dat in 2030 een Tesla die in 75 voor $ 000 wordt verkocht, voor $ 2014 zou verkopen, wat onmogelijk is. Dus ik keek naar de instellingen die hij gebruikte. Hij is van mening dat de auto een batterij heeft met een capaciteit van 5 kwh tegen $ 000 per kwh in 50. De initiële prijs van de batterij in 500 is dus $ 2014, wat een derde is van de prijs van de auto. Het past de jaarlijkse verlaging van de kosten van batterijen (2014%) echter toe op de totale prijs van de auto, wat niet logisch is. Bovendien kun je van een batterij van 25 kWh het beste verwachten dat je 000 km onder de beste omstandigheden aflegt, niet 16 km.

Dus heb ik een grafiek opnieuw gemaakt die rekening houdt met een jaarlijkse daling van 16% in de kosten van batterijen, maar 5% voor de rest van de auto. Hier is het

Beeld

We zien dat de prijs van $ 22 in 000 wordt bereikt en niet in 2030. Maar een jaarlijkse daling van 2022% voor de auto minus de batterij lijkt me nog steeds veel, omdat de productietechnologieën al een tijdje onder de knie zijn. Trouwens, de Tesla Model S is een luxe auto. Dus heb ik nog een grafiek gemaakt die begint met een prijs van $ 5, inclusief $ 40 voor de 000 kWh-batterij in 15 toen de batterij-elektrische Chevrolet Bolt werd uitgebracht met een bereik van 000 km. Merk op dat door een daling van 50% per jaar toe te passen van 2017 tot 300, de $ 16 van de batterij $ 2014 wordt in 2017. Ik gebruikte ook een daling van slechts 25% op de kosten van de auto minus de batterij. Dit is wat het geeft

Beeld

Houd er rekening mee dat GM's geadverteerde $ 30 voor zijn Bolt de prijs is nadat de federale korting van $ 000 is toegepast. Ik ben van mening dat deze laatste curve dichter bij de werkelijkheid ligt. We zien dat de prijs zakt naar $7 in 500. De grote vraag die we ons kunnen stellen is of de prijsdaling van batterijen doorzet met 21% per jaar? Maar als we kijken naar de bouw van Tesla's giga-accufabriek, die in 000 de wereldproductie van Li-ion-accu's zal verdubbelen, terwijl andere fabrieken van dit type zeker zullen volgen, ben ik geneigd te zeggen dat die 2027% behouden moet blijven.

Mijn conclusie is dat Tony Seba de snelheid van de prijsverlaging heeft overdreven, maar dat het ondanks alles zeer waarschijnlijk is dat er in 2030 geen reden meer zal zijn om een ​​benzineauto te kopen.

Het olietijdperk zal niet eindigen vanwege het gebrek aan olie, maar vanwege veel betere auto's tegen lagere kosten, veel goedkopere "brandstof" en ook veel goedkoper onderhoud. En laten we niet vergeten dat in 2030 de laadstations talrijk en snel zullen zijn.

Ik heb altijd gezegd dat tegen 2030 plug-inhybrides of elektrische auto's met een range-extender een betere oplossing zijn dan volledig elektrische auto's, om verschillende redenen, waaronder een beperkte actieradius en weinig snellaadstations. Maar er is ook de uitputting van lithiumbronnen, als we twee miljard voertuigen bouwen met grote batterijen. Als we echter rekening houden met autodelen en autodelen met behulp van autonome (zelfrijdende) voertuigen en toenemend openbaar vervoer, kan het aantal lichte voertuigen op de weg aanzienlijk worden verminderd. Vanuit dit perspectief zouden volledig elektrische auto's met een batterijbereik van 300 km tot 500 km, afhankelijk van de behoefte, de overgrote meerderheid kunnen vormen van de nieuwe auto's die in 2030 en mogelijk in 2025 worden verkocht.

We leven in een zeer opwindende cruciale tijd in de menselijke geschiedenis. Het is aan ons om de juiste keuzes te maken, en dat het voordelig wordt voor ons en toekomstige generaties.


Oprecht

Pierre Langlois, Ph.D., fysicus
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 23/02/15, 23:37

dit is in wezen een technische in plaats van een economische visie.
Een nieuw product kan hopen dat de verkoopprijs dermate daalt dat de daling per eenheid ruimschoots wordt gecompenseerd door de extra verkochte massa.
In het geval van dit specifieke product concurreert het met een reeds bestaand en goedkoper product, wat het des te moeilijker maakt om het proces te starten.
Tweede opmerking, de noodzakelijke marge van vooruitgang is zeer hoog, wat betekent dat om tot een operationele verlaging van de verkoopprijs te komen, men moet rekenen op gigantische productievolumes, volkomen onrealistisch in hun extractivistische gevolgen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par moinsdewatt » 01/04/16, 19:34

Dé show voor de officiële presentatie van de Tesla Model 3!

Beeld

Beeld

[IN BEELDEN, IN FOTO'S] Tesla presenteert zijn Model 3, "de Model S voor iedereen"


Door Julien Bonnet Usine Nouvelle op 01 april 2016

Tesla wil een nieuwe dimensie betreden. Na aan de top te zijn begonnen met de Model S sedan en de Model X SUV, mikt de Californische fabrikant op (veel) groter. Als speerpunt van deze strategie werd de Model 3 op donderdag 31 maart 's avonds voor het eerst gepresenteerd in Californië.


Een dertig minuten durende keynote (hier te bespreken) die alle ingrediënten van het genre samenbracht, een menigte "razende" fans, een dynamische presentatie georkestreerd door baas Elon Musk (die zich steeds meer op zijn gemak lijkt te voelen in deze oefening) en lichte spanning voor de "onthulling" van het langverwachte product.

Voordat de eerste drie exemplaren van de Model 3 op het podium arriveerden, onthulde Elon Musk de eerste informatie over dit voertuig:

Startprijs bij $ 35 (zoals verwacht, zonder incentives van het type groene bonus), de helft van de prijs van de Model S.

Prestaties: het basismodel van de Model 3 zal in minder dan 0 seconden van 100 tot 6 km/u kunnen accelereren. "Bij Tesla maken we geen trage auto's", grapte Elon Musk.

Geschat minimum bereik: 215 mijl of ongeveer 350 kilometer op een enkele lading.

Het "Autopilot"-systeem voor semi-autonoom rijden en opladen via de superchargers van het merk wordt standaard aangeboden.

Het voertuig biedt plaats aan 5 volwassenen "comfortabel geïnstalleerd".

De leveringen beginnen eind volgend jaar. "Ik heb er alle vertrouwen in dat we er zullen komen", grapte Elon Musk na kritiek op vertragingen bij het op de markt brengen van eerdere modellen en voor het Model 3-schema.


Voordat hij afsloot, zei Elon Musk dat hij al 115 pre-orders voor de Model 000 op één dag had geregistreerd.

Ongekend in de automobielgeschiedenis, mensen stonden in de rij voor Tesla-winkels over de hele wereld om hun voertuig te reserveren, een scène die we meestal zien voor Apple Stores tijdens de lancering van nieuwe iPhones of voor bioscopen wanneer de meest verwachte blockbusters worden uitgebracht!

http://www.usinenouvelle.com/article/en ... us.N385616
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Janic » 02/04/16, 12:32

interessant deze opmerking en natuurmotorberekening:

Tesla Model 3: al meer dan 232 klanten!!!
http://www.moteurnature.com/actu/uneact ... s_id=28310

2016-04-02 — Volledige achterstand tot 2020.
Tesla Model 3Het ​​lijkt niet erg rationeel om een ​​auto te kopen zonder hem geprobeerd te hebben. En nog minder zonder het te hebben gezien, of zelfs maar de kenmerken ervan te kennen, maar dit is wat meer dan 232 mensen hebben gedaan, over de hele wereld. In amper 000 uur tijd heeft Tesla Motors meer dan 24 voorboekingen geregistreerd voor zijn nieuwe Model 232. Als je bedenkt dat Renault in het eerste kwartaal slechts 000 Zoé zal hebben verkocht, is dit commerciële succes verbluffend. De toekomst ziet er dus geweldig uit voor Tesla, ook al kun je je afvragen hoe de jonge fabrikant dit succes gaat managen.

