Frankrijk, een democratie?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Frankrijk, een democratie?




par Forhorse » 08/06/10, 09:37

Ik heb mijn mening over dit onderwerp al op een ander onderwerp uitgedrukt. Houd er rekening mee dat Frankrijk voor mij geen democratie is: het volstaat dat een kleine invloedrijke groep zijn mond opent om een ​​besluit te nemen dat tegen de meerderheid ingaat.
Ik ben niet bepaald tegen de jacht, in welke vorm dan ook. Ik post dit artikel voornamelijk om het wetsmisbruik van ons land aan de kaak te stellen. Het is opbeurend
http://www.rue89.com/planete89/2010/06/ ... ros-153867
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 08/06/10, 09:57

hmm helaas, ik denk niet dat dit beperkt is tot Frankrijk, doe gewoon je ogen een beetje open en zie dat dit een eigenschap van de menselijke natuur is (snelle kortere weg maar tot nu toe aanwezig in alle samenlevingen).

Als we niet de juiste achtergrond hebben of niet de juiste contacten hebben, worden we niet eens als een verwaarloosbare hoeveelheid beschouwd, buiten de ‘electorale’ periodes en zelfs dan. Het is niet nodig om per se in de hogere regionen te zoeken, mensen zijn mij bijvoorbeeld meerdere keren gepasseerd omdat de verkoper hun "vriend" is en of dit nu in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië, Slovenië, Hongarije enz. is.
Kortom, dit soort houding is gebruikelijk: er is geen gelijkheid tussen burgers, behalve op papier.

Lobbyisten zijn overal, ze zijn gewoon een groep die zijn belangen verdedigt, net zoals we hier op het gebied van de economie proberen te doen, behalve dat de onze misschien wat altruïstischer zijn en we proberen het op de langere termijn te zien, en niet alleen voor het komende jaar , en dat we dit meer op individuele schaal doen.

Oké, ik zal daar voorlopig stoppen.

lobby: http://fr.wikipedia.org/wiki/Lobby
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/06/10, 09:57

Dit geldt overal: hier, in België, stemt het parlement over wetten – waarvan sommige goed gefundeerd en aanvaardbaar zijn – en dan, “in de stille rust van ministeriële kabinetten – maken de lobbyisten het werk ongedaan via uitvoeringsdecreten. nooit verschijnen..)

een voorbeeld: Gisteravond legde de voorzitter van de Belgische Vereniging voor Osteopathie mij uit dat het veertien jaar geleden is dat de “Colas-wet” nog steeds niet is toegepast.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh

Re: Frankrijk, een democratie?




par bamboe » 08/06/10, 10:01

Forhorse schreef:Ik heb mijn mening over dit onderwerp al op een ander onderwerp uitgedrukt. Houd er rekening mee dat Frankrijk voor mij geen democratie is: het volstaat dat een kleine invloedrijke groep zijn mond opent om een ​​besluit te nemen dat tegen de meerderheid ingaat.
Ik ben niet bepaald tegen de jacht, in welke vorm dan ook. Ik post dit artikel voornamelijk om het wetsmisbruik van ons land aan de kaak te stellen. Het is opbeurend
http://www.rue89.com/planete89/2010/06/ ... ros-153867


Ook bijzondere pensioenregelingen zijn een goed voorbeeld! : Cry:
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 08/06/10, 10:02

Hier of ook de 49-3, een enorme hoax dit ding ^^
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/06/10, 10:19

In de tussentijd...Of er is opslagruimte voor jachtgeweren...Er is minder criminaliteit : Cheesy:
Het komt zelden voor dat we een diefstal van C15 op de binnenplaats van een boerderij in Sologne betreuren : Cheesy:

Wilde zwijnen zijn geen erg vriendelijk dier, zelfs niet voor een ecoloog op de fiets. In je handen maak je hem bang... Mijn vader had een huis met een groot stuk grond hemelsbreed 2 km van het staatsbos van Loches ( 37) hij bracht deze nachten door met het verdedigen van zijn fruitbomen tegen herten... De beestjes vielen zijn cocker-spaniël aan : Mrgreen:

Toen hij de Charlin en de Blondeaux uit het rek haalde, veranderde de muziek... Een gebraden hert is niet slecht : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 08/06/10, 10:33

hallo

http://www.chasseenvienne.com/CHASSEENV ... sp?pid=188 schreef:In Frankrijk zijn het de departementale jagersfederaties die de schade die door groot wild aan landbouwgewassen wordt veroorzaakt, volledig vergoeden; dit sinds de wet van juli 2000 (bekend als de “Voynet-wet”).
In Wenen bedraagt ​​de vergoede schade 75% vanwege wilde zwijnen, 25% vanwege herten en een anekdotisch deel vanwege reeën.

zolang dit soort wetten van kracht blijft, waarom wil je dan dat het verandert... of net als bij pensioenen betaalt iedereen voor iedereen (huidige manier om pensioenen te betalen).

voor deze beroemde pensioenen behouden we de speciale regimes, dus laten we terugkeren naar het corporatisme, waar het voor elke onderneming de eigen werknemers zijn die voor hun eigen gepensioneerden betalen.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/06/10, 10:42

Ik weet niet of je de schade hebt gezien die een stel varkens kan aanrichten...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 08/06/10, 10:47

Iedereen is gemakkelijk te bekritiseren en verdedigt zijn of haar privilege(s) in de veronderstelling dat dit hun recht is.
We hebben de democratie die we verdienen, hoeveel van ons zijn geïnteresseerd in politieke debatten en volgen deze, hoeveel zijn er politiek geëngageerd?
En nogmaals, ik denk dat hierover forum het is niet representatief voor de bevolking aangezien er al een ecologisch bewustzijn bestaat, een soort activisme!
Bovendien, wie kan geloven dat een politicus zegt wat hij gaat doen en wie zou in het algemeen eerlijk zijn, wie kan geloven dat hij gekozen zou worden omdat we er zo aan gewend zijn en we demagogie eisen.
En vooral: wie kan beweren de waarheid te hebben en kan geloven dat hij de beste oplossing heeft voor het grootste aantal mensen.
En nogmaals: is dit eerlijk?

Ik beweer dat de zekerste manier om een ​​betere wereld te krijgen is dat iedereen zijn deel van de last op zich neemt en niet wacht op een wonder van links of rechts of erger van een Superman-achtige redder.

Eigenlijk is dat wat sommige mensen hier met hun middelen doen en het is goed om te proberen zich te verenigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/06/10, 10:58

Mijn vader jaagt niet meer, om de goede en eenvoudige reden dat hij zich met zijn pensioen van 900 euro per maand niet langer kon veroorloven om postzegelvergunningen en verzekeringen te betalen, die bijna allemaal naar de federatie gaan om de schade te betalen die is veroorzaakt door ongedierte, derde partij...
Ik heb nog nooit gejaagd (behalve misschien de krulharige jachtvogel), maar als alleseter kan ik bepaalde "verantwoorde" jachtmethoden begrijpen. Mijn oude man bracht ons veel lekkers te eten mee naar huis (noten, druiven, paddenstoelen...) : Cheesy: ) Hij vergat zelfs zijn geweer thuis : Cheesy: Jager-verzamelaar is de oorsprong van de mensachtige...

Stel je dan voor dat je 1500 tot 1800€ aan abonnementsgeld naar je sportclub stuurt en je ergert aan econobobo's die de holes van je golfbaan komen blokkeren, de netten van je tennisbaan doorsnijden, het zwembad dechloreren,...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten