Het werk, een scam voor? Doc: Het doden van het werk

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

Het werk, een scam voor? Doc: Het doden van het werk




par Lietseu » 26/10/09, 23:15

Ongelofelijk nauwkeurig en scherp, Fr3's uitzending van de avond was GENIALE, of liet het weten, dat het systeem het basisprincipe heeft, om
1 °: altijd meer winst voor grote groenten

2 °: de werkwereld verdelen of uitleggen waarom en hoe, managers kiezen voor meer dan één persoon ... ze zijn solidair, zullen ze elkaar aanklagen ??? de meest kwetsbare of de meest valse ezel en opdringerig (of fragiel sociaal zo manipuleerbaar om je te bedanken) zullen worden ingehuurd ... :onheil:

3 °: creëer een totale scheiding tussen de individuen door gebruik te maken van de Angelsaksische tactiek die bekend staat als "verdeel en heers", dus aan het einde van het korte debat dat volgde op de documentaire, was een psycholoog het duidelijk: "zij" (de slachtoffers van het systeem) weten niet eens meer wat hen daar bracht en beseffen niet eens meer dat ze gemanipuleerd worden om geen contact te hebben met hun collega's ... en ook om hen te vervolgen voor hun terugkeer naar het leven onmogelijk...
En de korte man om tot slot te zeggen dat we er in de jaren voor en na oorlogen (14/18 en 39/40) nooit zo goed in zouden zijn geslaagd om de arbeiders te verdelen, omdat de mensen destijds nog solidariteit hadden als onze beste "uitverkorenen" proberen ons op alle mogelijke manieren te ontvoeren.


volgen ...



miauw :P


Weerspiegeling van de avond, Moeten mensen echt hun leven verliezen ... om te winnen? en aan het begin van de 21TH eeuwen?
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 26/10/09, 23:32

Het werk is momenteel erg precair.
We moeten oppassen dat we niet te veel geld uitgeven omdat we al lang in een kapitalistisch systeem (heel hard mens) zijn.
Dan doe het zelf (leren via het internet heeft zijn ritme), besteden intelligent, tavailler heeft zijn account op een aantal banen, is het tijd om de wereld te veranderen niet verliezen, omdat het per se het onmogelijke vergelijking in plaats zal veranderen gezien.
Ik denk niet dat ik iets anders als commentaar zal plaatsen omdat we de politiek ingaan (vergelijking zonder oplossing).

chris
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 27/10/09, 00:51

Ik zou hier een citaat willen plaatsen van degene die we 'de moeder' noemen in India, die een leerling was van Sri Aurobindo, yogi en revolutionair daar goed bekend:
Ze stierf in 1973.

"De 21e eeuw wordt de 19e eeuw van werk."

Visionair niet waar?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 27/10/09, 09:08

De klus is gezondheidsdizti !! Het is Waals ... : Mrgreen:

Volgt morgenavond altijd op FR3 altijd. We hebben het 1ere-gedeelte opgenomen.

Hier zijn enkele fragmenten: http://programmes.france3.fr/mise-a-mort-du-travail/

In hetzelfde onderwerp, nog een goede documentaire: ik heb pijn in het werk waar we het hier over hadden: https://www.econologie.com/forums/j-ai-tres- ... t4233.html

De rapporten over het onderwerp malaise op het werk zijn ultra zeldzaam, maar het betreft een meerderheid van de mensen: wie is er echt gelukkig om naar zijn werk te gaan? Weinig mensen naar mijn mening ... (er is een beetje meer op school, maar het is vooral vanuit het oogpunt van leraren, niet studenten ... perso, en ben niet alleen denk ik: wat is wat ik kon doen KEUZE OP SCHOOL ten koste van het bedrijf !!!)

Blijkbaar is het taboe op dezelfde manier als de dood, wat door de meest cynische materialisten (het kapitalisme verplicht) wordt vertaald als het enige 'verlies van al onze materiële goederen (op?) Die tijdens het materiële leven zijn geaccumuleerd' ... een beetje beperkend nee maar zo belangrijk van het verlies van maatstaven van onze samenleving!

Kort gezegd: vernietigt de dood het werk? Hier zou het een goed onderwerp van filosofie zijn voor Bac it !! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/10/09, 09:56

... het lijkt erop dat hoe meer het werk aangenaam is, hoe beter we worden betaald ... : Mrgreen:

(met gouden parachute, enz ...)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 27/10/09, 10:03

Ah ja olifant, goed punt!

Op school is het hetzelfde: groot en sterk die de kleintjes hoeden, ik wed dat ze school beter vinden dan kinderen : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/10/09, 11:02

Christophe schreef:
Volgt morgenavond altijd op FR3 altijd. We hebben het 1ere-gedeelte opgenomen.

:


Ik zou je graag nog een keer willen zien.

Heel sterk, inderdaad ...

Een uitbreiding van de reflectie echter (het is helemaal geen flat): we moeten ons ervan bewust blijven dat het voor deze prijs is dat we allemaal het comfort hebben materiel waar we van genieten ...

Wanneer we consumenten zijn, zijn we zeker om niet te klagen wanneer ze bij Carglass meer dan 24 plaatsen om te repareren ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/10/09, 12:13

Ik stel een ander onderwerp voor, mijnheer : Cheesy:

Verklaart de dood de waanzin van de wereld ...?

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 27/10/09, 12:19

Mmm hoefde niet te vergelijken met andere landen met een levensstandaard die gelijkwaardig is aan die van Frankrijk ...

Vanwege de kwestie van "intimidatie" en omgekeerd "onmedoitca" (omdat het een "sociale verworvenheid" is en dat ik weiger om het in twijfel te trekken, zelfs niet in zo'n ernstige crisis en zelfs als mijn eigen kinderen ervoor zullen betalen ...) Fransen zijn niet slecht geplaatst ... denk ik!

Lietseu Ik begreep je filosofie niet, maar ik ben nooit sterk geweest in deze kwestie : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/10/09, 12:46

Welke bescheidenheid!

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 282-gasten