Ervan uitgaande dat het volgend jaar 25 Model 000's maakt, zal het zijn productie in 3 en opnieuw in 2018 moeten verdubbelen, maar dat zal niet genoeg zijn om alleen al deze week alle bestellingen te verwerken. Een nieuwe assemblagelijn vanaf nul opbouwen (het chassis is anders dan die van de Model S en X), honderden werknemers aannemen en opleiden, maar dit alles in een tweede stap, aangezien volgens verschillende bronnen de ontwikkeling van de auto nog niet is voltooid . De auto is nog niet klaar om in productie te gaan. Maar dit detail is blijkbaar niet aangeraakt door de meer dan 2019 mensen die al $ 232 hebben betaald om een ​​reservering te maken.

We weten niet wat we ervan moeten denken, zo niet om de Californische fabrikant te feliciteren met het feit dat hij zoveel enthousiasme voor elektrische mobiliteit heeft weten te wekken. Bravo Tesla, en lang leve de elektrische auto!

FIX: Een vroege versie van dit artikel vermeldde het cijfer van 200 bestelde auto's.

Rubriek(en) en trefwoord(en): handelsdistributie; Tesla motoren
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 02/04/16, 13:16

$ 35 in de VS is een goede prijs voor zo'n elektrische auto!

Maar hoeveel wordt het in Europa aangeboden (als dat zo is)?

Liever rond de € 45, niet? En hier komen we voor de meeste huishoudens in het hogere segment (we zijn armer in Europa dan in de VS...)

Ook zet Californië al 20 jaar veel in op alternatieve energieën en ecologie: de mensen zijn zich er misschien meer van bewust dan in Europa, waar we meer traditionalisten blijven.

Vooral in Frankrijk: we geven er de voorkeur aan dat de buurman de nieuwigheden test (en dus het risico neemt) voordat hij zichzelf lanceert...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Ahmed » 02/04/16, 16:36

We praten veel over ecologie (eigenlijk meer over milieubewustzijn) in Californië, wat het beoefenen ervan betreft, ik zie dat het ineens $ $ $...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Gaston » 18/04/16, 14:25

Christophe schreef:Liever rond de € 45, niet? En hier komen we voor de meeste huishoudens in het hogere segment (we zijn armer in Europa dan in de VS...)
De VS hebben een traditie van goedkope auto's (en brandstof) om het reizen in hun enorme land gemakkelijker te maken.
Wanneer aan beide zijden van de Atlantische Oceaan een identiek model op de markt wordt gebracht, is de prijs in Frankrijk bijna altijd 20 tot 30% duurder.

Ik ben het dus eens met uw waarschijnlijke schatting van € 45 (misschien met een bonus die moet worden afgetrokken als deze nog bestaat op het moment van levering).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 18/04/16, 15:08

Ahmed schreef:We praten veel over ecologie (eigenlijk meer over milieubewustzijn) in Californië, wat het beoefenen ervan betreft, ik zie dat het ineens $ $ $...


Een klap van $$$ om te investeren of het is zeker.

Ik denk dat Californië een goed aandeel hernieuwbare energie op elektriciteit heeft (vooral vergeleken met de rest van de VS...), ze doen ook geweldige dingen op het gebied van sorteren en recyclen van huishoudelijk afval (wederom vergeleken met de rest van de VS...). .), er zijn ook een paar waterstofpompen, Tesla zit in Californië en ook Google dat flink bezig is met hernieuwbare energie...

Dit is wat er in me opkomt...

Aan de andere kant heeft Californië zeker ook enkele van de meest luxueuze villa's ter wereld, ultra-energievreters en een groot aantal miljardairs die regelmatig met een privéjet of helikopter reizen...

Ik weet niet of CO2 / inwoner een verhouding heeft voor Californië, maar het zou interessant zijn om dit soort informatie te vinden (in vergelijking met andere staten ... Amerikaans of niet)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Gaston » 19/04/16, 10:31

Christophe schreef:Ik weet niet of CO2 / inwoner een verhouding heeft voor Californië, maar het zou interessant zijn om dit soort informatie te vinden (in vergelijking met andere staten ... Amerikaans of niet)
Ik denk het wel ceci komt overeen met.

Californië is redelijk goed gerangschikt in de Amerikaanse staten: 3Eme met 9,18 ton per hoofd van de bevolking en per jaar in 2011 (gemiddeld bij 17,28 voor de VS).

Dat plaatst het op ongeveer het niveau van Duitsland (9,40 in 2013).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 19/04/16, 10:56

En dat dacht ik...een Amerikaanse staat op Europees niveau is nog goed! Ook al is Duitsland verre van de beste student van Europa...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten