Recycling van elektrische auto's zonder batterijen

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Recycling van elektrische auto's zonder batterijen




par Hic » 02/04/14, 10:54

Recycling van elektrische auto's zonder batterijen

Is het mogelijk om ze opnieuw uit te rusten?



Symbiose tussen goed zakendoen en econologie
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 02/04/14, 11:07

Als je het hebt over de oude PSA... Tenzij je een medewerker bent van de batterijservice of de veiligheidsafdeling (als dat zo is, zou je de vraag niet stellen), of mogelijk een elektronica-ingenieur die bereid is om bijvoorbeeld 6 tot 8000 € te investeren.

Anders: vergeet...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/04/14, 13:32

Macro weet waar hij het over heeft, hij is zijn tanden kwijt. :?
Dat gezegd hebbende, onze buren in Oost-Europa (Duitsers, Oostenrijkers, enz.) zijn dol op onze auto's, die ze zonder batterijen per vrachtwagen kopen...

Van mijn kant ben ik bezig met het vervangen van de NiCd-batterijen in mijn auto door LiFePo-elementen die in China zijn gekocht en ik bevestig een budget van € 8000 (ook al kosten de batterijen me ongeveer € 5000).
Het is inderdaad een delicaat transplantaat dat nogal wat aanpassingen vereist.
Ik wil erop wijzen dat ik de nieuwe batterijen in de originele dozen heb, wat erg belangrijk voor mij is.

Bij de release verwacht ik meer autonomie en gebruiksgemak.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 02/04/14, 13:55

Ik denk dat onze buren er minder dol op zijn dan vroeger...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/04/14, 13:57

Er zijn de afgelopen maanden nog een paar vrachtwagens bijgekomen. : Arrowu:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 02/04/14, 14:25

Citro schreef:Macro weet waar hij het over heeft, hij is zijn tanden kwijt. :?
Dat gezegd hebbende, onze buren in Oost-Europa (Duitsers, Oostenrijkers, enz.) zijn dol op onze auto's, die ze zonder batterijen per vrachtwagen kopen...

Van mijn kant ben ik bezig met het vervangen van de NiCd-batterijen in mijn auto door LiFePo-elementen die in China zijn gekocht en ik bevestig een budget van € 8000 (ook al kosten de batterijen me ongeveer € 5000).
Het is inderdaad een delicaat transplantaat dat nogal wat aanpassingen vereist.
Ik wil erop wijzen dat ik de nieuwe batterijen in de originele dozen heb, wat erg belangrijk voor mij is.

Bij de release verwacht ik meer autonomie en gebruiksgemak.

Hoi Makro
Wauw! het is mogelijk

Alternative.
maar tegen het extra 3000-eurotarief voor de aanpassing,
zou hij graag beter omkeren
in een EV zonder batterij (aan 3000 euro) werkend met "lifepo type" batterijen

om een ​​standaard uitwisseling te maken
met batterijen met dezelfde kenmerken
en de auto met de juiste elektronica?

Het lijkt mij toegankelijk. . . vooral voor degene die de pleisters gaat afvegen : Mrgreen:
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 02/04/14, 14:43

Dit is nogal slecht nieuws voor de gezondheid van degenen die de dampen van hun thermische elektriciteitsproductie-installaties zullen inademen...

Persoonlijk heb ik de mijne en aangezien ik nooit iemand zou aanraden er zelf een mee te nemen, vind ik het niet zo erg om te horen dat ze weggaan...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 02/04/14, 15:01

Macro schreef:Dit is nogal slecht nieuws voor de gezondheid van degenen die de dampen van hun thermische elektriciteitsproductie-installaties zullen inademen...

Persoonlijk heb ik de mijne en aangezien ik nooit iemand zou aanraden er zelf een mee te nemen, vind ik het niet zo erg om te horen dat ze weggaan...


In België is de VE 55% “Atomic” (dus schoon)

(herinnert iedereen zich "de atoom- of kernboor"
uit de EDF-advertentie?)
Dernière édition par Hic de 02 / 04 / 14, 15: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/04/14, 15:04

Hic schreef:Alternative.
maar tegen het extra 3000-eurotarief voor de aanpassing,
zou hij graag beter omkeren
in een EV zonder batterij (aan 3000 euro) werkend met "lifepo type" batterijen

om een ​​standaard uitwisseling te maken
met batterijen met dezelfde kenmerken
en de auto met de juiste elektronica?
Behalve dat wat je zoekt niet bestaat.
Je zult geen voertuigen met aangepaste elektronica vinden om bij LiFePo te werken ...
Dit is de reden waarom ik aan de slag ging, omdat alle huidige prestaties meer een "amateurexperiment van het Pantonne-type" zijn dan een professionele aanpassing zoals een "specifieke LPG-kit van Nederlandse makelij".

De €3.000 wordt daarom besteed aan de integratie en aanpassing van de batterijbeheerelektronica aan het voertuig en aan de kleine benodigdheden en nette bedrading (althans dat hoop ik) die daarbij horen.

Tenslotte betekent een EV kopen zonder accu ook zonder accubakken (moeilijk te vinden of te reviseren), maar ook vaak incompleet of kapot (hoogspanningsbedrading, computers en elektronicakasten, kapotte tractiemotor, etc.).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 02/04/14, 15:17

Hic schreef:maar tegen het extra 3000-eurotarief voor de aanpassing,
zou hij graag beter omkeren
in een EV zonder batterij (aan 3000 euro) werkend met "lifepo type" batterijen

om een ​​standaard uitwisseling te maken
met batterijen met dezelfde kenmerken
en de auto met de juiste elektronica?

Het lijkt mij toegankelijk. . . vooral voor degene die de pleisters gaat afvegen : Mrgreen:

Eerlijk gezegd raad ik je aan om zo'n bedrag niet in zo'n voertuig te investeren...
Verouderd, die niet meer aan de eisen voldoet, betrouwbaarheid, rendement en slechte prestaties, geen actieve of passieve veiligheid (behalve het feit dat hij bij afdalingen op 90 rijdt en remmen heeft om op 140 te rijden) ongemakkelijk en die bovendien benzine nodig heeft voor verwarming in de winter.. Bovendien zijn ze onverkoopbaar tegen kostprijs (aankoop plus transformatie) als je echter niet tevreden bent.. En als je geraakt wordt, geven we je een paar craps...

Het is nog steeds beter om een ​​huidige elektrische auto te kopen met of zonder batterijhuur dan een dergelijk avontuur aan te gaan. U bespaart tijd en geld. Aan de andere kant moet u in het beste geval € 12,- uitgeven
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten