Elektrische auto: moeten we de kWh EdF-weg belasten?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Elektrische auto: moeten we de kWh EdF-weg belasten?




par Christophe » 04/10/10, 14:17

Naar aanleiding van diverse recente berichten over de opkomst van de elektrische auto en de kosten van stroom-weg kWh, waaronder:
https://www.econologie.com/forums/la-voiture ... tml#178894
et https://www.econologie.com/forums/bilan-puit ... 93-20.html

...Ik lanceer een onderwerp om alleen te praten over een mogelijke toekomstige belasting (of niet, dat zou ideaal zijn, maar droom niet) die specifiek is voor elektrische kWh op de weg en de werkelijke gebruikskosten veroorzaakt door elektrisch vervoer.

Directe gebruikskosten voor de consument maar ook indirect voor de samenleving.

Mijn mening is als volgt: (nieuwe) elektrische auto's zijn qua investering nog steeds akelig duur (en dat is mijns inziens technologisch slechts zelden te rechtvaardigen) zodat ze zelfs met een laagbelaste elektrische kWh op de grens van interesse zitten voor de gemiddelde consument.

Het belasten van de weg kWh zou de elektrische auto dus begraven. Dit heeft echter bepaalde voordelen (medische en sociale kosten) voor stadsverkeer, dus het zou in het belang van de politiek zijn om dit te promoten.

Aan de andere kant is het niet belasten van kWh op de weg een sociale onrechtvaardigheid.

De prijzen van bruikbare energie in mechanische kWh van aardolie-oorsprong en Edf zijn momenteel als volgt:

a) 1L petroleumbrandstof aan 1.3€ bevat 10kWh met een gemiddeld rendement van 25% maak je 2.5KWh mechanisch nuttig, d.w.z. 1.3/2.5 = 0.52 €/nuttige kWh

b) De elektriciteitsprijs in Frankrijk is € 0.12/kWh inclusief abonnement. Bij een gemiddeld rendement van een "wheel drive" elektrisch voertuig van 70% hebben we dus een prijs per bruikbare kWh van 0.12/0.7 = 0.17 €/nuttige kWh.


De maatschappelijke medische kosten van luchtverontreiniging zijn:

"Alleen al in Frankrijk zouden 31 doden door luchtvervuiling per jaar vallen, inclusief 700 (17%) alleen aan wegverkeer toe te schrijven !!"

Een "interessante" vergelijking tussen vervuiling en verkeersongeval wordt ook gemaakt door de auteur van dit artikel:

"uitlaatgassen van auto's, motorfietsen en vrachtwagens doden 2,4 keer meer dan verkeersongevallen !! Het echte overlijdensbericht van de weg bedraagt ​​17 + 600 = 7242 doden per jaar!"
Bron: https://www.econologie.com/forums/les-morts- ... t1901.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 04/10/10, 14:29

Een kleine opmerking terloops: het is interessant om op te merken dat de aankoopprijs van fotovoltaïsche zonne-energie zeer dicht bij de prijs van de nuttige olie kWh ligt (tussen 0.5 en 0.6 €/kWh)

Met andere woorden: fotovoltaïsche zonne-energie gebruikt in transport zou een van de weinige winstgevende toepassingen zijn ZONDER SUBSIDIES van fotovoltaïsche zonne-energie. Dit wordt verklaard door de hoge belasting op aardolieproducten, een belasting die kan worden beschouwd als een antisubsidie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16128
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 04/10/10, 14:46

Enorme vraag!

Is het noodzakelijk? het hangt ervan af of u de staat bent, het antwoord is JA.

Als u een EV-bestuurder bent, is het antwoord NEE.

Als je onpartijdig bent, ligt het antwoord tussen de twee... : Lol:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/10/10, 14:52

Hulp !!! verwijder dit topic nu!!!!

geef geen slecht idee!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

belasting




par tigrou_838 » 04/10/10, 14:59

hallo, gisteren keek ik naar een show op de autoshow en ze hadden het hierover, en van wat ik kon begrijpen van de verschillende gesprekspartners:

normale meter woning.

speciale meter om de auto in de garage aan te sluiten en belasting op de kwh als op brandstofproducten (weg).

of misschien begreep ik er niets van : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

hallo de kombuis voor de elektrische auto.

ps: hij stond op automoto of op turbo.

tigrou
0 x
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 04/10/10, 15:48

Moet de elektrische joule worden belast?

Als de elektrische joule wordt belast, kunnen we ons heel lichte elektrische voertuigen voorstellen die dus weinig verbruiken. Ook kleine behoeften = kleine batterijen. De prijs van batterijen en de joule zijn in deze context geen echt probleem.

Ook een zwaar belaste elektrische joule doodt in de kiem de ontwikkeling van zeer hebzuchtige en afwijkende elektrische voertuigen van 1500 kg… zoals die onze fabrikanten voor ons klaarmaken. Bovendien spreken sommigen zelfs van een “zero emission”-bereik… het lijkt erop dat hoe groter het is, hoe beter het gaat!

Vergeet niet dat in Europa de elektrische joule tegenwoordig voor 55% uit fossiele brandstof bestaat en voor het grootste deel van de rest uit kernenergie bestaat...

Michel

Bewerking door Christophe: de geïnformeerde lezer vindt meer informatie op https://www.econologie.com/forums/la-voiture ... t6803.html
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/10/10, 15:52

Net als Michel ben ik eerder voorstander van een belasting op elektrische energie (net als anderen trouwens).

Hoe hoger de energieprijs, hoe meer de gemiddelde burger op zijn verbruik let.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/10/10, 16:10

:pijl: De belasting op elektriciteit voor wegen is een belangrijk aandachtspunt van onze raadsleden. Ze werken er hard aan.

Het probleem komt voort uit het aanzienlijke belastingverschil tussen aardolieproducten en elektriciteit. De uitvoering van deze belasting is uiterst delicaat omdat het kan leiden tot de ontwikkeling van de sector...

Ten slotte is elektriciteit, in tegenstelling tot benzine, waarvan de fysieke stromen vrij gemakkelijk te volgen zijn, ongrijpbaar...
EDF en de overheid werken daarom aan de implementatie van ultraprecieze meters, voertuig/netwerkcommunicatie door draagstromen en ultravergrendelde software geïntegreerd in voertuigen (maar daar beginnen we aan te wennen).

Het zal daarom netwerken van hackers ontwikkelen om dit nieuwe probleem te omzeilen voor iedereen die in een vrije wereld wil blijven...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Re: Elektrische auto: moet de weg EdF kWh worden belast?




par bernardd » 04/10/10, 19:38

Christophe schreef:
b) De elektriciteitsprijs in Frankrijk is € 0.12/kWh inclusief abonnement. Bij een gemiddeld rendement van een "wheel drive" elektrisch voertuig van 70% hebben we dus een prijs per bruikbare kWh van 0.12/0.7 = 0.17 €/nuttige kWh.


70% is het ideale rendement. Maar in een echte auto dalen we tot 40%, wat de prijs van nuttige kWh op 0,24€/kWh brengt.

Het probleem is dat het moeilijk zal zijn om een ​​kleurstof in elektriciteit te doen, net als bij diesel.

Wat betreft de codering van een draaggolfcommunicatie tussen het voertuig en een willekeurige transformator, het zal niet lang duren....

Als gevolg hiervan zal dit een duidelijk voordeel opleveren voor persluchtauto's.
0 x
Tot ziens!
sspid14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 141
Inschrijving: 28/12/08, 22:11




par sspid14 » 05/10/10, 02:05

Ik denk dat een belasting per afgelegde km beter zou zijn...

Goedkopere energie zoals elektriciteit bevoordeelt de rijken die, eens de aankoop van de EV is gedaan, veel zullen kunnen rijden tegen lagere kosten terwijl ze vervuilend zijn (batterij, nucleaire of fossiele elektriciteit,...), door de wegen te overbelasten,...

Een kilometerheffing zou iedereen verplichten te betalen naar gelang het afgelegde traject en het geld zou gedoneerd kunnen worden voor een premie voor minder vervuilende voertuigen zoals bijvoorbeeld EV's. Hierdoor zouden meer mensen zo'n voertuig kunnen kopen, maar ze zouden twee keer nadenken voordat ze de weg op gaan. Moet ik echt reizen of is de trein niet goedkoper en sneller?! Of, een stukje wandelen zal mij met dit mooie weer het meeste goed doen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten